הקשב המפקד: סדרות הצבא הישראליות הטובות ביותר. אוהד רומנו (yes), המפקדת (כאן 11)

הקשב המפקד: סדרות הצבא הישראליות הטובות ביותר

במהלך השנים שודרו בישראל לא מעט סדרות שהכניסו אותנו לתוך צבא ההגנה לישראל. חלקן סדרות קומיות קורעות מצחוק וחלקן סדרות אשר מבוססות על סיפורים אמיתיים וכואבים. הכנו לכם רשימה של הסדרות הטובות ביותר בז'אנר!

במהלך השנים, ובמיוחד בשנה האחרונה, ראינו על המסך שלנו לא מעט סדרות אשר סובבות סביב צה"ל. חלקן סדרות קומיות ומצחיקות, חלקן מלאות בדרמה ענקית וחלקן סדרות אשר מבוססות על סיפורים רגישים, אמיתיים וכואבים. גם אם הסדרות לא באמת משקפות את מה שקורה בצה"ל והעלילות בהן דמיוניות, הן עדיין צפייה מהנה לכל דבר. אם לא צפיתם, הכנו לכם רשימה של סדרות הצבא הישראליות הבולטות והטובות ביותר ששודרו - אז תעברו למצב בינג'. בפקודה!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

תאג"ד

אחת הסדרות המצליחות בישראל בשנים האחרונות היא ללא ספק "תאג"ד". הטירוף סביב הסדרה היה היסטרי ואם לא שמעתם על הסדרה הזו כנראה שחייתם בכוכב אחר. "תאג"ד" מספרת את סיפורם של חובשי תאג"ד בצבא ובשירות הצבאי הלא כל כך שגרתי שלהם. הסדרה מביאה לנו למסך עלילה מרתקת, סצנות קורעות מצחוק ומשולשי אהבה שמסתבכים – לגמרי הסדרה האולטימטיבית. שתי העונות שלה זכו אצלנו בפרוגי בתור "דרמת השנה" של הנוער. בדיוק לפני שנה, אחרי ארבע שנים של היעדרות ומינוס תומר קאפון, עלתה העונה השנייה של הסדרה האהובה. במקום קאפון לוהק דניאל ליטמן המצוין לתפקיד הראשי, והעונה השנייה זכתה להצלחה היסטרית לא פחות מהעונה הראשונה.

 

המפקדת

"המפקדת" היא לגמרי הלהיט הכי חם של התקופה האחרונה – עם מאות אלפי צפיות ואינספור מימים ברשתות החברתיות, הסדרה הפכה מהר מאוד לדבר שכולם מדברים עליו. "המפקדת" עוקבת אחרי קצינת חמ"ל בשם נועה, אותה משחקת אלונה סער המצוינת, אשר בעקבות פציעת מ"מית בבסיס היא ממונה לפקד על מחזור גיוס בעייתי במיוחד. משהו ב"המפקדת" נוגע בחווית הטירונות הכל כך ישראלית ומשקפת לא מעט רגעים שקרו ללא מעט מתגייסים טריים. לצד רגעי דרמה (כי חייב, בכל זאת), הסדרה קורעת מצחוק, אותנטית וסוחפת. הקאסט, אשר מורכב ברובו המוחלט מנשים, פשוט מעולה. כבר אחרי שידור הפרק הראשון ההצלחה של הסדרה הייתה מטאורית, מה שזירז את "כאן 11" להכריז מהר על עונה שנייה שתעלה בשנה הבאה. אנחנו לא יכולים לחכות!

 
 

טירונות

"טירונות" עלתה לפני 22 שנים, הרבה הרבה לפני שרובנו בכלל נולדנו, והיא אולי הסדרה הישראלית הראשונה שבאמת הכניסה אותנו לצה"ל. כפי שאפשר לנחש מהשם של הסדרה, הסדרה מספרת את סיפורם של החיילים בטירונות, וליתר דיוק – בטירונות של חיילי חטיבת גבעתי. הסדרה היא סדרת דרמה אשר עוקבת אחרי חייהם של החיילים בתקופת הטירונות הממושכת ובחייהם בצבא ומחוצה לו. למרות שהסדרה שודרה לפני יותר מעשרים שנה, קאסט השחקנים שם נחשב גם היום למרשים במיוחד – אקי אבני, יובל סגל, ישי גולן ורבים נוספים.

© מתוך "טירונות"

שעת נעילה

מדובר באחת מהסדרות הכי מדוברות ומצליחות בשנים האחרונות ולגמרי בצדק. הסדרה נוגעת באחד מהאירועים הכי כואבים וטראומתיים בתולדות מדינת ישראל – מלחמת יום הכיפורים. עלילת הסדרה היא לא בהכרח זהה למה שקרה במציאות, אך היא עוקבת אחר מהלך המלחמה בחזית מול סוריה ברמת הגולן. ההשקעה בסדרה הייתה חסרת תקדים, גם בטכנולוגיות המרשימות שהשתמשו בהם לשחזור הקרבות (והתוצאה מדהימה!) וגם בהשקעה כספית ענקית שכמעט ולא נראתה בישראל. הקאסט של הסדרה מרשים במיוחד ומלא בשחקנים מהשורה הראשונה – אביב אלוש, לי בירן, ליאור אשכנזי, מאור שוויצר, ג'וי ריגר, תום אבני, שחר טבוך והרשימה עוד ארוכה. לאור הצלחת הסדרה וההשקעה הגדולה, הסדרה נמכרה לשירות הסטרימינג של ערוץ השידור האמריקאי הענקי HBO ומשודרת בכל העולם. לסדרה צפויה עונה שנייה בה, על פי הדיווחים, יתמקדו בחזית הדרומית של המלחמה (מול מצרים) ואנחנו מקווים שנראה כמה שיותר מהר על המסך.

 
 

 סדרות צבאיות נוספות שראויות לח"ח: "כיפת ברזל", "בשבילה גיבורים עפים", "פרופיל 64", "השיר שלנו" (עונה שלישית ורביעית) ו"מחנה אבא".

"מחנה אבא", "השיר שלנו", "כיפת ברזל" © ענבר לוי, יחסי ציבור, אוהד רומנו
תגובות