ניר כנען: "אנחנו יכולים לתקן את מה שהמבוגרים הרסו". מיכה לובטון, כאן חינוכית

ניר כנען: "אנחנו יכולים לתקן את מה שהמבוגרים הרסו"

מהזוגיות עם נטע רוט דרך הקריירה המוזיקלית עליה הוא חולם ועד הופעתו החוזרת בעונתה בשניה של הסדרה "הבאר" (כאן חינוכית). לקראת עונתה השניה של הסדרה תפסנו את ניר כנען לראיון

אין ספק שהתקופה האחרונה היתה מוצלחת במיוחד בשביל ניר כנען שבימים אלו חוזר לככב כעילי בעונתה השניה של הסדרה "הבאר" של 'כאן חינוכית'. לצד הסדרה הספיק לככב בסרטו המצליח של אבי נשר, 'תמונת ניצחון', לשחק בסרט החדש והמסקרן של לי ואליאנה ולתחזק זוגיות יציבה ומרשימה עם השחקנית נטע רוט. אז במיוחד לכבוד חזרת "הבאר" למסך תפסנו אותו לראיון מיוחד!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

איך הדמות שלך השתנתה מאז העונה הראשונה?

"אני לא חושב שאני שאני יכול יותר מדי לדבר על זה אבל אני כן יכול להגיד שהוא מתבגר ושהוא טיפה יותר אמיץ, הוא קצת יותר גיבור מהעונה הראשונה והוא לוקח את העניינים לידיים טיפה יותר וגם עומד יותר על שלו".

בסדרה אתה מגלם עיתונאי היית רוצה להיות כתב בחיים האמיתיים?

"אני חושב שאני לא אהיה מוכשר מספיק לזה כמוהו, אבל כן הייתי רוצה להיות חרוץ וממוקד מטרה כמוהו".

ובכל זאת,ֿ יש קווי דמיון?

"הייתי רוצה לחשוב שאני טיפה יותר מגניב ממנו, אבל כנראה שאני לא יותר מגניב... כמו שאמרתי, הייתי רוצה להיות יותר חרוץ כמו שהוא חרוץ וממוקד מטרה".

© מתוך הבאר, כאן חינוכית

מה מצפה לנו באופן כללי בעונה השניה של "הבאר"?

"הכל עולה רמה הכל נהיה טיפה יותר מפחיד, טיפה יותר מותח וכל הדמויות מתמודדות עם דברים חדשים".

הסדרה עוסקת בילדים הפותרים תעלומה, אתה חושב שגם בחיים האמיתיים ילדים יכולים לפעול כמו בסדרה?

"בטח, אני חושב שילדים יכולים להציל את העולם! כל מה שהמבוגרים הרסו אנחנו יכולים לתקן".

© מיכה לובטון, באדיבות כאן חינוכית

אילו תגובות קיבלת על "הבאר"?

"המון האמת, יותר משציפיתי. אני זוכר שכמה ימים אחרי שהסדרה יצאה, אז כזה יצאתי סתם לסופר לקנות משהו כזה לבית ואז פתאום איזה ילד הסתכל עלי ופשוט ראיתי לו בעיניים שהוא מזהה אותי וזה היה נורא מצחיק"...

אתה חושב שתהיה עונה שלישית לסדרה?

"אני מאוד מאוד מקווה, אני חושב שאם הרבה אנשים יראו את העונה השנייה ואולי אפילו ידברו קצת, ישלחו מכתבים, אני לא יודע איך עושים את זה כל כך... אבל אם תהיה דרישה מהקהל ברור שתהיה עונה שלישית, ואפילו עוד יותר טובה מהעונה הראשונה ועוד יותר טובה מהעונה השנייה".

נניח ותהיה עונה שלישית, מה מאסט שיקרה בה?

"אני חושב שאני צריך להיות הרע, כבר דיברתי על זה עם ירון ארזי והוא כל הזמן אומר לי כן כן, ואני חייב שזה פשוט יקרה כבר".

מה הדבר הכי על טבעי שקרה לך?

"אני חושב שהחברויות שמצאנו בינינו בתוך הקאסט זה משהו על טבעי".

© כאן חינוכית

כנען מככב גם אצלנו במדורי הרכילות עם הזוגיות הפוטוגנית שלו ושל השחקנית המצליחה נטע רוט (״פלמח״, ״לבד בבית״ ועוד). כנען משתף אותנו במעט על הזוגיות המסקרנת וחושף גם איך הכל החל.

"האמת שנפגשנו בפעם הראשונה בסרט של ׳ספיידרמן׳ הראשון עם טום הולנד, ועם החבר הכי טוב שלנו שהוא כזה חבר משותף. מאז נהייתה מעין מסורת ללכת לכל הסרטים ביחד שלושתינו - אני, נטע והחבר הכי טוב שלנו איתמר. בכל פעם שהיינו הולכים לסרט היינו רואים שעברנו עוד איזה משהו. בפעם הראשונה נפגשנו לראשונה, בפעם השניה נהיינו חברים ממש טובים ואז בפעם השלישית כבר היינו בזוגיות, כאילו זה היה כזה קצת כמו נקודות כאלו בחיים שלנו, שלושה סרטים".

כמה קשה זה לנהל זוגיות עם שחקנית נוספת?

"תראי, אני חושב שזה שאנחנו עוסקים באותו דבר זה מאוד עוזר כי אנחנו יכולים מאוד בקלות להבין את הקשיים בעבודה אחד של השנייה, מאוד להזדהות וגם להבין בפרקטיות איך אנחנו יכולים לעזור זה לזו כמו ללמוד טקסטים ולהתמודד עם מחשבות על העבודה, זה נורא כיף. אנחנו גם יוצרים ביחד, יש לנו הצגה ביחד שנקראת 'שני אלה' בתאטרון אורנה פורת שנטע כתבה ואני הלחנתי ושאנחנו גם משחקים בה. אז במובן הזה זה גם מאוד מאוד תורם לנו".

© תום נשר


אין קנאה על פרויקטים?

"לא, אנחנו לא אותו טייפקאסט, אנחנו לא מקבלים אודישנים לאותן הדמויות אז הכל בסדר"

הייתה לכם פרידה קצרה בשנה שעברה עד הקאמבק, מה קרה שם?

"אשאיר את זה בינינו אבל אני יכול להגיד שאחד הדברים שעשו לנו הכי טוב זו ההפסקה שלקחנו".

אבל במקביל המשכתם לגלם זוג בהצגה שכתבתם והזכרת כאן קודם - איך הייתה החוויה הזאת בזמן הפרידה?

"אנחנו עובדים מאוד מאוד טוב ביחד כי אנחנו נפשות תואמות מקצועית, גם בלי קשר לאם אנחנו בזוגיות או לא בזוגיות וזה כמובן הביא איתו הרבה קשיים. זה לא היה קל לראות אותה אבל תמיד זה עובד לנו לשחק ביחד, תמיד זה דבר הכי גדול וכיף ואמיתי גם כשרחוקים".

 

כנען נמצא על הגל. בפסח הקרוב הוא יככב בפרויקט נוסף לקהל הצעיר ויככב בפיצ׳ר הרומנטי של לי ואליאנה - ״הסיפור שלנו״.

"האמת שזה הדבר הראשון שאי פעם לוהקתי אליו", משתף אותנו בהתרגשות, "לכן זה היה מרגש אפילו כפליים וממש ממש התרגשתי. אני זוכר ממש את הנקודה שעמדתי בה ואת הרגע שבו זה קרה כרגע מאוד מאוד משמח. הייתי אצל נטע בבית לבד ופתאום קיבלתי טלפון מהסוכנת שלי שאמרה שקיבלתי את התפקיד! עד אז לא קיבלתי תפקידים. זה היה משהו מאוד ראשוני ומרגש. החוויה הזו של להצטלם הייתה כל כך מלמדת בשבילי, בשביל מישהו שזה ממש הפרויקט הראשון שלו מול מצלמה וגם לעבוד עם ירון ארזי שביים וכתב את הסרט וגם אחר כך עבדנו ביחד ב׳הבאר׳, זה היה ממש ממש כיף".

 

שיחקת לאחרונה בסרט תמונת ניצחון, שהוא סרט להקהל הבוגר יותר. היית רוצה להמשיך יותר שם או דווקא בעולם הילדים?

"הייתי רוצה לעשות את הכל, אני מוצא משמעות לשניהם, אבל כן הייתי רוצה לעשות דברים למבוגרים, כי בינתיים רוב הדברים שעשיתי היו לנוער ולילדים".

ב"תמונת ניצחון" ראינו שאתה גם יכול לשיר ולנגן, היית רוצה להמשיך לפתח קריירה מסוג זה בעתיד? 

"בטח! זה אחד החלומות הכי הכי גדולים שלי, כמו שאני שחקן אני מרגיש שאני גם מוזיקאי וזה ממש חלום שלי. העליתי לאינסטגרם שלי שיר אחד שכתבתי שנקרא 'שיר לנטע' לפני משהו כמו שנה וחצי. זאת הייתה הפעם הראשונה שחשפתי לעולם משהו שכתבתי בעצמי והיו כל כך הרבה תגובות טובות. זה היה ממש מרגש והאמת שזה זרק אותי כזה לתהליך של לכתוב עוד בעצמי. עכשיו אני אחרי תקופה שאני כותב הרבה וחושב על זה הרבה וגם מנסה ליצור קשר עם כל מיני אנשים שיעזרו לי עם זה להפיק את זה וממש להוציא אלבום משלי, אני ממש מחכה לרגע שזה יקרה".

עם יד הלב, כמה חשוב לך להתפרסם?

"אני חושב שלהתפרסם זה פחות העניין, אני יותר מתעניין בלעשות את מה שאני אוהב, לספר סיפור, ללמוד ולהתפתח דרך המשחק, פחות מעניין אותי עוקבים, לייקים ודברים כאלה".

© כאן חינוכית


מאמין ששחקנים צריכים להיות פעילים גם ברשת כמו שעלה בדיון על סערות הליהוק?

"אני חושב שבסופו של דבר זה כלי מאוד מאוד חשוב היום וכדי להשתמש בו, אני האמת לא כל כך מבין בזה ולא כל כך יודע לעשות את זה, אז אני נותן מקום לאנשים שכן יודעים להשתמש בכלי הזה ואני חושב שלכולם יש מקום לא משנה מאיזה כיוון הם מגיעים או מאיזה רקע הם מגיעים, מה שיפה במשחק זה שבסוף מביאים איזה רגע מאוד מאוד אמיתי, ובגלל שכולנו בני אדם לכל אחד יש רגע אמיתי לחלוק עם העולם".

תגובות