עמית הכטר: "ניצלתי מזה בשנייה האחרונה". ענבר לוי

עמית הכטר: "ניצלתי מזה בשנייה האחרונה"

הוא אחד מכוכבי הנוער הבולטים והעולים בשנה האחרונה והוא מככב לנו על המסך ללא הפסקה בשלל פרויקטים. כעת, עם תפקידו החדש ב"מחנה אבא" (KIDZ ב-yes), תפסנו את עמית הכטר בן ה-18 לראיון מיוחד רגע לפני הגיוס, בו מספר על התקופה האחרונה והסיכוי שיחזור לגור בארצות הברית לטובת קריירה בינלאומית

אחד הפרצופים שראינו השנה על המסך ללא הפסקה, הוא ללא ספק של עמית הכטר. הכוכב הצעיר, רק בן 18 וכבר הספיק לשחק ולהופיע בשלל פרויקטים בחייו ובעיקר בשנה האחרונה. היום (א') עולה סדרה קומית חדשה בכיכובו בשם "מחנה אבא", המשודרת ב-KIDZ לצופי yes. הסדרה מגוללת את סיפורו של ניתאי (הכטר), אשר היה ילד רגיל לגמרי, עד היום שבו אימו יצאה לשליחות באוסטרליה והוא עבר לגור עם אביו בבסיס צבאי. ניתאי צריך להתרגל לחיים החדשים, עם חיילים לא שגרתיים וילדה אחת (קים אור אזולאי) שהכי הפוכה ממנו בעולם. בראיון עם עמית הוא מדבר על העבודה הממושכת עם הפרטנרית הקבועה (אזולאי), על תקופת הקורונה שאיכשהו לא פגעה לו בעבודה וגם על הגיוס לצה"ל שקרב ובא.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"אני בתקופה של כלום בגדול, של הרבה חופש", מספר לנו הכטר על התקופה האחרונה בצל הקורונה. "בדיוק חזרתי מכמה ימים בצפון, יצאנו לצימר, עשינו כל מיני אטרקציות. מעבירים את התקופה הקשה הזאת בכמה שיותר חיוביות. נפגש עם חברים, כמובן שומרים על הנחיות. משתדל להנות מהתקופה ההזויה הזאת. קשה, אבל בסוף זה אפשרי".

סדרה חדשה בכיכובך עולה על המסך. גם היא תצליח?

"קודם כל זאת סדרה קורעת וקאסט מטורף. כאילו בחרו את האנשים הכי מצחיקים בארץ, שמו אותם בגוש אחד ואמרו 'בהצלחה'. עם אנשים כאלה זה לא יכול להיות לא מצחיק אז אני לא דואג. מעבר לה שזה מצחיק, זו גם סדרה חמודה עם הרבה ערכיות ולא רק פאנצ'ים. יש בדיחות יותר עמוקות ומערכות יחסים, נגיד ביני (ניתאי) לבין לביא אבא שלו (שמשחק אסי ישראלוף). או בין ניתאי ללי-פס, אותה קים אור אזולאי מגלמת. אני מאמין שיהיה טוב, לגמרי מקווה שאנשים יצחקו, יתאהבו, יהיו עצובים כשצריך ולחוצים כשצריך. לא חסרים רגעים. שפשוט יכתבו לנו ויגידו שאהבו, כי זה הכי מחמם את הלב לקבל את ההודעות האלו".

 

במה זה שונה מכל הדברים שעשית עד היום?

"האמת שזאת סדרה על הצבא, שאני שנייה לפני צבא. עוד שלושה חודשים אני מתגייס לתיאטרון צה"ל. יצא שדחו לי את הגיוס בשנה, ככה שהייתי שנה בלי מסגרת".

 
 

אתה משחק את ניתאי, נער שעובר מהעיר לגור בבסיס צבאי, בחיים האמיתיים גם לך יצא לעשות שינוי כזה דרסטי?

"האמת שכן, בכיתה ג'-ה' גרתי בארצות הברית, אז זה לא היה לי זר. זה 'שינוי שינוי'. זה קשה ומפחיד, אבל בחיים כמו בסדרה ובסדרה כמו בחיים - בסוף מסתדרים. אתה מוצא את החברים שלך, מוצא את הדרך שיהיה לך הכי טוב בה, גם אם זה קצת קשה וזורמים".

אתה רואה את עצמך חוזר לגור בארצות בשביל לקדם את קריירה בינלאומית? במיוחד למשל כשהסדרה 'ספיידרז' תיכף הולכת להיות משודרת עכשיו ב-190 מדינות...

"אני לא פוסל כמובן. זה לא הצעד הבא שלי מבחינתי ועוד לגמרי יש לי מה להספיק בארץ, עוד מלא תפקידים שאני רוצה לעשות, לחוות ואז אני ארגיש שאני יותר מוכן. אם תהיה הצעה או יש איזה סיכוי - אז אני לגמרי על זה".

אתה יותר אדם של לגור בעיר או במקומות השקטים יותר?

"לגמרי עיר. אני צריך אנשים סביבי, אני צריך אווירה, צריך צחוקים. כמובן שגם שקט לפעמים ונחמד ככה לנסוע באוטו לבד ולהיות עם עצמי, בלי מוזיקה, חלונות פתוחים, כמו בסרטים. אבל בגדול אני מאוד בן אדם של אנשים ושל לשבת ביחד, בגלל זה גם הקורונה כל כך מקשה עליי".

כאמור, מדובר בסדרה קומית. יש אווירה יותר כייפית על הסט כשהסדרה היא קומית?

"זה לגמרי משפיע. לא שבסדרות אחרות האווירה פחות טובה, אבל זה משפיע. צוחקים פי 18. חוץ מזה שבדרך כלל צוחקים על סטים כי האווירה טובה, אז עכשיו גם מוסיפים בדיחות ואלתורים ומה לא! עושים הכל כדי להצחיק כמה שיותר. ברור שזה גם משפיע עלינו ואני צחקתי בלי סוף".

מה הרגע הכי מצחיק שזכור לך על הסט?

"האמת שהיה לי רגע מאוד מצחיק לא על הסט אלא בחזרות. חזרה ראשונה, הקאסט נפגש בפעם הראשונה, רושם ראשוני. הכל בפעם הראשונה  - דווקא בפעם הזאת יצא שאיחרתי בשעה וחצי בערך. לא באשמתי, הייתה איזו אי הבנה, אמרו לי שאני אמור להגיע איזה שעתיים אחרי שהתחילה החזרה, התקשרו אליי אחרי שהיא התחילה והכל. הגעתי באיחור הזה ואני נכנס לחדר, ואני רואה שכל הטקסט יושב וכבר מסיים להקריא את הפרק הראשון. אז אני מתיישב בשקט כדי לא להפריע, מצטרף לסצנה האחרונה שהשתתפתי בה ואז נגמר הפרק, ויוני גרא, הבמאי, אומר: 'טוב, תודה לכולם' וכולם קמים. היה להם קשה לעבוד עליי כי הבנתי שהחזרה לא באמת נגמרה. כמובן שזרמתי עם זה קצת כי לא הייתה ברירה, אבל אני יוצא החוצה ואז כולם חוזרים ומצחיק. אז אני קולט שלא רק שהחזרה לא נגמרה כמו שכבר הבנתי, אבל הם אפילו לא התחילו לקרוא את הפרק, פשוט לפני שנכנסתי הם פתחו את העמוד האחרון של התסריט והתחילו להקריא שנייה לפני שנכנסתי לחדר. אז זו הייתה אחלה קבלת פנים וכמו שבירת קרח, זו גם הייתה הפעם הראשונה שאני פוגש את רובם. זה לגמרי פתח לנו את ההפקה באווירה טובה ובצחוקים ואהבה".

© באדיבות yes KIDZ

כפי שציינו, הפרטנרית שלך בסדרה היא קים אור אזולאי המשחקת את לי-פס. זאת לא הפעם הראשונה שאתם משחקים יחד, איך הגבתם כשהבנתם שאתם ממשיכים לעוד פרויקט?

"זה היה אושר גדול. עשינו לסדרה מאץ' ביחד, זאת אומרת אחד האודישנים שלנו היה ביחד, אחרי שכבר הכרנו ואחרי שעבדנו כבר במשותף. אמרנו שהלוואי שזה יקרה, באודישן הלך טוב והכל היה מגניב. קים התקבלה קצת לפניי ואני התקבלתי אחריה, וכשגיליתי שגם אני בפנים ואני עושה את זה איתה ישר דיברתי איתה וחגגנו".

היה פחד שזה יהיה דומה מדי לפרויקטים אחרים שעשיתם יחד?

"לא. דווקא בגלל שבאחד אנחנו משחקים אחים ובאחד חברים, אז אמרנו וואלה יכול להיות מגניב פתאום לעשות את השינוי הזה ולשחק מערכת יחסים שונה לגמרי. זה היה נראה לנו אתגר מגניב ומקווים שגם צלחנו אותו".

© צילום מאינסטגרם @amithechter

בתחילת השנה שיחקת בתכנית "אחותי קפצה כיתה", ורק לאחרונה נגמרה הסדרה "ספיידרז" ששיחקת בה וזכתה להצלחה רבה. אפשר לומר שלמרות הכל, 2020, זאת השנה שלך. איך זה קרה?

"נכון, פתאום היו בבום כמה סדרות שיצאו ביחד. קודם כל זה הכי משמח בעולם, כי זאת עבודה קשה ובסוף אתה רואה את התוצאה מולך על המסך. כשזה בא ככה אחד אחרי השני זה בכלל מטורף. יצא שהיו לי הרבה חודשים של עבודה מאוד רצופה ואפילו קצת מתישה, לא שזה לא היה מהנה, אבל זה היה מאוד מתיש. בסוף כשזה מגיע בבום זה וואו. באחד יש את יורגן שהוא מגה חנון כמו בסרטים של פעם והכל, בשני יש את דניאל שהוא נורא מבין במחשבים, אז זה מאוד כיף לראות את ההבדלים במה שקורה על המסך. גם יצא 'זורמים', שזה בכלל אני כעמית. אהיה ממש מגניב ככה לראות את כל הפרויקטים פתאום בגל אחד".

אתה מרגיש שזהו, עשית את ה'פריצה הגדולה' שלך?

"נראה לי שכן. לא שאני מוריד רגל מהגז חלילה, אבל אני חושב שזה היה מעולה שפתאום היה גל של הרבה תפקידים בהרבה מקומות. אין על זה, זה הכי כיף בעולם".

עד כמה חשובה לך ההצלחה גם בפן של ההכרה?

"אני מאמין שהרוב ישקרו אם הם יגידו שהדבר היחיד שמעניין אותם זה לשחק עד הסוף ושלא יכירו אותם אף פעם. כי זה מאוד כיף לקבל את ההכרה הזו ושאנשים פונים אליך ברחוב, זו מן חתימה שאנשים אוהבים את העבודה שלך ואוהבים את מה שאתה עושה, אז זה באמת מאוד כיף. אני לא עושה את זה בשביל זה, אבל לגמרי לא הייתי מוותר על זה".

אתה מרגיש שבחודשים האחרונים כל עניין הקורונה פגע לך בקריירה?

"בקריירה זה לא פגע לי, בשאר החיים כן. בחיי חברה, בלראות אנשים, בלהיפגש, זה מאוד מקשה. אני חושב שבמזל כל הפרויקטים שצילמתי נגמרו ממש שבועיים לפני שהתחיל כל הבלגן של הקורונה. צילמנו לצלם את 'זורמים' בסוף פברואר, וכמו שכולם יודעים במרץ כבר התחילה הקורונה. אז באמת במזל זה לא פגע בי. זה ביטל לי איזה יום צילום אחד, אבל בגדול אני ממש ניצלתי בשניה האחרונה".

יש עוד פרוייקטים מעניינים שנראה ממך בקרוב?

"ממש בימים אלו אני מחכה לכמה תשובות מכמה אודישנים, אני מקווה שהתשובות יהיו כן. וכמובן מקווה שיהיו עונות נוספות ל'מחנה אבא' ול'ספיידרז'".

תגובות