הזמר במסכה: מהנה ומורטת עצבים במקביל. ערן לוי, באדיבות קשת 12

הזמר במסכה: מהנה ומורטת עצבים במקביל

עונת הבכורה של ריאליטי ה-VIP החדש של "קשת 12" יצא לדרך והאמת? שדי אהבנו את הגרסה הישראלית, גם אם הרגשנו מתוסכלים לא פעם במהלך הצפייה • ביקורת פתיחה

הגרסה הישראלית לפורמט הדרום קוריאני - סוף סוף כאן. "הזמר במסכה" ירתה אמש (ד') את יריית הפתיחה והיא באה בול בזמן כדי לבדר אותנו.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

בזמן שיש סגר וענייני המסכה מתהדקים (כן, כן, בדיחה מתבקשת) התוכנית באה לעשות פאן, לעורר ריגוש ולמתוח אותנו כמה שאפשר. איך זה בעצם עובד? בכל פרק מופיעים מתמודדים מפורסמים בשלל תחומים - כולם עולים על הבמה במעטה חשאיות מבוקר ועם תחפושת שתזוהה איתו לאורך כל העונה. הטוויסט? אתם לא תראו מי מסתתר מאחורי המסכה עד אשר אותו המתמודד בתחפושת יודח - אז מגיע השלב שהוא מסיר וחושף את עצמו לשופטים ולקהל בבית.

© מתוך הזמר במסכה, קשת 12

פייר? מאז "הכוכב הבא" לא נהננו ככה מריאליטי מוזיקלי. גם אם אסי ורותם לא לוקחים חלק בפורמט הזה, עדיין הוא מצליח להשרות את הווייב ההומוריסטי, הקליל, הפאן והכה סוחף. עם זאת, בגלל אלמנט המסתורין, הצמדות להקשבה ליכולות השירה קצת הופכות לרעשי רקע משום שלאורך כל ביצוע וביצוע אנחנו רק מנסים להאזין ולנסות לפענח האם הקול הזה מוכר לנו? כך שמהבחינה הזאת זה מאבד את זה (שלא לדבר על הפלייבק המורגש), אך לגמרי לא פוגע בתוצר.

בתעודות הזהות של המתמודדים שתולים כל מיני רמזים, רובם מאוד מבלבלים והזויים - מה שמקשה על הזיהוי המיידי בכוונה. מדובר בעוד משהו שהוסיף לאווירת המתח, כולנו הרגשנו מעין חוקרים ובלשים המנסים לפענח את מה שקורה ולנסות להרכיב את הפאזל המוזר והסודי. 

אנו חייבים לציין את הרכב השופטים. אם ברגע ראשוני הכל נראה לא קשור, מעצבן שלא כולם ממחוזות המוזיקה וכו' - נדמה שדווקא בפורמט הזה הכל בסדר, אנשי הבמה השונים לגמרי טובים לפורמט הזה ולפעמים גם טוב לשמוע טעם מוזיקלי - גם אם הוא לא "מקצועי", וכאן זה בדיוק המקום לתת זה מקום. אופירה אסייג בולטת מעל כולם, חריפה, סוחפת ומרימה את הפאנל. שחר חסון לא מפסיק להצחיק ולמצוא את המקום שלו - במיוחד ליד צדי צרפתי שחזר בגדול ונאלץ כרגע להתמודד עם חסון, וכמובן סטטיק ובן אל שכבר הוכיחו את מעמדם בתוכניות כאלו. הביקורות והניחושים של השופטים היו משכנעים למדי, עד כדי כך שגם אנחנו כמעט בכל ניחוש שלהם אמרנו "הגיוני שזה הוא", "בדוק שזאת היא" וכדו'.

© מתוך הזמר במסכה, קשת 12

 

אבל - דווקא כאשר זה הגיע לגברת קרמבו (שהיא בכלל מר קרמבו) - כל הניחושים שלהם לא היו ברורים. משמיעה ראשונית, ואני בטוח שיסכימו איתי הקהל בבית, היה ניתן לשמוע בבירור שמדובר בקולו של טל פרידמן. דווקא הניחוש הקל ביותר של הערב - לא זוהה וזה היה נראה קצת תמוה בעינינו, אבל היי - מה שרואים מכאן, לא רואים משם ומי יודע... בכל אופן, גם עידו רוזנבלום שמצטרף להנחיית ריאליטי נוסף, מצליח להכניס את הייחודיות שלו למשבצת ונראה כי הוא בא להינות.

© מתוך הזמר במסכה, קשת 12

אם בדרך כלל בהדחות זה השלב שאנו כבר נוטשים את המסך כי המתמודד הודח וזהו - בפורמט הזה מגיע השלב האמיתי באמת: חשיפת המתמודד וזה רגע דרמטי ומרגש בפני עצמו שגורם לך להישאר לצפות עד הסוף. במיוחד כאשר בכל פרק מבטיחים לנו מודח חדש - שהוא למעשה פרצוף שייחשף.

ומה לגבי התחפושות? היו כמה מושקעות במיוחד כמו: קרמבו, מלפפון חמוץ, השור - והמצטיין 'והחו"לי' ביותר הוא הדוב משום מה. אך גם היו כמה תחפושות שלא היו נראות יתר על המידה - כמו הדיזנואור שהיה נראה כמו מתנפח, התרנגול שהסתפק בעיקר רק בראש והיעל שהייתה חמודה ותו לא. בסך הכל הכללי התחפושות כן היו טובות ואנו כבר מחכים לראות את התחפושות של שבעת האחרונים בפרק הבא.

לא נשקר - לצד רגעי הכיף וההימורים הבלתי פוסקים שלנו מי זה מי, היו לנו לא מעט רגעים שהרגשנו שהיו מורטי עצבים ואולי גם קצת חיבלו בחווית הצפייה שלנו. להיות בסטרס פרק שלם זה לא תמיד משהו שאנחנו רוצים ואולי גם קצת מבאס ומתסכל - אך זה בדיוק מה שמיוחד כאן ומה שלא ראינו כאן.

© מתוך הזמר במסכה, קשת 12

"הזמר במסכה" בהחלט הצליחה להביא איתה משהו מרענן ללוח השידורים (ורואים זאת גם ברייטינג הגבוה), ההקפדה על הסודיות והרגעים המשעשעים שמאזנים אותה - הופכים אותה לאחת מתוכניות הריאליטי הטובות שראינו כאן בתקופה האחרונה (והיו לא מעט, כן?). הבמה, העיצוב, השופטים וכמעט כל פרט - לגמרי לא מביישים את הגרסאות מרחבי העולם. רק נותר לקוות שמאחורי שאר המסכות מסתררים להם עוד כמה סלבס חזקים ואייליסטים במיוחד - ולא רק כאלו שסביר להניח שישתתפו בריאליטי.

תגובות