חמיצר: ישמח להחזיר את 'החממה' וחולם על 'האי' בנטפליקס. צילום: נועם בן גוריון

חמיצר: ישמח להחזיר את 'החממה' וחולם על 'האי' בנטפליקס

בראיון לייב מיוחד שקיימנו עם גיורא חמיצר על המצב, חשף בפנינו היוצר האהוב את הסודות שהכי רצינו לדעת - האם 'החממה' צפויה לחזור בגרסה מצולמת? מתוכננת עוד סדרה לנטפליקס? ומה עומד מאחורי הדמויות שהעלים בסדרות?

שידורי הלייב של פרוגי באינסטגרם ממשיכים לספק כותרות, והפעם: היוצר, התסריטאי והסופר המוערך, גיורא חמיצר, הגיע כדי לענות לנו ולכם על השאלות החמות שישאירו אתכם פעורי פה. מקאמבק אמיתי ומצולם ל"החממה", גרסה אמריקאית ל"האי" ועד למידת הלקח מ"השמיניה" - זה מה שרציתם לדעת! 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

איך נולד "החממה נגד הקורונה"?

"הרעיון נולד בדיוק לפני שבוע, בעודי יושב בבית ומבואס מהמצב ומזה שעצרו את צילומי הסדרה החדשה שלי. אמרתי לעצמי שחייב לעשות משהו ועלה לי רעיון לסיפור בהמשכים - האופן הכי טבעי לעשות את זה, אחרי הודעות על בסיס יומי מילדים שרוצים עונה נוספת ל'החממה', אמרתי שזה זמן לעשות משהו עם 'החממה'. כמובן שאין זמן לצלם או לכתוב סדרה, זה משהו שלוקח כשנה וחצי, אבל אם מתגייסים מהר אפשר לעשות סיפור בהמשכים. גייסתי את נועה פניני שכותבת איתי, ישבנו על העלילה וילדים מגיבים לזה. כרגע כולם מבואסים שאלה לי חזרה ליפתח. יהיו עשרה פרקים לסיפור, בשבוע הבא יהיו דמויות מפתיעות שיקריאו את הפרקים כאשר אני זה שיקריא את פרק הסיום בחמישי".

בעקבות הפידבק הנגיש יותר של הקהל לעלילה ועצם זה שהיא נכתבת תוך כדי, לקהל יש השפעה על הסיפור?

לא, אני אף פעם לא עושה את זה, גם הקהל מתחלק כל אחד רואה ואוהב משהו אחר. בהתחלה חשבתי שיהיה נכון לעשות סיפור שלא קשור למצב ולקורונה, אבל אז חשבתי על זה עוד קצת והבנתי שזה יהיה מוזר כי הקורונה זה כל מה שאנחנו מדברים עליו ומי יודע עוד כמה זמן זה יימשך. מי יותר מתאים מגיבורי החממה לנסות לתפוס את הנגיף הזה בווהאן לפני שהוא פורץ. עוד לא יודע מה יהיה הסוף של הנגיף במציאות, אבל בסיפור שלי אני מבטיח שהם יעשו הכל כדי להציל את העולם".

 

בסיפור שלך הנגיף הוא נשק ביולוגי, עד כמה אתה מאמין לספקולציות האלו במציאות?

"האמת שאין לי מושג. כבני אדם קל לנו יותר לקבל משהו שבן אדם אחר עשה מאשר משהו שפתאום מגיע מהטבע ואין לנו הסבר לזה. כל דבר שאין לנו הסבר אז יש מאמינים שמסבירים שזה משמיים ומי שמאמין בקונספירציות - אומר שזה קונספירציות. כן חשבתי שעבור הקהל שלי יש משהו מנחם בזה שדווקא בקונספירציה הזאת זה כן משהו שבן אדם עשה ולא איזו גזירת גורל שבאה משום מקום".

בעונה השלישית של "החממה" היה אמור להיות רומן לסבי בין סופי לדריה, אך בעקבות סירובה של שיר מורנו שגילמה את סופי - קו העלילה הזה בוטל. הקהל רוצה לדעת אם בגרסת "החממה נגד הקורונה" יכלל הרומן הנשי שבוטל בין סופי לדריה בעונה השלישית.

"זה סיפור שלא התממש. אני לא חושב שבסיפור הזה נוכל לממש אותו כי אין זמן ומקום. אבל אם אי פעם יהיה המשך מופק ומצולם של 'החממה' אני מבטיח שאטפל גם בעניין הזה".

 

מי הזוג האהוב עליך ב'החממה'?
"מתי ודינה כמובן".

ושאלת השאלות - איה או ניצן?
"לא צריך לבחור. שתיהן מגניבות. זה כמו דניאל ויפתח, שתי הדמויות ראויות אחת לשנייה ואני אוהב את זה שלא ברור את מי אתה צריך לאהוב. גם הדמויות האלו לא מושלמות יש להן המון שריטות והן מאוד אנושיות".

לולא תקופת הקורונה וההנחיות המגבילות, האם היה מתוכנן המשך טלוויזיוני ל"החממה"?

"אני מקבל בערך אחת לחמש דקות שאלה כזאת. אני תמיד כנה, אז אהיה כנה גם הפעם - השחקנים של החממה הם כבר לא ילדים, הם כבר לא יכולים לגלם דמויות בתיכון והם בעיקר עסוקים כל אחד בקריירה שלו. לקבץ אותם יחד זה סיפור לא פשוט. ניסיתי לעשות זאת פעם עם 'השמיניה' ולא אהבתי את התוצאה, לא יצאתי מהחוויה הזאת כפרויקט שאני שמח שעשיתי. מה שכן, אני חושב שתמיד יש מקום למשהו מצומצם, לא חושב שזאת תהיה עונה של 50 או 70 פרקים ל'החממה', אם יום אחד yes יזמינו ממני משהו מצומצם כמו מיני סדרה, 'נטפליקס סטייל', אז אני חושב שיהיה אפשר לעשות את זה כי אני מאוד אוהב את הדמויות של 'החממה', השחקנים שלה ואת ה'וייב' של הסדרה. אני רואה גם כמה קל לי וכיף לי לכתוב אותה. בשבוע הזה חזרתי לכתוב את הדיאלוגים, אחרי שש שנים שזה לא קרה עם הדמויות האלו, למרות שהתעסקתי עם "גרינהאוס" ('אקדמיית החממה' בנטפליקס), אבל שם זה הסיפור שכבר נעשה בארץ ולא משהו חדש כמו הסיפור בהמשכים הזה. יכול להיות, שאחרי שהמשבר ייגמר, אשב עם yes ונחשוב על איזה פרויקט ספיישל נחמד".

אולי סרט כפי שאמרת לנו בראיון ב-2015?

"הייתה מחשבה כזאת וזה לא קרה. אני חושב שיש לזה מקום בצורה כלשהיא, אולי סרט. יש לסדרה הזאת כוח והמוני מעריצים שגדלו עליה - ואנחנו גם חושבים עליהם אם יהיה מוצר שכזה בעתיד".

 

אחרי שנים של טלוויזיה, מה עם בכללי ליצור סרט קולנוע, לאו דווקא על סדרה שלך?

"בא לי לעשות מאוד. אבל בארץ זה קשה תקציבית, אם עושים סרט זה צריך להיות מדהים ולא שיראה כמו שלושה פרקים של סדרה. התעשייה של הקולנוע בארץ היא כזאת שבסופו של דבר לא נותנת מספיק כסף לדברים שאני חולם לעשות. הלוואי שזה יקרה, אולי דרך נטפליקס".

מה אתה יכול לספר לנו על הסדרה החדשה שלך שצילומיה הופסקו?

"יקראו לה 'סקיי' ואני מאוד אוהב אותה. היא מספרת על חייזרת שמגיעה מהכוכב שלה לכדור הארץ וכדי לשרוד מבלי שייתפסו אותה, היא משתמשת ביכולת שלה להשתמש ב-DNA של בן אדם ולהפוך להיות הבן אדם הזה - ואז היא בוחרת בנערה מהתיכון, אליה היא צריכה להתחזות כל הסדרה. בגלל שלוקח לי המון שנים לכתוב סדרה חדשה, אני דואג שהיא תהיה אחרת, שונה ומקורית. בראש שלי זה הדבר שעשיתי. הצילומים הופסקו אחרי ששליש מהסדרה צולמו בעקבות המצב. מיד כשייגמרו ההגבלות נחזור לצלם אותה, נסיים ונערוך אותה כמה שיותר מהר כדי שהיא תהיה על המסך עד סוף השנה הזאת, בתקווה".

קאסט סקיי
קאסט סקיי © באדיבות יחסי ציבור

תהיה עונה נוספת ל'גרינהאוס' בנטפליקס?

"העונה הרביעית של הגרסה הזאת, עלתה בזמן שילדים של 190 מדינות יושבים בבית וזו העונה שעוסקת בווירוס - אז יצא מעולה וההשקה שלה הייתה מוצלחת מאוד. היא מבוססת על החלק השני של העונה השנייה בגרסת המקור. כרגע לא הוזמנה עוד עונה, מקווה שאדע בשבועות הקרובים ושההצלחה של העונה הנוכחית תוביל לזה. קאסט השחקנים האמריקאי ברובו, שוהה גם הוא בהסגר בארצות הברית. מחזיקים אצבעות שירצו עוד עונות ונוכל להחזיר את הצילומים לישראל ובכך לצלם את ההמשך של הסדרה - כלומר את מה שמקביל לעונה השלישית כאן".

החממה האמריקאית -
החממה האמריקאית - "אקדמיית החממה" © רונן אקרמן, באדיבות יחסי ציבור

יש לך עוד סדרות בדרך לנטפליקס?

"תראה, זה משהו שאני עובד עליו מאוד קשה, אני חושב שאתה הראשון גם אי פעם ששאל אותי על הנושא הזה לפני כמה שנים ועניתי לך אז שזה החלום שלי והוא התגשם עם 'גרינהאוס'. אני מאמין שכל אחת מהסדרות שעשיתי יכולות לעבור את אותו התהליך ואני גם עובד על זה, אבל אלו דברים שלא תלויים בי. זה מסובך יותר לעשות עסקים עם אולפנים בהוליווד מאשר כאן. אולי יקח קצת זמן, אך מאמין שכן. הסדרה שהכי בא לי לעשות לה גרסה אמריקאית היא 'האי'. זו סדרה שתמיד הרגשתי שהיא הקדימה את זמנה".

קצת אירוני...

"כן אה? עם כל המסעות בזמן... כשהיא שודרה לא היה לנו תקציב מספיק ראוי לעשות אותה אבל איכשהו התאמצנו ועשינו אותה בתקציב שהיה. אני מאמין שאם יהיה לנו תקציב הולם לעשות גרסה אמריקאית שלה - זה משהו שיעיף את המוח לכל הילדים בעולם. הסיפור של הסדרה בהחלט מקורי וטוב, הוא אקטואלי בכל מצב, בטח עכשיו עם האפוקליפסה הקטנה שיש לנו כרגע. תחזיקו אצבעות שנראה גרסה אמריקאית שלה!"  

© דביר כחלון

אילו סדרות נוער ישראליות, שהן לא שלך, יצא לך לראות ולאהוב?

"אני רואה עם הילדים 'צפוף' וחושב שזה אחלה סיטקום, צפיתי בכמה פרקים של 'פוראבר' ונהנתי. אבל לא אוהב לראות סדרות של מתחרים, אם לא יוצא לי אז אני לא רואה".

הקהל לא מפסיק לשאול אם יש סיכוי לאיזו מגה סדרה שתכתוב יחד עם אורי גרוס, שכתב בין היתר את 'פוראבר'.

"אורי חבר והוא גר קרוב אליי, אבל יש לנו סגנון מאוד מאוד שונה. נראה לי שנמשיך כל אחד לעשות מה שהוא אוהב לעשות. גם יש לי שותפה, את נועה פניני שאיתה אני כותב כמה שנים".

מה עם לכתוב פסטיגל?

"זה למשל משהו שאורי יודע לעשות ואני ממש לא. אני לא יודע לכתוב את הדברים האלה, זה לא הסגנון שלי, אני לא טוב בזה, לא כדאי לכם".

אורי גרוס
אורי גרוס © צילום: מיכה לובטון

באיזו דמות שיצרת היית בוחר להציל אותנו מהנגיף?
"אולי ברחלי מ'שכונה', אבל יש לא מעט דמויות שיכולות לעשות משהו כזה".

 

יש דברים שנאלצת לכתוב עלילתית אחרת בגלל אילוצי שחקנים?

"בוודאי. הדוגמא הכי בולטת היא בעונה השנייה של 'השמיניה' כשהילי ילון, שגילמה את איה, הודיעה שהיא התחילה ללמוד משחק ולא יכולה כל כך להצטלם. במקום להמשיך עם העלילה הרגילה שלה, הייתי צריך לחשוב איך לשלב אותה בחמישה-שישה ימי צילום איתה. בעקבות האילוץ הזה נולד הרעיון שכולם חושבים שהיא מתה והיא לא מתה - זה נבע מצורך תסריטי טכני של לצלם פרקים כשהילי לא שם. אבל מהדברים האלו בסוף יוצאים הדברים הכי טובים. לא זוכר מה תוכנן בעלילה שלה במקור, אבל מניח שזה היה הולך לכיוון של יחסים וריבים מול אדם וניצן. זה קרה גם ב'האי 2' כשאביגיל הררי (ליבי) לא יכלה כל כך להתגייס אז קרה מה שקרה עם הדמות שלה. גם ב'גרינהאוס' עברה שנה וחצי עד צילומי העונה השלישית והרביעית, בזמן הזה אחת השחקניות קיבלה תפקיד בסדרה גדולה אחרת, אחת השחקניות החליטה לפרוש מהמקצוע, אחת מסיבה אחרת - בחלק מהדמויות החלפנו קאסט". 

הדמות של ג'קי (דינה) נעלמה בכלל מהסיפור בעונה השנייה.

"כן זו אחת התוצאות מהפרישה, החלטתי שבמקום למצוא דינה אחרת אאחד את הסיפור שלה עם סופי וכל הסיפור בין דינה לאוזי (בישראל) עבר לסופי".

איה - שינתה לעצמה את הגורל © מתוך השמיניה, ערוץ הילדים

הגולשים ביקשו לדעת - מי היה בדלת בסוף עונת הקאמבק של 'השמיניה'?
"האמת שאני לא יודע יודע כי לא הזמינו ממני עוד עונה, ערוץ הילדים החליט להוריד את 'השמיניה' ומאוד הצטערתי עליה אז ככה זה נגמר. במקום מסויים אוהב את הסוף הזה. אם הייתי טיימר והייתי חוזר אחורה בזמן לא הייתי עושה את העונות האלו, הייתי מסיים בעונה השלישית כמו שהיא הסתיימה".

אוקיי, אז למי דילן מחזיק את היד בסוף של 'האי'?

"זה כבר עניתי בעבר, שברור שזאת ליבי. בלי בעיה".

אגב, למה לא כתבת את העונה השלישית?

"גם ב'האי' וגם ב'שכונה' לא כתבתי את העונה השלישית, נתתי לאחרים לכתוב. מתישהו נמאס לי ואני רוצה לעבור לפרויקט הבא. 'החממה' היא הסדרה היחידה שכתבתי את כולה מההתחלה עד הסוף".

איך הוחלט על הסמל של הטיימרים ב'האי'?

"זה לקח המון זמן להמציא אותו, כי היה לי ברור שאני רוצה ליצור סמל שילדים יצרו בכיתה בשיעור. הוא לא יכול להיות יותר מדי מסובך וניסינו כל מיני דברים שציירנו, בסוף הגענו לאיזה סמל אחלה, התחלנו לצלם את הסדרה עם הסמל הזה ובמקביל גילינו שזה היה הלוגו של להקת רוק כבד מקנדה שאני לא זוכר את שמה, לכן לא יכולנו להשתמש באותו הסמל. עשינו חישוב מחדש, אז שינינו והוספנו את הנקודות האלו מסביב כדי שלא יראה כמו הלוגו, ככה זה נולד ואני חושב שהוא היה מרכזי בהצלחה של הסדרה הזאת".

© לוגו הסדרה

מי הנבל הכי מעולה שיצרת?

"שאלה טובה. הכי אהבתי את קאיראן. זה ליהוק שעד היום צמרמורת לראות אותו. היה בו משהו מאוד ברור שנורא אהבתי. אבל בכל סדרה יש רע שאני אוהב, כמו למשל רובי שהוא "הלקוח" בפיצול אישיות. עכשיו ב'גרינהאוס' הם בחלק הזה של העלילה והגיבו בהיסטריה מוחלטת, למרות שזה לא רעיון מקורי שלי בכלל, זה מהסרט 'פייט קלאב'".

קאיראן
קאיראן © מתוך האי, ערוץ הילדים

כתבת ספרי הרפתקאות בשם "רוני ותום", יש סיכוי שהם יעשו את התהליך ההפוך ומספרים נראה אותם על המסך?

"הלוואי שיזמינו ממני גרסה של 'רוני ותום', זה אחד מהדברים שאני עובד עליהם ולא יכול לספר שום דבר שקורה כרגע. עד כה כתבתי שלושה ספרים, אולי בהמשך אכתוב עוד כמה. שמתי לעצמי יעד לכתוב שלושה ספרים בשנה, עמדתי בזה ואני גאה בזה. אני מקבל תגובות מילדים ומהוריהם שהם לא אוהבים ספרים בדרך כלל, ואומרים לי הילד בחיים לא פתח ספר והוא פתח את הספר הזה ולא יצא מהבית. כל הקטע בספרים האלו שכתבתי שאני חושב עליהם כמו בסדרה - כל הזמן יש מתח וזה עובד. מה שמושך את הצופים והקוראים זה הסיפור שהוא מה שחשוב. אם אתה יודע לשמור על זה שהסיפור לא ישעמם לשנייה הקהל יהיה איתך".

 

הראיון המלא מהלייב עם גיורא - מחכה לכם בערוץ היוטיוב שלנו!

 

 

 

תגובות