בגלל שנאת חינם: הריבים הגדולים בסדרות הנוער. אבשלום ששוני, יחצ HOT, יוסי צבקר

בגלל שנאת חינם: הריבים הגדולים בסדרות הנוער

ערב תשעה באב מהווה סמל לכמה שנאת חינם היא דבר מיותר שמוביל לדברים נוראיים. כמו בסיפור התנ"כי, גם בסיפורי סדרות הנוער האהובות, קו העלילה עסק לא מעט באותה השנאה הלא מוצדקת • מ"גאליס" ועד "חממה" - אלו הריבים הגדולים שנוצרו בגלל שנאת חינם

ערב צום תשעה באב, יום המסמל את חורבן בית המקדש בגלל שנאת חינם, שנאה כל כך מיותרת שבאה ללא סיבה מוצדקת. לציון היום, החלטנו לחזור לסדרות הנוער בה שנאת חינם היה גורם עיקרי לריבים הגדולים. מ"שכונה" ועד "סוסי פרא" - אלו העלילות שלא נשכח בנושא.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

עשירים VS. עניים

הסדרה "שכונה" היא דוגמא קלאסית לסדרה בה התרחשו לא מעט ריבים ותקריות רק בשל שנאת חינם. כאן השנאה באה בין המעמדות בחברה - העשירים מ"נרקיס" מול תושבי השכונה מועטי היכולת. בסוף הסדרה (וסליחה על הספויילר אם איכשהו מישהו טרם השלים) נדמה שההרמוניה והחיים המשותפים מגיעים סוף סוף!

 

אליפים VS. דלידים

כמעט בכל מקום יש טקס קבוע של זובור לחדשים (תפסיקו עם זה, טוב?!) אבל ב"אליפים" הזובור עלה מדרגה. תלמידי האליפים (כיתה ט') הם התלמידים החדשים בפנימייה החקלאית "גנות", והדלידים (תלמידי י"ב) עושים להם חיים קשים, מתעללים בהם, מתאכזרים ומתנקלים אליהם בסדרת מעשים קשים ואלימים רק על עצם היותם חדשים וקטנים. למרות שחשבנו שכל השנאה המיותרת תיפסק אחרי השנה הראשונה, גם בשנים שאחרי עניין ה"חדשים" המשיך, אומנם לא בצורה אכזרית וכואבת - אך זה הורגש.

 

נשרים Vs. עורבים

כנראה שתחרות לא תמיד מביאה איתה רוח ספורטיבית, תשאלו את תלמידי "החממה" בה קבוצות הנשרים והעורבים רבו זה עם זה רק על עצם היותם שונים בתחביבים ובקבוצות. ב"החממה" התלמידים למדו להסתדר זה עם זה ואף להתאחד לעבודה משותפת לטובת מטרות חשובות.

 

יולי VS. רונה

על פניו ליולי סער (שירן סנדל) ב"גאליס", לא היה מה לקנא ברונה. יולי הייתה כוכבת נוער ענקית, יפה, מוכשרת ובעל חבר נחשק - אבל בכל זאת היא בחרה לשנוא את רונה בכל כוחה. למה? סתם כך! רונה למעשה היא סוג של אחותה, אומנם אין ביניהן קשר דם (ההורים שלהם פשוט נישאו אחד לשנייה), אך עדיין הייתה ציפייה שיולי תתייחס אליה בכבוד. אחרי עונה קשה של סדרת מעשים לא פיירים וניצול מצידה של יולי, הן סוף סוף משלימות ומוכיחות שאפשר להתגבר על הכל.

 

האליטות VS חבורת הפיילוט

גם ב"סוסי פרא" (זוכרים?) הייתה דרמה ושנאה לא קלה בין שתי קבוצות. הפעם מדובר בחבורת החווה - ילדים מבית במעמד כלכלי גבוה, לומדים בתיכון נחשב ומתחרים בקבוצות רכיבה על סוסים. מהצד השני - יש את חבורת "הפיילוט", חבורת נערים במצוקה שנשרו ממסגרת, הסתבכו עם החוק ונשלחים לעבודות שירות בחווה. אלא שבמקביל לעבודות השירות לאחד מהם יש חשק עז לרכוב על הסוסים והוא אכן מקבל את ההזדמנות ואף מתאהב בעלמה (ניב סולטן) מחבורת החווה האליטסטית - שהיא בעצם מסתירה את היותה באה מבית עם קשיים כלכליים. אך לאליטות הקשר הזה ועצם נוכחותם של החבורה לא באה טוב בעין והם מנסים להתנכל, להתנשא ולמרמר את שהותם בחווה עד כמה שאפשר, השנאה לפעמים הופכת להדדית ומסבכת את כולם.

 
תגובות