בשיא הכנות: יוחנן טווינה על החיים בלי פרטיות. כאן 11

בשיא הכנות: יוחנן טווינה על החיים בלי פרטיות

לרגל עליית הפרקים החדשים של ״משפחה בהסעה״ בכאן 11, תפסנו לראיון את יוחנן טווינה שמשתתף יחד עם אמא שלו בתוכנית שמתעדת שיחות אישיות בין הורים לנוער • למה הוא חושב שכוכבי רשת לא צריכים לקחת אחריות על התכנים שלהם?

לפני שנתיים יוחנן טווינה השתתף בתוכנית "הבנים והבנות" בערוץ הילדים וזכה לתשומת לב בקרב הנוער. אבל אם תשאלו אותו זה היה רק עניין של זמן עד שיתגלה. מאז ומתמיד יוחנן חי ברשת, הכנות והפתיחות מלווים כל סרטון או פוסט שהוא משתף וצפיה בטיקטוק אחד של יוחנן תגרום לכם להרגיש שאתם חיים לו בתוך המחשבות, תוך שהוא משתמש בהומור, ציניות והרבה סלנג באנגלית.

לכבוד עליית הסדרה החדשה ״משפחה בהסעה״ היום (ב'), שם הוא מככב עם אמו, הם מדברים בפתיחות על נושאים אישיים מול מאות אלפי אנשים. אם תשאלו את יוחנן, הפרטיות היא כבר ממש לא פקטור: ״אני חי בטיקטוק, כל דבר שעובר עליי אני משתף שם. למדתי  שהפרטיות שלי כבר מתה ממזמן, אז ויתרתי עליה עוד מהיום הראשון. באמת דיברתי ממש על הכל בסדרה כי יש מסרים שחשוב לי להעביר ואני לגמרי מרגיש שהיה שווה לאבד את הפרטיות שלי בשביל זה״.

 

מדברים בפתיחות על נושאים אישיים מול מאות אלפי אנשים © כאן 11

 

- מה התחושות לקראת הפרקים החדשים של משפחה בהסעה ב״כאן 11״?

״תקשיבי צילמו את 'משפחה בהסעה' לפני בערך שישה חודשים, אין לי מושג על מה דיברתי. אני בלחץ מאיך אני אצא. רק מהטריילר ראיתי איך יצאתי. תכלס יותר חשוב לי איך שאני נראה, פיזית. שמו לי בלונד, שרפו לי את השיער, לא בא לי להראות ככה! באמת שאיכפת לי יותר מאיך שנראיתי ממה שאמרתי. מצלמים כל מיני זוויות, יש לי פרופיל אחד עיראקי ואחד אשכנזי, אני מקווה שצילמו את הצד הטוב".

- רואים בסדרה שהקשר בינך לבין אמא שלך נורא חזק, זה ככה גם עם שאר המשפחה?

״אני ואמא שלי בסטיז מ'דיי וואן', יצאתי מהרחם והייתי כזה ״'היי בסטי הלו!' . לי ולאמא שלי יש קשר באמת מיוחד. אבל גם עם אחותי אני ככה. אין לנו בכלל גבולות, אנחנו ממש פתוחים ומדברים על הכל״.

 - איך אמא שלך הגיבה כשהתחלת להתפרסם?

״אני מרגיש שנולדתי 'פיימס', תמיד הייתי. למרות שאני עדיין לא לגמרי מפורסם, עדיין לא נועה קירל. יום אחד לקחתי את אמא לדיזינגוף סנטר, שם פתאום זיהו אותי ׳אפשר סלפי? אפשר סלפי?׳ היא הייתה בהלם תרבות וספורט. ׳גירל וואט דה....׳ כזה. זה הלם, זה ליטרלי הלם. אשכרה אנשים מכירים אותי, אני חושב שזה ממש מוזר. אפילו את אמא זיהו ברחוב, היא גם סלבית. היא ממש קריס ג׳נר״.

- הייתם עושים סדרה על המשפחה שלכם? כמו הקרדשיאנס?

״חד משמעית. ׳קיפינג אפ וויט׳ יוחננס׳, יהיה מלא רייטינג״.

- אתה מרגיש שבתור כוכב רשת יש לך אחריות על המסרים שאתה מעביר?

״חד משמעית. אבל כבר לא איכפת לי. מה אני גננת שלהם? תשמעי, קודם כל אף אחד לא יכול לבטל אותי. מנסים לבטל אותי כל הזמן אבל הם בחיים לא יצליחו. 2022, כל מילה שתגידי תהיה לא במקום וינסו לבטל אותך. יותר מידי פוליטקלי קורקט, אין לי כוח לדבר הזה אני אוהב אקשן.. ועכשיו בלי צחוק, חשוב לי באמת להעביר מסרים חיוביים. זה נשמע הכי קיטשי בעולם אבל יש ילדים ששולחים לי הודעות באינסטגרם בדיירקט ואשכרה אומרים שאני המודל לחיקוי שלהם. וכאילו, אני?! אני הבן אדם הכי נורא בעולם, איך אני מודל לחיקוי של מישהו? אשכרה אני חושב שאני בן אדם מזעזע. אבל באמת חשוב לי להעביר מסרים חיוביים, לדוגמה לילדים שעדיין בארון. כי תראי בטחון עצמי יש לי יותר מדי, אז חשוב לי פשוט להעביר שכולם יפים״.

"יותר מידי פוליטקלי קורקט, אין לי כוח לדבר הזה" © מתוך הבנים והבנות 2020

- נקח לדוגמה את המקרה של אלכס קורטייב, אפשר להגיד שהוא ״נירמל״ תאונות דרכים והפך את זה למשהו קול ומגניב, יש לזה מקום כשהקהל שלך זה ילדים?

״אני מכיר את אלכס וגם דיברתי על זה באופן אישי. זה באמת ממש לא סבבה כל התאונות האלה. אני חושב שאם זה הדרך שלו להשיג לייקים וצפיות זה כבר בעיה שלו. אני לא עכשיו ראש ממשלת ישראל שיגיד לכל אחד מה לעשות. בסופו של דבר זה אחריות שלו, הוא לא גנן של אף אחד אבל הוא פשוט קצת טמבל״.

 - מה השאיפות שלך להמשך?

״אני רוצה פודקאסט בפרוגי. אני ראיתי בפוריו שלי שיש לכם פודקאסט, תזמינו אותי!״

תגובות