"אחשלירוח" היא ההוכחה שסדרות יוטיוב הן הדבר הבא. צילום מסך מאינסטגרם @leeb22

"אחשלירוח" היא ההוכחה שסדרות יוטיוב הן הדבר הבא

סוף עונה כבר כאן ואיתה גם שלב המסקנות: "אחשלירוח" בכיכובם של לי בירן וקווין רובין, הצליחה להביא משהו אחר ולהיות סדרת רשת רלוונטית לנוער. ביקורת

סוף העונה הראשונה של "אחשלירוח" שודר היום ובזאת הסתיימה לראשונה גם סדרת נוער ישראלית רשמית וכהפקה מקצועית ששודרה כל כולה בערוץ יוטיוב ייעודי. 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

כבר מהפרק הראשון הייתה אווירה של משהו חדש, אחר ובהחלט מרענן. הכתיבה השטותית, המצחיקה והמודעת לעצמה שלטה בכל הכוח. בעיקר בזכות יובל סגל (לנצח נתן מהפיג'מות ובן הדוד של אליאנה) שאחראי על כתיבתה ואף ישב על כס הבמאי בהצלחה רבה. ההומור ה"פיג'מותי" (ואף איחוד קצרצר) די ניחן והורגש לכל אורך הסדרה, כמה בדיחות ופאנצ'ים שגם בני נוער יכולים לצחוק מהם כי זה פשוט מצחיק, אבל במקביל יש בהם איזה עניין מתוחכם - שאותו דווקא הקהל הבוגר יותר יצליח להבין יותר ולצחוק ממנו (ואפילו גם חלק מבני הנוער), בפרקים האחרונים הורגשה החיבה של בירן ל"הנוקמים" עם לא מעט מחוות בנושא וזה לגמרי הצליח להצחיק ולעלות חיוך. 

© צילום מסך מהסדרה

כאמור, הסדרה נורא מודעת לעצמה ולא מהססת לשבור לרגעים גם את הקיר הרביעי. כך מצאו את עצמם למשל שלל הדמויות בסדרה מדברים על עצמם כאל השחקנים המגלמים אותם ולא רק כדמויות ובנוסף שולבו לא מעט קריצות למציאות (הפרק עם אליאנה למשל). 

 

"אחשלירוח" לא התאמצה להצחיק בכוח, היא פשוט זורמת, כייפית, מעין רעיון כזה שמורגש שנולד עם חברים ופותח למשהו רשמי וגדול ובעידן של היום - היוטיוב בהחלט מאפשר את הגשמת החלומות הזו. נכון, אולי היו לא מעט רגעים של שתיית שוקו ממותג או גבינה צהובה בטוסט, אך אנו בכל זאת בישראל וסדרה עם צוות מקצועי ושחקנים מקצועיים צריכה מימון רב ובין רגעים שזה פשוט היה שם - זה היה די נסבל, במיוחד כשבתסריט התייחסו לכך בהומור ושוב, במודעות עצמית של "בוא נשלב את החסות. טה דם!".

© צילום מסך מהסדרה

לי בירן מצליח להביא את הצד הקומי והפרוע שבו אחרי שלל תפקידים שהיו די דרמטיים ורציניים, קווין רובין משתלב נהדר והדמות שלו לא רחוקה בסגנון מקווין האמיתי כך שלא הרגשנו שאנחנו שופטים את כשרון המשחק שלו - כי לרוב זה היה פשוט הוא.

העלילה הייתה כייפית, משעשעת, סיפקה את הרבע שעה המגניבה של השבוע בצפייה מהנה וכאמור, התאימה לשלל הגילאים. בין אם כשאנחנו צפינו צחקנו וחייכנו ללא הפסקה, וגם אם אלו היו האחים הקטנים שלנו שהצטרפו לצפייה ולא הפסיקו לצחוק - כך שהייתה לנו הוכחה מוחשית לכך שזה באמת עובד. 

© צילום מסך מהסדרה

גם הנתונים להם זכתה הסדרה היו מרשימים במיוחד. לא מובן מאליו שסדרה חדשה שהוכרז עליה רק שבוע לפני עלייתה תגיע לכך - זו עוד נקודה לטובתה. "אחשלירוח" מוכיחה שהתוכן הבא והדבר החם הבא הן סדרות יוטיוב שילכו ויתפתחו, תקציבים יושקעו גם בהם והן יוגשו לציבור הרחב ללא צורך בעלות או מנוי כלשהו. כשיש כותבים טובים ותוכן טוב, צוות טוב והשקעה - רואים את זה, הקהל צמא לזה והוא מחפש את הסדרה הבאה שתצוץ ברשת החברתית הזו. נכון, "אחשלירוח" לא סיפקה רגעים דרמטיים (וגם כשהיו הם הסתיימו או שולבו עם הומור), כפי שחשבנו שישולב בה בהתחלה, אך זה מה שהיה מיוחד בה. ואגב, שאפו על סצינות הלחימה המיוחדות! 

אנו בטוחים שגם אם משהו לא היה מהודק הפעם או הורגש אצל חלקכם כפחות טוב, זו לגמרי התחלה של משהו חדש. ומה שיפה ביוטיוב ובסדרות הללו - זה שתמיד אפשר לשפר, לשדרג, ללמוד את המסקנות ולקבל טוקבק חי מהצופים על מה כדאי לעשות להבא. העולם לגמרי לשם, וכיך לראות שגם ישראל לא מתעכבת יותר מדי וכבר עושה את הצעד הראשון לעבר תוכן שכזה. עם זאת, טיפ לעונה הבאה: נשמח לכתוביות להנגשה נוספת.

 

נעשו ניסיונות אי אלו ואחרים ליצור תכנים למיניהם, לרוב דברים שיותר התמקדו בגימקים שונים ולאו דווקא בתוכן טוב. וכאן למזלנו זה לא היה המקרה. נכון, לא היה מדובר במוצר הכי מושלם בעולם, אבל אחשלירוח הייתה הכי קרובה לשם שאפשר ועשתה עבודה מצויינת ומבריקה.

 

כן נשמח בעתיד לראות גם דרמות נוער מקוריות וישראליות מיוצרות היישר לרשת ועד אז, "תפרגבו" לנו, אנחנו בבינג' חוזר על "אחשלירוח", לפחות עד העונה הבאה שתגיע כבר בשבועות הקרובים אל הקהל. 

תגובות