חמש עובדות על הסדרה פאודה . PIXABAY

חמש עובדות על הסדרה פאודה

פאודה היא סדרה שכמעט כולנו מכירים, ויש שיגידו אף בעל פה. השילוב בין הז'אנרים השונים המשתלבים בסדרה, הקשר העכשווי שלה למציאות הישראלית, והצוות המוכשר של הסדרה, מהיוצרים עד לשחקנים, הוא כנראה המתכון המנצח שהופך את הסדרה למה שהיא כיום. קבלו חמש עובדות מעניינות על הסדרה!

בשיתוף עם yes

פאודה היא סדרה שכמעט כולנו מכירים, ויש שיגידו אף בעל פה.  קבלו חמש עובדות מעניינות על הסדרה!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

איציק כהן מדבר ערבית? 

אחת הדמויות האהובות והמפתיעות ביותר בסדרה פאודה מגולמת כמובן על ידי השחקן איציק כהן המוכשר, הלא הוא קפטן איוב, שמסתבר כמי שלא יודע ערבית כלל, והיה צריך ללמוד במיוחד את התפקיד והמילים לפני הסדרה. הצורך בלמידת שפה חדשה עבור סרט או סדרה איננו חדש עבור שחקנים, אבל תודו שצריך הרבה כשרון כדי לדבר בצורה מושלמת כזו. 

ואם כבר מדברים על קפטן איוב 

למרות שדמויות רבות מהסדרה הן מומצאות לחלוטין, דמותו של קפטן איוב דווקא מבוססת על אדם אמיתי: יואב מרדכי המכונה "פולי", שפרש ממש לאחרונה מצה"ל, כונה גם כן "קפטן איוב" באחד מתפקידיו המוכרים. למען הסר ספק, חלק מעלילת פאודה מבוססת על חוויות שעברו יוצרי הסדרה ביחידת דובדבן. 

© PIXABAY

הסיבה שהסדרה כל כך אותנטית 

הסדרה פאודה היא ללא ספק אחת הסדרות המציאותיות שראינו על המסך בשנים האחרונות, ולאו דווקא משום שהיא מדמה אירועים אמיתיים ומדויקים, אלא בגלל איכות המשחק, האווירה והעובדה כי כמעט כל מי ששירת בצבא באזורים או בתפקידים דומים יכול להזדהות עם העלילה. אמנם, קיימות כמה סיבות שהופכות את הסדרה למעולה ומציאותית במיוחד, ביניהן הכתיבה והבימוי הנהדרים וכמובן השחקנים הטובים, אך אחת הסיבות הראשיות שהופכות אותה לאותנטית ורלוונטית כל כך הוא הליווי של אנשי מקצוע המבינים בתחום, ביניהם אבי יששכרוף שמשמש כאחד מיוצרי הסדרה ועבד במשך שנים כפרשן לענייני ערבים, ועוד אנשים נוספים מתחום הביטחון שייעצו לסדרה. בכל מקרה, ההקפדה על הפרטים הקטנים מורגשת בהחלט בכל הנוגע לבימוי, התפאורה ועוד. 

אקשן, רק בהודית 

זה לא סוד שפאודה היא אחת הסדרות הישראליות המצליחות, וכי היא גרמה לצופים רבים להתעניין בסכסוך הישראלי-פלסטיני. אולם, אם עוד לא שמעתם, כבר בשנה שעברה פורסם שפאודה ככל הנראה תעבור עיבוד מחדש לגרסה הודית, רק שבמקום הערבית – תהיה הודית ובמקום הסכסוך הישראלי-פלסטיני – הסכסוך הפקיסטני-הודי. בקיצור, יהיה מרתק. מעניין עד כמה תהיה הסדרה דומה לזו האמיתית.

סדרה זוכת פרסים 

פאודה זכתה בפרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה בקטגוריות מכוונות בשנים 2016-2017, ובהקשר של העובדה שהיא נרכשה לנטפליקס זה מכבר, נראה כי מדובר באחת הסדרות הישראליות המצליחות ביותר על המסך, והאהובות ביותר בעולם. 

 

תגובות