כוכב 'פלמח': "אתה מבין שאתה חלק ממשהו שלא נראה כמוהו בארץ". צילום: ערן כהן

כוכב 'פלמח': "אתה מבין שאתה חלק ממשהו שלא נראה כמוהו בארץ"

רק אתמול (א') הוא פרץ אל המסך בתפקיד מעפיל בסדרת הנוער המבטיחה "פלמח", וכבר אברהם ארנסון מסתמן כדבר הבא. בראיון הבכורה שלו הוא מספר לנו השינוי החיצוני שעשה לקראת התפקיד, לימודי ההולנדית והאחריות שהרגיש לקראת הצילומים התקופתיים וגם: על העצירה הדרמטית של הסרט בכיכובו בגלל הקורונה

תשננו את השם - אברהם ארנסון. ולא, למרות השם הוא לא נצר משפחתי למתשייכי המחתרת או לארגון פלמ"ח, על אף שזו הייתה יכולה להיות אחלה אירוניה. ארנסון הוא שחקן וכוכב עולה אשר בימים אלו מככב בתפקיד ראשי בסדרת הנוער המסתמנת כלהיט הבא - "פלמח" (טין ניק ב-yes, yes VOD kids ו-STINGTV). רגע לפני שאתם מתאהבים - זה הזמן להכיר אותו מקרוב בראיון בכורה.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

ארנסון מגלם את אמיל, ילד בן 16, מעפיל הולנדי. "הוא ילד אמיץ עם המון לב ונשמה, אבל מאוד עקשן והולך עד הסוף עם הרצונות שלו. הוא מתבגר במהלך הסדרה מילד לגבר. בהתחלה הוא נגד הקמת מדינה והמחתרת והוא מאוד סגור, לעומת אחותו", מספר לנו אברהם. אמיל מגיע לארץ עם אחותו אלינור (נאיה בינשטוק) והם מוצאים את עצמם בחוות הכשרה לנוער לפלמח שם הם פוגשים בחבורה צעירה מקומית (עומר חזן, יעל שלביה, טל גרושקה, אלונה סער ונוספים).

© צילום פרטי

רגע, מעפיל מהולנד, זה כולל ללמוד את השפה? כי זה נשמע קשוח.

"למדתי הולנדית עבור התפקיד וזה היה ממש כיף. עשו לי ולנאיה שיעורים פרטיים עם מורה להולנדית, היא זו שגם עבדה איתנו על הטקסטים. זו הייתה חוויה טובה וזו שפה קשה, עבדנו על זה מאוד קשה גם על המבטא ההולנדי. עברנו משפט-משפט, שורה-שורה, למדנו איך להגות ובאיזו צורה, הייתי הולך ברחוב ושומע את זה בלופים באוזניות כדי ללמוד את זה".

 

בכל זאת תפקיד ראשי. איך זה להוביל פרויקט כזה?

"מאוד מרגש אותי להיות מבין מובילי הסדרה. זה נותן מוטיבציה, זה נותן ביטחון ורצון להציג את הסדרה בצורה הכי טובה וכמובן שזו הזדמנות מאוד גדולה. השתתפתי לפני 'פלמח' ב'אחותי קפצה כיתה' וב'בית הכלבים' שהיו עבורי הכנה מושלמת לתפקיד הזה. שתיהן היו קומדיות, שתיהן גם היו הכניסה שלי לעולם המשחק בטלוויזיה. לא מדובר בתפקידים גדולים, יותר קלילים והומוריסטים, אך כש'פלמח' הגיעה הייתי מוכן לעבור שלב בזכותן. למעשה, כשחושבים על זה עברתי מנאיה (פדרמן) לנאיה (בינשטוק)".

מתבאס שאין השקה חגיגית, כפי שהיה אמור להיות? 

"לא מבאס אותי שאין השקה, זה פחות האישיו. הבאסה היחידה בנושא הייתה בגלל שזו הזדמנות לפגוש את כל הקאסט".

 

מלבד השפה, איך מתכוננים לדרמה תקופתית?

"עשיתי המון הכנה ועבודה על הדמות. ניסיתי לפענח את אמיל ולנסות להבין את הדמיון והשוני בינינו, להביא כמה שיותר אמת ורגש אל הדמות וכמה שפחות משחק - כי בדרמה הכל יותר קטן ומעודן ועם סאבטקסט. כדי להבין יותר את התקופה הייתה הרבה הכנה, קראתי ספרים, צפיתי בהמון סרטים ביניהם גם 'זעם ותהילה' של אבי נשר, סרטים על 'הפלמח'. בנוסף, היינו כל הקאסט בסיור בעקבות הפלמ"ח, דיברנו עם פלמח"ניקים אמיתיים והיה מרגש ומלמד".

תכל'ס? השם שלך הוא הכי שם מהתקופה.

"כן, אמרו לי לא מעט פעמים שאני מוכן לתפקיד הזה בגלל השם הפלמח"ניקי שלי ושאני מוכן לתפקיד מהבית. עם שם כזה חייבים לשחק מתישהו משהו תקופתי", צוחק ארנסון.

היית מסוגל לחיות בתקופה הזאת?

"שאלה קשה. אני חושב שאחרי שהתרגלתי לחיים בהווה, לא בטוח שהייתי יכול. זו תקופה אחרת, הכל על הקצה, לא ברור מה יהיה מחר והגורל של ישראל לא ברור גם הוא. הכל תחת סכנה גדולה וחוסר וודאות. נדרשה, באותה התקופה, כל כך הרבה הקרבה מכל אחד ואחד שלא בטוח שהייתי יכול להתמודד איתה היום. בגלל זה אני כל כך מעריץ את האנשים האלה והיה כל כך ייחודי לשחק אותם".

© ערן כהן

אתה לפחות מצליח לחיות את ההווה עם כל עדכוני הטכנולוגיה?

"מהבחינה הזאת אני קצת פלמח"ניק. אני די עתיק בענייני הטיקטוק, נכנסתי לאינסטגרם קצת באיחור. זה לא בא לי בטבעי אבל לאט לאט מתחבר לזה".

ביקורת
פלמח היא אחת מסדרות הנוער הטובות שראינו
משה אבוטבול
סדרת הנוער על תקופת הפלמח הגיעה אל המסך ואיתה גם הציפיות שלנו לסדרת נוער תקופתית ראשונה - מה שהתברר כהצלחה • ביקורת פתיחת עונה

מההכנות והצילומים, מה למדת על הנוער של אז?

"למדתי על האומץ, הגדולה שלהם, איך שהם הקריבו מעצמם וכולם התאחדו למען מטרה אחת, חשבו עליה ושמו את האגו והדברים האישיים שלהם בצד ונתנו את הנשמה, במלוא מובן המילה, עבור הקמת המדינה. בכללי זו תקופה אחרת שמאוד התחברתי אליה - בלי טלפונים ורשתות, הרבה יותר תקשורת בין אישית ופנים מול פנים".

והנוער של היום?

"זה לא שהוא פחות טוב, הוא אחר. הנוער של היום הוא חכם בטירוף, בעיקר עם כל הרשתות, נכון יש בזה חסרונות אך לא מעט יתרונות. הדברים הטובים הוא שהנוער מודע בטירוף למה שקורה, יש חוש מטורף למה טוב ומה לא טוב, פיתוח חוש עסקי! ילדים בני 12 אשכרה פותחים עסקים, מנהלים דברים. נהיה דור של יזמים צעירים וכאלו שיודעים לעשות קריירה כבר בגיל כזה".

© עומר שאול, טדי הפקות

דמות היסטורית ציונית שאתה מעריך?

"האמת שהיה מרגש לשחק בסדרה מול דמות של רבין (גל אמיתי - מ.א), הבן אדם היה אגדה. השינוי שרבין עשה, איך שהוא שינה את דעתו הפוליטית והיה פתוח לשינויים וחשיבה אחרת באופן כללי, הוא היה בן אדם אמיץ ברמות מול הביקורת המטורפת שהופנתה כלפיו, הלך עד הסוף עם האמת שלו ועשה דברים גדולים למען המדינה מאז שהיה צעיר ועד מותו".

שונה לשחק במשהו שיש בו ביסוס לאירועים אמיתיים?

"כשצילמנו את 'ליל הגשרים', או כפי שסיפרתי, לשחק מול דמויות כמו רבין ובגין, אתה מרגיש שאתה לוקח חלק במשהו מאוד גדול שלא נראה כמוהו בארץ וזה נותן גאווה בלב. גם מרגיש אחריות לתת מעצמך את הטוב ביותר ושהסיפור הזה יועבר בצורה מקצועית ואמיתית".

עשית גם שינוי חיצוני לקראת התפקיד.

"נכון הרזיתי המון, התאמנתי הרבה. בתקופת בה מתרחשת העלילה לא היה הרבה אוכל וכל המאורעות הן קצת אחרי השואה, אז היינו צריכים להראות בהתאם. כולנו נכנסנו ל'משטר תזונה פלמחי' ולאורח חיים ספורטיבי כדי שיראה אמין שאנחנו מהתקופה וזו הייתה חוויה מאוד גדולה לעשות את השינוי הזה. אני בטוח שהייתי מגיע לאורח החיים הזה גם לבד מתישהו כי זה משנה חיים אז במוקדם ובמאוחר זה היה קורה ואני שמח שזה יצא כאן".

© מתוך האינסטגרם @avraham_arenson

לא רק שחקן עולה, ארנסון הוא גם יוצר תוכן מקורי משלו, ברשת ניתן למצוא כמה סרטונים שיצר והוא לא מתכוון לזנוח את התחביב, בעיקר לא עכשיו.

"זו תקופה מעולה ליצירה אז אני עובד עכשיו על פרויקטים שאני מאוד מתרגש מהם ומקווה שבקרוב יתחילו לצאת לפועל. יש סרטונים ומערכונים שיצרתי לרשת בעבר שחלקם הפכו וויראלים וזה כיף גדול. לחלוטין מנצל את הזמן הזה בבית כשאין עבודה לטובת העניין".

אז מכוון גם להיות כוכב רשת עם הסרטונים?

"לא. השאיפה היא לעשות תוכן גם בטלוויזיה ובקולנוע, פחות כוכב רשת אבל לא רוצה לשים על זה תווית, אני יוצר מה שהכי בא לי ומה שיוצא יוצא".

פסטיגל - מעניין אותך לעשות?

"לא פוסל, כרגע פתוח להכל. אם משהו מעניין אותי אעשה אותו, אז אם זה יתאים למה לא? אגב, בעד פסטיגל הפלמ"ח זה יהיה מדהים!", צוחק ארנסון.

אתה עכשיו בתקופה מאוד עמוסה, אחרי כמה תפקידים בנוער וליהוק לסרט קיץ. מפחד מהשקט שאחרי?

"אין לי את השקט הזה כי גם אם יש הפסקה כלשהי אז אני עובד על יצירות שלי, לכן אני לא מפחד מהשקט כי גם בו יש עשייה".

אפרופו הסרט, מדובר על "פול ספיד" (לצד קווין רובין, שירה לוי, און רפאלי), אחד מהסרטים שנאלצו להפסיק את הפקתם באמצע הצילומים בעקבות ההנחיות.

"התבאסנו לאללה. היינו באמצע הצילומים והקאסט כבר התחיל להתגבש, להכיר זה את זה, להרגיש את הסט והצוות ופתאום זה נגדע באמצע. זה נורא ביאס, אבל אתה יודע, חייבים להקשיב להוראות והנחיות אז נאלצנו להפסיק. מחכים שזה יעבור ונחזור לצלם את הסרט הזה שאני מאוד מתרגש ממנו. עבורי זה גם תפקיד ראשון בקולנוע אז זו חוויה מטורפת".

קובי מחט, במאי ויוצר הסרט, עשה את המעבר משחקן ליוצר ובמאי. נתן לך טיפים?

"עוד לא ממש ישבנו לשיחה על זה, אבל לוקח ממנו המון השראה, גם מעומר גולדמן שאתם מכירים מ'שכונה' ו'שלטון הצללים' היא הייתה תסריטאית ב'פלמח', לדעתי זה עצום ומוסיף מאוד להיות שחקן שעבר להיות במאי, ככה אתה יודע להכווין את השחקנים בצורה מאוד מדויקת ומניסיון, בעוד שבמאי שלא שיחק סביר להניח שיהיה לו ותר קשה. אז זה נתן לי המון מוטיבציה לכך שאני הולך בדרך הנכונה".

ב"פול ספיד"
ב"פול ספיד" © רם שני

עם שידור הסדרה יבואו המעריצות, בשליחותן נשאל מראש - אתה בזוגיות?

"כן אני בזוגיות ארוכה ואוהבת". 

איך היא מתמודדת עם סצינות רומנטיות שלך?

"עוד לא התמודדנו עם סצינות רומנטיות, אז לא יודע איך תקבל את זה, כי זה עוד לא קרה. אבל בוא נראה, אני מקווה שהיא תהיה בסבבה עם זה".

מה מאחל לעצמך הלאה?

"אני מאחל לעצמי שאמשיך להתפתח כל הזמן כשחקן ויוצר, להמשיך לשחק בפרויקטים שמרגשים אותי. ואנצל את ההזדמנות לאחל לכולם שאני מקווה שיהיו בריאים ושנעבור את זה, שיראו את הפלמח, כולם בבית אז זו אחלה הזדמנות לעשות את זה!"

תגובות