איל שקרצי: "בלקספייס היא 13 סיבות הישראלית". מתוך בלקספייס, באדיבות רשת 13

איל שקרצי: "בלקספייס היא 13 סיבות הישראלית"

רגע לפני עלייתה של סדרת הדרמה המטלטלת של השנה אשר עוסקת ברצח המוני בתיכון, תפסנו את כוכב הסדרה, איל שקרצי, לראיון מיוחד בו סיפר על ההכנות לסדרה, הסצנות שליוו אותו אחרי ה'קאט' וגם: מה יעלה בגורלו של אביר בעונה השלישית של "זגורי אימפריה"?

"בלקספייס", דרמת המתח המטלטלת שתעלה בשני פרקים בכורה (היום ומחר, 12-13 בדצמבר) ברשת 13, עוקבת אחרי אירוע ירי מסתורי בבית ספר תיכון ונותנת פתח מצמרר לתוך עולמם הסבוך של בני הנוער. רגע לפני עליית הדרמה, תפסנו את איל שקרצי, כוכב הסדרה ואחד מהשחקנים הצעירים המצליחים והעסוקים בישראל, לריאיון מיוחד!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

איל שקרצי פרץ לראשונה לחיינו עוד כנער מתבגר. מאז הספיק לככב בתפקידים ראשיים בטלוויזיה ובקולנוע ובכמה מהפרוייקטים הגדולים על המסך הישראלי לצד הפקות בינלאומיות גדולות, כמו תפקיד ראשי בסדרה "הנערים" של HBO. כעת הוא מגיע לפריים טיים בדרמה חדשה ומטלטלת על בני הנוער.

"בעיניי כל פרק יותר טוב מהקודם. זה רק הולך ונהיה מדהים, מפחיד, מעניין ומותח יותר. אפילו אני בעצמי לא בדיוק יודע למה לצפות. ראיתי את הפרומו פעם ראשונה ביחד עם כל הצופים וההתרגשות הייתה מטורפת". 

 

תחווה את זה יחד עם הקהל?

"לגמרי! אני אצפה בפרקים בפעם הראשונה בבית ביחד עם כולם, עם כל ההתרגשות והטירוף. צילמנו את הסדרה לפני קצת יותר משנה, בקיץ 2019, והכל כל כך מפתיע שאין לנו באמת מושג מה אנחנו הולכים לראות. במיוחד עם כל המצב, זה נורא מרגש שהסדרה יוצאת, אני מאמין שאנשים בבית מחכים לתוכן טוב ומסקרן, פתאום מגיעה למסך גם סדרת איכות בין כל הריאליטי. אני חושב שזה יהיה מטורף ומקווה שהקהל הישראלי יעוף על זה".

איך היה לגלם את שאול?

"מאוד נהניתי לשחק אותו והצלחתי להתחבר אליו המון בעבודת הדמות לפני הצילומים. כשאני עשיתי את האודישן לתפקיד, שאול בכלל היה אמור להיות ג'ינג'י, אמנם הבינו שג'ינג'י אני לא אהיה, אבל שאני מתאים להיות שאול. בעקבות זה הטייפקאסט השתנה. זאת פעם ראשונה שדבר כזה קורה לי, שלמרות שהטייפקאסט מאוד לא התאים לי במבט ראשוני, הדמות עצמה מאוד התאימה ובסופו של דבר קיבלתי את התפקיד".

© מתוך בלקספייס, באדיבות רשת 13

"בתוך הדינמיקה של התיכון שלנו בעצם יש כל מיני חבורות, החבורה של שאול הייתה עם ריף, אותו גילם לב לוין, ומעיין אותה גילמה ג'ייד סקורי, שהיו בעצם שלישיית הפריקים, האאוטסיידרים. מאוד נוח להם בינם לבין עצמם, ואז כשקורה מה שקורה בסדרה, הם כן מתחילים להתערבב יותר עם כולם, להכנס למימד החדש ולהשתלב, וכמובן שזה משפיע על שאול".

במה הוא שונה מהדמויות אותן יצא לך לגלם עד היום?

"שאול קצת יותר מופנם, פחות מדבר, קצת יותר עם עצמו, מן ילד של אמא. מצד אחד הוא לא אוהב להיות הרבה בבית, חייב להיות בחוץ, עם החברים שלו, להסתובב.. ומצד שני הוא מאוד מחובר לאמא שלו, לאבא שלו קצת פחות. חוץ מזה שהרגשתי המון פעמים שאני מאוד מזדהה עם שאול בתכונות מסויימות שהוא מראה, אני מאוד מבסוט עליו. למרות שהעונה כוללת רק שמונה פרקים, ואת התפקיד שלי עשיתי בפחות מעשרה ימי צילום, הרגשתי שהצלחתי לעבור את השינוי ביחד עם הדמות. אנחנו, השחקנים, עברנו את התהליך מאוד מהר, גם בצילומים וגם בחזרות, ובאמת האינטנסיביות הזו הפכה את החיבור עם שאול למשמעותי. אני מאוד גאה בתהליך שהוא עובר".

ירי בבית ספר זה לא נושא פשוט. אומנם מדובר בסדרה בפריים טיים, אך האם אתם מכוונים גם לקהל הנוער?

"הסדרה אמנם מתעסקת בנוער, היא על נערים ועל אירוע שקורה בתיכון, אבל היא לא סדרת נוער. היא לגמרי יכולה להתאים לבני הנוער הבוגרים ובאותה מידה להורים שלהם, וזה מה שאני חושב שמגניב. הכל בסדרה מרגיש מאוד אמיתי. הבמאי אופיר לובל עשה עבודה מטורפת, והכל מתחבר בסוף בדרך מדהימה. מאוד חשוב לי להגיד, שמעבר לעובדה שהסדרה מאוד חזקה ונוגעת ללב, כשהילד וההורה ישבו מול הטלוויזיה בלילה לראות את הסדרה, אני מבטיח לכם שתוך כדי הצפייה, תוך כדי ההתפתחויות בעלילה ואיך שהסדרה נגמרת, יהיה פתח והזדמנות לאחד מהדיונים המשמעותיים ביותר שהורה יכול לעשות עם הילד שלו". 

© מתוך בלקספייס, באדיבות רשת 13

"אני לא בא להשוות לרגע, אבל אני חושב ש'בלקספייס' מביאה ערך מוסף מאוד מאוד חזק, וחשוב לי שאנשים יצפו בה ללא סטיגמות או רצון לקשר אותה לאירועים שונים שקרו בארץ. מבחינתי, אני רואה את הסדרה כ'13 סיבות' הישראלית, מעין הצצה להורים על חיי התיכון, לבני נוער על חיי התיכון 'האחרים', ועל דברים שחלקם חווים ואולי מפחדים לדבר עליהם. מעבר לאפקט המאוד חזק שהעלילה יוצרת, בה המסר עובר מאוד ברור, אבל גם מאוד ניתן לפרשנות. הסדרה גם מביאה אמירה מאוד חזקה ומשמעותית, שלא תותיר לנו ברירה אלא להתמודד עם מה שראינו".

הסדרה מתארת אירועים וחוויות מטלטלות, זה השפיע עלייך במהלך הצילומים או אחר כך?

"כן, לגמרי. היה בחוויה הזו משהו מצמרר ובעיקר מפתיע. בדיעבד הבנתי את ההשפעה עליי הרבה אחרי הצילומים, מהתגובות של חברים ומשפחה שיצא להם לראות את הפרומו או את הפרסומים בסטורי. גם אני, בפעם הראשונה שנחשפתי לפרומו יחד איתם, צפיתי וחשבתי 'וואו, איזה מטורף זה!' לא נפל לי האסימון שאני בעצמי חלק מהדבר הזה. האפקט שהפרומו עשה גרם לי להבין עד הסוף במה מדובר, מה שלא הבנתי עד הסוף במהלך הצילומים, וזה היה הפתעה גדולה". 

ובצילומים עצמם?

"גם במהלך הצילומים בסצנות מסויימות היה לי קשה להתנתק מהדמות אחרי ה'קאט' מרוב ההתרגשות בתוך הסצנה. באחד מימי הצילום בלוקיישן בחוץ, יצא לנו לצלם סצנה מלאה באקשן ובאמוציות, ופתאום הרגשתי את הפער המאוד גדול כשרגע אחד אני יושב בהפסקה עם החברים מהקאסט, צוחקים, נהנים אחד עם השני ורגע אחר כך אנחנו בלב סצנת אקשן אינטנסיבית אחד עם השני. לפעמים המעבר החד וההבדל הקיצוני הזה היה לי קשה, גרם לגבולות להטשטש, אצלי באופן אישי. אחרי הסצנה, כשישבנו כולם בארוחת צהריים, כולם היו עוד בשוק, והבנתי שבמיוחד בצילומים ובסצנות בסדרה היה לי מאוד קשה לעשות את המעברים החדים האלה בין מה שקורה בתוך הסצנה למה שקורה בחוץ".

© מתוך בלקספייס, באדיבות רשת 13

איך אתה מסכם את תקופת הצילומים?

"הרבה זמן לא נהניתי לעשות הפקה ככה. תקופת הצילומים הייתה מאוד משמעותית עבורי. כל דמויות התיכוניסטים בקאסט המרכזי, כולנו היינו צעירים, רעבים, מתרגשים. להמון אלו היו תפקידים די ראשונים, או כאלה ששונים מאוד ממה שהם עושים בדרך כלל. גם עם השחקנים הותיקים והמנוסים יותר הייתה חוויה מטורפת, גורי אלפי, שי אביבי, היו החבר'ה המנוסים שאפשר ללמוד ממה שהם עושים. מלבד השחקנים והבמאי המדהים, היה לנו את הצוות הכי טוב בעולם".

אולי קצת מוקדם מדי לשאול, אבל יש סיכוי לעונה שנייה?

"כולנו סיימנו עם טעם של עוד. זה הרגיש קצר מידי ובגלל זה אנחנו מאוד רוצים שתהיה עונה שנייה ועפים על הרעיון. אני מאמין שתהיה עונה שנייה כי אני חושב ש'בלקספייס' היא לא רק סדרה טובה, אלא גם סדרה שיש המון דרכים להמשיך אותה ושירצו עוד ממנה. לצופים אני רוצה להגיד, תצפו, תהנו, תיסחפו ותדברו על זה!". 

הסדרה עוסקת בבני נוער, כשחקן שהתחיל את דרכו כנער בתפקיד הבלתי נשכח של אביר ב"זגורי אימפריה" ומאז הספיק לשחק בסדרות וסרטים מצליחים מאוד, ההצלחה בגיל מוקדם השפיעה עלייך ברמה האישית? 

"באמת התחלתי מוקדם, 'זגורי' היה הפרוייקט הראשון שלי. להיות שחקן היה החלום, אבל אז מעולם לא באמת האמנתי וחשבתי שאני אצליח. מאז, לאורך הפרוייקטים והתפקידים שעשיתי כן הצלחתי להבין שזה הייעוד שלי ועברתי תהליך ברמה האישית".

 

מלבד קריירת המשחק, אתה עובד על משהו משלך? 

"אני בתוך המקצוע כבר שבע שנים, ומאוד אוהב את מה שאני עושה. יש המון שלבים שעברתי בחיים מאז התפקיד הראשון שלי שגרמו לי לפתח עניין בעוד דברים שמעניינים אותי. אני רוצה להתפתח גם בעוד דברים חוץ מהמשחק שקשורים ליצירה וגם שלא. אני מאוד מחובר למשחק והיום בניגוד לתקופות אחרות מצליח להבין שזה הייעוד שלי. גם אם בהתחלה לא ידעתי לגמרי מה הסיבה שאני עושה את מה שאני עושה, היום אני יודע ורוצה לעשות עוד דברים. לאחרונה התחלתי לכתוב שירה ועכשיו אני גם מתמקד בספוקן וורד, שאני מאוד רוצה לעשות ולבצע".

מה נראה ממך בעתיד?

"בשנתיים האחרונות יצא לנו להתחבר חבורה של שחקנים ויצרנו את סדרת הרשת 'במדינת תל אביב', סדרה קומית, כיפית ומאוד מצחיקה שאנחנו מקווים שתהיה לה עונה שנייה ב'טדי'. החיבור בינינו היה מאוד ברור מההתחלה וכל אחד מוכשר וטוב בדברים אחרים. אני אנצל את ההזדמנות להגיד לכולם להצביע שתהיה לנו עונה שנייה באתר של שלהם!". 

"יש המון פרוייקטים חדשים שאני מחכה ורוצה שאנשים יוכלו לראות. אחד מהם הוא סרט קולנוע בהפקה ישראלית-גרמנית בשם 'Kiss me before it blows up', בו אני עושה תפקיד מגניב לצד רבקה מיכאלי, אביב פנקס, עירית קפלן, מורן רוזנבלט ונוספים. זאת הפקה קומית ומגניבה והיה מדהים עם כולם. חוץ מזה, אני מאוד אוהב לקחת חלק בסרטי סטודנטים ויש כמה מגניבים שיצא לי לעשות. שנה הבאה אני מתכנן להתחיל ללמוד קולנוע, ורוצה לעשות דברים גם מאחורי המצלמה. חוץ מעולם המשחק והיצירה, שיחקתי כדורסל במשך תשע שנים והיום אני עושה קורס מאמנים, ובקרוב הולך להתחיל לאמן קבוצת ילדים".

לא מזמן התבשרנו כי עובדים על עונה שלישית של "זגורי" - כבר מתכוננים?

"יש התרגשות שיא! כשקיבלתי את ההודעה שהסדרה חוזרת אני בכלל לא האמנתי, הייתי בטוח שעובדים עליי. אמא שלי שלחה לי צילום מסך של הידיעה ושאלה אותי אם זה אמיתי ואמרתי לה שאני בכלל לא יודע. התקשרתי למאור זגורי שאמר לי שכן! הסדרה חוזרת ובגדול וההתלהבות ענקית. אני יכול להגיד שהתגעגעתי לאביר המון, ואני אפילו אתן סקופ ואגיד שיש דיבור על כך שהשיער האדום אולי יחזור".

מתי נראה את אביר על המסך?

"לפי מה שאני יודע, הצילומים יתחילו באזור תקופת קיץ 2021, אבל אני עדיין לא יודע במדויק מתי הסדרה תצא, מה שכן אני מחכה להתחיל כבר".

עם קריירה מצליחה ויציבה בארץ, סרט בהפקה גרמנית-ישראלית, הסדרה "הנערים" של HBO בה כיכבת, יש מחשבות גם על פריצה מעבר לים? 

"לגמרי. יש מחשבות כאלה. אני לא יודע אם הוליווד בהכרח זה החלום, אבל קריירה בחו"ל זו לגמרי מחשבה. יש היום בעולם המון פסטיבלים מדהימים לקולנוע, טלוויזיה, דברים שהייתי רוצה לקחת בהם חלק. אבל אני גם מאוד אוהב את המדינה שלנו, כיף לי בה ואני מאוד נהנה ממה שאני עושה פה ואני מאמין שהכל יבוא בזמן שלו".

תגובות