אור יעקב: "אני לא כאן בשביל פרסום, אני כאן בשביל להביא ערך". באדיבות כאן חינוכית

אור יעקב: "אני לא כאן בשביל פרסום, אני כאן בשביל להביא ערך"

לכבוד עליית העונה השנייה של "מקיף מילאנו" (כאן חינוכית), תפסנו את אור יעקב, המגלמת את שירן, לראיון מיוחד בו סיפרה לנו על החשיפה המרובה ברשת, על הנערה רודפת ההצלחות שהייתה, הפרעות הקשב והריכוז ועל הקאמבק אל עולם המשחק בו החלה את דרכה

אור יעקב היא לא רק יוטיוברית אהובה ומצליחה (מבין הנעקבות בארץ),למעשה הרבה לפני שהחלה את דרכה ברשת היא בכלל עשתה את צעדיה הראשונים בעולם המשחק אם זה בסרט ״דץ הבלץ״ ובסדרה ״סופשלי״ לצד שחר חסון. אך מאז כאמור צברה כוח ברשתות החברתיות והפכה לכוכבת בולטת במיוחד - כזו שסוחפת אחריה את הקהל בהמוניו.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

בשנה האחרונה היא עשתה קאמבק אל עולם המשחק כשנכנסה אל דמותה של שירן ב"מקיף מילאנו" (כאן חינוכית). שירן היא נערה אסרטיבית, קשוחה, רודפת הצלחות ופעילה במועצת התלמידים שמוצאת את עצמה בלב הסערה אם זה בחרם או נפילה אם צריכת ריטלין שלא בדרך הנדרשת. כעת "מקיף מילאנו" חוזרת לעונה שנייה (החל מה-19 בספטמבר, בימי א' עד ג', בשעה 17:00) ולכבודה תפסנו את יעקב לראיון מיוחד על הצלחתה בשנים האחרונות, החשיפה המאסיבית ברשתות ועל הנערה שהייתה בתיכון.

© מיכה לובטון, באדיבות כאן חינוכית

הדמות שלך אנרגטית ועל פניו נראה כי התפקיד נתפר למידותייך. כמה את הרגשת ככה?

"מדוייק להפליא. אני גם אוסיף וארחיב שהדמות של שירן היא אני בגיל שלה אחד לאחד גם מבחינת האנרגטיות, הישירות והדיבור המהיר. אני חושבת שהאדם שאני היום זאת שירן שתגיע לגיל שלי. היא תפגוש מצבים וסיטואציות בחיים שלה שישפרו אותה ויתנו לה תובנות לחיים שכרגע היא עוד לא שם. זה גם ממש מעניין שבצילומים גיליתי על עצמי עוד תכונות בזכות הדמות של שירן".

© באדיבות כאן חינוכית

נבחנת מההתחלה לתפקיד או שניסית להתקבל לתפקידים אחרים?

"כשקיבלתי את הדמות של שירן בהתחלה סירבתי לה, לא רציתי לשחק אותה אמרתי שזאת דמות שכולם ישנאו. בתקופת הסגר של הקורונה רציתי את התפקיד של נורי (נאיה בינשטוק - ש"ק) ועשיתי תפקיד מצולם בלייב מול הבמאי והמלהקת. אמרתי להם שאני לא רוצה את הדמות של שירן ואני רוצה לנסות את נורי, הם פשוט הסתכלו עליי אמרו לי: 'לא, את תעשי את שירן' וניתקו את השיחה. גם באודישן האחרון והסופי שעשיתי לדמות של שירן, יצאתי בתחושה שהלך לי אודישן לא טוב. שלחתי הקלטה לסוכנת שלי שאין מצב שהתקבלתי ושהלך לי אודישן נוראי. שכחתי מזה, עברו ימים והודיעו לי שהתקבלתי. הייתי בשוק. בדיעבד לא הייתי מחליפה את שירן, היא דמות מושלמת".

בגלל שאת נורא חזקה ברשת ומשם באה הפריצה הגדולה שלך, לא הרבה זוכרים שהתחלת בכלל כשחקנית. יצא לך להיתקל בתגובות שטענו כלפייך על 'למה מלהקים כוכבת רשת'?

"האמת שלא, לא במקרה שלי לפחות. אולי כי גם לא הייתי בארץ בתקופה שהסדרה יצאה. אבל דווקא שהעליתי טיקטוקים באותה תקופה וכן זיהו אותי כשירן ׳ממקיף מילאנו׳, אז התגובות היו ׳ותיקים יזכרו אותה מסופשלי׳ ומכל מיני דברים ששיחקתי בהם לפני היוטיוב. גם אנשים כותבים לי שהם ׳גדלו עליי׳, שזה בכלל הזוי! אני לא מעכלת את זה, אני פתאום מרגישה זקנה (צוחקת). כשהייתי ילדה גדלתי על ׳השמיניה׳, אפילו שלחתי לגיורא חמיצר מייל כשהייתי ילדה עם המון שגיאות כתיב ואמרתי לו שאני רוצה לשחק בסדרה שלו. אני עוד יודעת שזה יקרה, אני מאמינה בזה שאני אשחק בסדרה של חמיצר ואפילו אגיע להשתתף בפסטיגל!", מכריזה.

איך זה לחזור לעולם המשחק אחרי שנים של התמקדות ברשת?

"האמת היא שזאת הייתה החלטה שלמה, כי בתקופת הצבא בניתי את עצמי ברשת ובשביל לבסס את עצמי ברשת הייתי צריכה תקופת זמן של להיות מישהי שיכולה לעשות את זה. ורציתי גם וגם ואי אפשר בתחילת הדרך להתעסק בשניהם, אז ויתרתי על המשחק והתמקדתי ביוטיוב... עד שהגיעה הקורונה. נזכרתי גם כמה אני אוהבת את תחום המשחק וזה פשוט החזיר לי את התשוקה לחזור לשחק ואני מודה על זה".

© צילום מסך מאינסטגרם or_yakov_@

היו תפקידים או אודישנים שנפלו לך בגלל שאת מזוהה יותר ככוכבת רשת?

"לא, אף פעם גם לא עשיתי כל כך הרבה אני חושבת, גם רק חזרתי עכשיו לארץ ושוב אני בונה את עצמי מחדש בתחום. מבחינת הכוכבי רשת, אני חושבת שאם הייתי ביחסי ציבור מסויימים אולי כן הייתי נופלת באודישנים בגלל ׳הטייטל׳ הזה. אבל אני עכשיו לפני יריית הפתיחה שלי ואני מבשילה מאוד בתחום. אני אתן לך דוגמא על קים אור אזולאי, שגם היא באה מהמקום של כוכבת רשת ולא חשבתי שהיא תהיה שחקנית. אבל היא באמת כוכבת והיא אחת המוכשרות, הפתיעה אותי מאוד. אני חושבת שאנשים שכועסים על הנושא הזה של 'כוכבות ברשת', הם אנשים ממורמרים ואני רואה את זה הרבה. זה אולי היה פעם ׳טרנד׳ של לקחת כוכבי רשת וללהק אותם לסדרות, אבל כל ׳טרנד׳ חולף בסוף ועכשיו יש רוב של שחקנים אנונימים שהם פשוט מוכשרים".

רואה את עצמך בעתיד נכנסת לבית ספר למשחק?

"לא, כי זה שלוש שנים,  זה להכנס שוב לבית ספר. זה מדהים ומהמם אבל זה פשוט לא בשבילי, אבל אני כן רוצה ללמוד משחק ולעבוד עליו, לקחת קורס של דיקציה וכישורי המשחק שלי, אבל לא בית ספר של שלוש שנים. אני חושבת שכל אחד צריך לעשות מה שטוב עבורו ולאורח החיים שהוא מנהל. אני בטוחה שגם בלי בית הספר למשחק אני אצליח, כמו שהצלחתי עד היום. אני בונה את עצמי בכל מקום בחיים, עובדה שלימדתי את עצמי עריכה, צילום וכתיבה למרות שהייתי במקום קשה כלכלית. בתקופת הצבא אני היא הדוגמא שכל אחד יכול להצליח, אבל גם אם יש מישהו שקורא את הכתבה הזאת ואין לו מספיק כסף לבית ספר יוקרתי, לקורסים במאות שקלים וחושב שהוא לא יצליח - אז היום יש קורסים ביוטיוב ובאינטרנט ואני מאמינה בכל אחד ואחת שהם יגשימו את המטרות שלהם והחלומות שלהם בכל תחום שהם רוצים, ושלא יתנו לאף אחד לעצור אותם".

© or_yakov_@ צילום מאינסטגרם

את מרגישה שהיוטיוב נהיה פחות רלוונטי בגלל כל המדיות המתחרות? כמו טיקטוק למשל... 

"האמת שקטונתי מלהגיד כי כבר תקופה ארוכה אני לא נמצאת ביוטיוב. אבל לא באמת עזבתי את התחום של היוטיוב, אחזור לשם בקרוב. בגלל שלא העלתי תקופה ארוכה סרטונים ולא נכנסתי לאפליקציה, אז ישר חושבים שעזבתי. היום חד משמעית קל יותר להשיג צפיות בטיקטוק, אבל זה לא באמת להקשר לבן אדם כמו ביוטיוב. אתה צופה 15 שניות עושה לייק וממשיך הלאה, אז זה באמת הפער וההבדל בין האפליקציות ולכל פלטפורמה יש את המקום שלה אני חושבת".

ברשת את נורא חשופה, מציגה את החיים שלך ודברים שעוברים עלייך - מה הגבול שלך בשיתופים?

"אני מרגישה בנוח כשאני מרגישה שלמה עם עצמי. התקופה בה נעלמתי מהרשת זה בגלל שאני לא אני ולא שם, לדוגמא הקהל שלי רוצה מתיחות, אבל אני כבר לא במקום הזה. או שתמיד רגילים לראות אותי מחייכת ושמחה, אבל עבר עליי משהו קשה ואני לא מרגישה שאני מסוגלת להביע את זה, כי רגילים לראות אותי רק בשמחה שלי אז עצרתי והפסקתי. עכשיו אני חוזרת כי אני מרגישה שאני אני. גם באינסטגרם שלי אני חושפת גם את הטוב וגם הרע, כדי שמי שצופה בי לא יחשוב שתמיד רק טוב אצלי ושאני תמיד שמחה. אני גם עוברת דברים וככה גם כל בן אדם".

חווית לאחרונה פרידה במהלך טיול, מה קרה שם?

"אני פחות מעוניינת לדבר על זה. אני נמצאת במקום אחר והתקדמתי הלאה".

בגלל שהכל אצלך נורא חשוף ו'על השולחן' - לא מפחיד לשתף גם דברים קשים יותר ולהרתיע או להפחיד את הקהל הצעיר שצופה בך?

"אני לא חושבת שאני עושה משהו שהוא מפחיד, אני משקפת סיטואציות מהחיים שלי התחלתי להתמודד עם הפחדים שלי. בתחילת הקריירה שלי ברשת הייתי ממש פחדנית. פחדתי מהשמש ומנחשים ברמה קיצונית וראו את זה בסרטונים שלי. הייתי לבנה ממש ואז התחלתי להתגבר בזכות האתגרים שעשיתי על הפחדים שלי, כי אני חייבת להתחיל ולהתמודד עם החיים במלואם. כמו שפחדתי ממקומות חשוכים אז עשיתי את האתגר עם המכונית וכמו שיש לי פחד לטוס, אבל טסתי למקסיקו למשל. היה לי גם פחד גבהים אבל רואים שאני בוכה אבל אני מתמודדת - זה סוג של תהליך. מי שמפחד מהסרטונים שלי אז שלא יצפה בתוכן הזה, אני בטוחה שעזרתי בזכות הסרטונים שלי לאנשים להתמודד עם הפחדים שלהם וזה נגיד סרטונים עם ערך".

 

לא מפחדת שבגלל שכל כך מכירים את אור האמיתית יהיה קשה לעשות הבדלה בינך לבין דמות שלך?

"אני חושבת שאם כל פעם אני אתעסק במה שאחרים יחשבו עליי אני אף פעם לא אחיה. הנה עובדה - לוהקתי ויש גם עוד פרוייקטים בדרך. זה לא משהו שימנע ממני או יפגע בי להמשיך במה שאני אוהבת. מהרשת לא יכולים להכיר אותי באופן מלא, מעטים האנשים שמכירים אותי באמת".

מה השתנה באור מאז התפקיד הראשון בסדרה "סופשלי"?

"אין סוף דברים! אבל עדיין אותה אור עם שמחת חיים ואנרגיה. כמו שאני תמיד אומרת, אני בן אדם שמשתנה משנה לשנה לטובה ואני משפרת את עצמי מאוד כבן אדם, זה מאוד חשוב לי. ב'סופשלי' הייתי גרסא צעירה של עצמי היום, היה לי שם כיף ומאוד נהנתי, זה פתח לי המון דלתות בתחום".

 

בתקופות האלו היו לא מעט הצבעות, סיכומים, מצעדים - כמה לך חשוב כל הדבר הזה? 

"זה לא מזיז לי למען האמת. בתחילת דרכי כשזכיתי בטור 'יוטיוברית השנה', שנייה אחר כך חוויתי התמוטטות, אבל לא רק בזה - גם בבית הספר, כשקיבלתי 'הצטיינות יתרה' חוויתי את אותו הדבר. זה לא אומר כלום - פרסים לא באים להגדיר את מי שאני ואין מישהו שהוא טוב יותר וטוב פחות. אני מעדיפה להשקיע את האנרגיה שלי בדברים שעושים אותי שמחה. אם הקהל בחר והצביע עבורי אז זה מדהים ואני מאוד אוהבת אותו. אבל אני לא אוהבת לעשות דברים בשביל לראות ולהראות. אם אנשים צופים בתוכן שלי זאת זכות, כי זה לא ממומן וזה תוכן שמדבר לכולם, שנותן השראה, שמביא להם חברה והשתייכות לקהילה מסויימת. מי שלא רוצה לצפות שלא יצפה הכל טוב ואני מקבלת את זה, אני לא כאן בשביל פרסום אני כאן בשביל להביא ערך".

"מקיף מילאנו" היא סדרה שמפוצצת במסרים לנוער - הדמות שלך שירן אפילו החליטה בעונה הקודמת לצרוך ריטלין לא בדרך המקובלת - היה חשש איך הקהל יתפוס את זה?

"בשיא הכנות - לא חששתי. בתור ילדה שלקחה ריטלין אמא שלי מאוד התנגדה ואמרה לי להפסיק עם זה. יכלתי להבין את שירן ולהזדהות איתה בנושא הזה, אבל זה כולה ריטלין".

© באדיבות כאן חינוכית

בכללי מה את חושבת על בעיות קשב וריכוז וההתמודדות של מערכת החינוך כיום עם ילדים ונוער?

"אני עם הפרעות קשב ועם היפראקטיביות, אני חושבת שזה מביא מצד אחד המון מתנות לבן אדם, מצד שני זה פשוט בן אדם שהוא שונה. אני חושבת שמערכת החינוך צריכה להתאים את עצמה לילדים האלה מבלי לדחוף להם תרופות וכדורים, וכן למדתי איך ללמוד בלי הריטלין, אם זה דרך קפיצות, דרך שירים... זה עזר לי וקיבלתי בזכות זה הצטיינות יתרה. מערכת החינוך לא מנסה לצאת מהקופסא, יש המון דרכים ללמוד וללמד ללא ריטלין כמו שאני לימדתי את עצמי".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ??Or Yakov?? (@or_yakov_)

באחד הפרקים את חווה חרם ופרסמת פוסט שלקחת את זה מאוד קשה, האם חווית חרם כהיותך תלמידת תיכון?

"האמת היא שחוויתי חרם ביסודי בכיתה ה׳ שנה ושלמה ובחטיבה בז׳-ח׳, קראו לי בשמות וצחקו עליי, עברתי בית ספר בגלל זה. מאז לא חוויתי את זה יותר למזלי, אבל בודדתי את עצמי חברתית מאוד ובכיתה י׳ התחלתי יותר להתרכז בלימודים ובהישגים, כמו שירן. עד כיתה י׳ היו לי שנים יפות, הייתי עם חברים ומאוד חברותית ואז משהו בי נסגר פתאום, גיליתי שכשאני משיגה דברים ועם הישגים גבוהים אז אנשים נחמדים אליי. רק ביום שקיבלתי הצטיינות הבנתי משהו שאולי שירן תבין בהמשך -  הרגשתי כל כך ריקנית. בשביל זה הקדשתי את החיים שלי? בשביל זה בכיתי מלא? בשביל שאמא שלי תמחא לי כפיים? שיגידו איזו חכמה אור? היום למדתי לאזן הכל ואת עצמי".

אילו תגובות קיבלת על התפקיד והסדרה?

"יש דווקא תגובות שאומרות שהסדרה היא לא לילדים ובני נוער, אבל אני דווקא חושבת ההפך זה בדיוק הזמן להראות את הסיטואציות האלו. אני גם מודה לכאן חינוכית שנתנו את הבמה והמקום לתוכן הזה. נגיד כשהייתי ילדה, אז ראיתי ׳החבר'ה הטובים׳ והיה פרק על דמות שצריכה להתפשט מול במאי, זה ממש שרט אותי ופחדתי ללכת לאודישנים. אבל הסדרה הזאת באמת הראתה על סיטואציות מהחיים שעדיין יש אותן לצערינו וזה עזר להתמודד עם המציאות. בדיוק מה שאנחנו מראים עכשיו ב׳מקיף׳, את הדברים שאני צפיתי בהם בילדות אני מעבירה לנוער שצופה בי עכשיו. חוץ מזה התגובות מאוד טובות, הקהל מאוד אוהב את הסדרה, אנחנו מקבלים רק תגובות טובות, המשפחה מאוד תומכת ויש לי קהל מאוד אוהב ומפרגן וזה כיף".

 

כמה קשה ואיך בכלל הצלחת לתפעל את הרשת בזמן הצילומים?

"בתקופת צילומי העונה הראשונה והשנייה זה היה מאוד קשה, הכנתי תוכן מראש. אל העונה השלישית שמצטלמת עכשיו הגעתי בשלה, הבנתי שאני צריכה להתמסר לסדרה וליהנות ממנה, כי בשביל זה בחרתי להיות שחקנית. בעונה הראשונה והשנייה לא נהנתי כמעט לצלם אותה כי לא הרשתי לעצמי להיות בה, בשנייה שאמרו קאט הייתי עושה משהו ברשת או בשביל היוטיוב ולא נהנתי מהיותי שחקנית. לפחות אם אני כבר משחקת שיהיה לי כיף. העונה השלישית היא גם יותר ארוכה, היא כמו שתי עונות יחד. אני מאה אחוז שם כי עשיתי לעצמי סדר עדיפויות שיהיה לי יותר נוח".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ??Or Yakov?? (@or_yakov_)

תגובות