הישרדות: האם הטעות  של אסי תגרום לבני להתעורר?. מתוך הישרדות, רשת 13

הישרדות: האם הטעות של אסי תגרום לבני להתעורר?

משימת הסוציומטרי בדרך כלל לא מרגשת אותי, אבל הפעם זו הייתה הזדמנות נהדרת למהפכים. הטעות של אסי, הייתה קריטית ביותר ורוב הסיכויים שהוא ישלם על כך במועצת השבט. רק נותר לקוות שבני באמת התעורר

מבחן הסוציומטרי מגלה למתמודדים על האי המון דברים - ולא רק מה אנשים חושבים עליהם או כמה הם זקוקים למקלחת. הם מגלים מה מעמדם החברתי האמיתי וזה סוף סוף קרה לבני שהתעורר (איפה הכפיים?). רק חבל שזה לא קרה כבר אחרי הבקתה והשיחה עם חגית.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

אחרי משימת החסינות הזאת, כנראה שבני מסתכל על הדברים אחרת. למרות שעדיין לא ברור במאת האחוזים לאיזה צד הוא נאמן, עולות בו מחשבות וחששות לגבי בני בריתו ובמיוחד למנהיגם - שייח' שועל אסי בוזגלו. אחרי שהם הפילו למים את שלושת ה"אויבים" שלהם מהברית הנגדית, התפנו חברי הברית לקדם על קרש הקפיצה אחד את השניה. גם בניהם הם לוקחים את המשחק ביתר רצינות וזה היה נדמה כאילו כל אחד נפגע עד עמקי נשמתו, כאילו מדובר בקרש קפיצה של פיראטים ובמים מחכים תנינים.

כל זה קרה לא משכל הישר או ההיגיון (שכן, הם רוב מוחלט ומוחץ ולירדן כבר יש פתק בכד), אף אחד מהם לא נמצא בסכנת הדחה ולמעשה המשימה הזאת היייתה קריטית עבורם רק כדי להוסיף לג'רבי עוד קול בכד. שרשרת החסינות לא תעזור או תציל אף אחד, כי הם לא בסכנה. השרשרת הזאת היא נטו סמל למי ניחש יותר נכון ומי יודע לקרוא הכי טוב את המפה החברתית. זהו.

© מתוך הישרדות, רשת 13

אז אולי בני לא מתקלח כל יום, אבל הוא בהחלט מנצל את הזמן שלו כראוי - הוא משקיף על הנעשה באי. הוא לומד את המתמודדים. בעוד כנראה אסי עסוק בלהתהלך כמו טווס (אם תרשו לי לחזור לרגע למטאפורת הציפורים של ישראל) ולחשוב שהכל מגיע לו. אסי עסוק בלהאדיר את עצמו, גם אo זה אומר שזה על חשבון אחרים לפעמים. אתמול האגו שלו כבר הגיע לגבהים ושיאים חדשים, אחרת אי אפשר היה להסביר את העצבים על בני שבסך הכל בא לשחק משחק ובכל מקרה התוצאה לא רלוונטית לכם. 

האגו שלו נחשף במלוא הדרו והגיע לשיא עם המשפט "אני הבאתי לך בכאילו להוביל". אם זה לא הפיל לבני את האסימון - אז אולי הוא צריך לקבל עוד שיחת וידיאו מחגית שתסביר לו קצת על העיניינים. אבל האמת, שבני עשה התפתחות יפה במשחק ואולי עכשיו סוף סוף הוא ינצל את המומנטום ואת דרייב הניצחונות כדי להצטרף לברית היותר שפויה.

© מתוך הישרדות, רשת 13

אבל אם זה לא הספיק לבני כדי להבין מי הן הנפשות הפעולות, הוא היה צריך רק מבט אחד קטנטנן על שאר המשחק וההתנהגות של חברי הברית שלו כלפי אלינה. זה כבר היה ברור שלא משנה מה הם חושבים או מה דעת הרוב האמיתית, כל תכונה רעה שוייכה אוטומטית לאלינה כדי לפגוע עוד טיפה, לסובב את הסכין עוד קצת. הבנו שנפגעתם, אבל יאללה - שחררו. לעשות עליהום למתמודדת כי היא עברה ברית זה כבר לא הגיוני. לא אוהבים את אלינה? אין בעיה. אל תהיו חברים שלה, אל תצחקו איתה ואל תספרו לה סודות. אבל להשפיל, להשמיץ ולהעליב בכל הזדמנות אפשרית? לא מכובד, לא יאה וממש לא מעביר דוגמא טובה לכל הילדים, הנערים ושאר הצופים שנושאים אליכם ואל האינסטגרם שלכם עיניים נוצצות. תהוו דוגמא ראויה!

אין להם אפילו בסיס אמיתי להצקות האלו. הם בעצמם לא יודעים מה להגיד, אז הם "מעתיקים אחד מהשני". אם רגב (שפתאום התחיל לפתוח את הפה כי אמרו לו שהוא פרווה) אמר שאלינה מגרדת וחופרת עם כפית האורז והיא אוכלת יותר מכולם, מיד אחריו מזדעק אסי - בדיוק באותן המילים. ואלה צוחקת בצד לחיזוק. חבל שהחבורה הזאת לא מחוברת לעצמה, כמו מתמודדים אחרים על האי, כך אולי הם היו מונעים לעצמם את הפאדיחות.

ואלינה? אלינה חושפת כל פעם מחדש עוד צד יפה בה, מכיל, שלם עם עצמו וחזק. 

עכשיו רק בני צריך להתעורר באמת! 

 

תגובות