אפס בשיעור אזרחות: לייב לב לוין בראיון בכורה על הדמות "אסי". כאן 11

אפס בשיעור אזרחות: לייב לב לוין בראיון בכורה על הדמות "אסי"

לייב לב לוין (26) מוכר לנו מ"בלקספייס" ו"פלמ"ח" ובימים אלה הוא משחק בתפקיד ראשי בסדרה "שעת אפס" שזוכה להצלחה • בראיון הוא משתף על התפקיד לצד מיה לנדסמן שהפכה לבת הזוג שלו על המסך ובאיזו סדרה הוא ישמח לחזור ולשחק בה עונה נוספת? תופתעו לגלות למה!

"לייב לב לוין" הוא מקפיד להגיד כמה פעמים כדי לוודא שזה יהיה כתוב נכון, כי נמאס לו שאנשים משנים את הסדר. השחקן, רק בן 26, וכבר הספיק לככב בסדרות נוער וסרטים למבוגרים. למרות שהוריו שחקנים, לוין טוען שזה קרה לגמרי במקרה והוא בכלל היה צריך להיות הייטקיסט או בטלן ירושלמי, תלוי את מי שואלים.

בימים אלה הוא מככב בסדרה "שעת אפס" של כאן 11, שעוסקת בסיפורם של מורה לאזרחות (דורון בן דוד, "פאודה") ותלמידת י"ב (מיה לנדסמן, "המפקדת"), הנקלעים לוויכוח פוליטי שיוצא משליטה והופך לוויכוח אישי מתוקשר מעבר למסגרת החינוכית. לוין משחק את "אסי" נער רוסי בעייתי, שאחיו נפצע בפעולת טרור ולכן מתחבר רגשית (ואפילו יותר מדי) לוויכוח ולוקח בו חלק פעיל עד כדי מעשה נקם.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

  1. © כאן 11
  2. - איך הגעת לשחק את אסי ב"שעת אפס"?

"הגעתי לאודישן ועוד אחד, ועוד אחד... במקור הדמות שלי הייתה אמורה להיות מזרחית, והם זרמו עם מה שהבאתי והפכו אותי לרוסי. בזכות זה גם יצא לי לעבוד עם השחקנית המדהימה אלנה, ששיחקה את אמא שלי. בכנות, זו החלטה מעניינת לא ללכת על מזרחי, שזה כאילו האובייס שהמזרחי יהיה הכי ימני וסחטיין שהם זרמו ואני חושב שזה יצא מעולה."

- מה היה בתסריט שנגע בך?

"על ההתחלה, זאת היה כתיבה יוצאת דופן ומיוחדת, אהבתי מה שכתוב שם. אהבתי שמדובר בסדרה עם טוויסט לא קונבציונאלי, לא רגיל שמדבר על משהו שאף אחד לא מדבר עליו. כיתות, חינוך, גזענות שמושרשת שלדבר עליה זה סוג של בגידה. לי זה הזכיר את הכיתות שאני למדתי בהם ובדיונים שהסתיימו ב'מוות לערבים' ופיצצו את השיעור. מבחינתי זו הייתה הזדמנות עבורי כשחקן לעבוד על דברים נפיצים.. בכללי רוב הפרויקטים שהשתתפתי התעסקו בנושאים שהוא טאבו בחברה. אני לא מפ תגרים". 

- הצלחת למצוא נקודות דמיון בינך לדמות אסי?

"תראי בכל אחד יש גזענות מושרשת שהוא מתעלם ממנה יותר או פחות וישקר מי שיגיד לא.  מבחינתי בתפקיד הייתי להתחבר לנדבכים העמוקים של הדמות, לליבה של אסי וזה דרש ממני לגעת באזורים האלה. אבל צריך גם להבין את האסי, מאיפה הוא פועל- הכאב שלו נורא גדול והדברים שהוא אומר. המקור לכאב הוא נכון, פשוט האופן שבו חברה שלמה מנתבת את הכאב מביאה למקומות קשים. הבנאדם רוצים להילחם בחזרה על מה שלקחו ממנו וכמו במלחמה, יש נפגעים. בסוף מדובר בדמות של גיבור טראגי... במה אנחנו דומים? נראה לי בזה ששנינו רוסים וששנינו חולים על מאיה לנדסמן".

- איך באמת הייתה החוויה לשחק לצד מאיה לנדסמן ("המפקדת", "ילדות סכסכניות")?

"יש לבנאדם הזה כוח משיכה עצום והיא פשוט אישיות מטורפת. כל כך בולטת שרק גרמה לי להתבלבל ולהגיד 'מה אני משחק פה'. בהתחלה ידעתי שזה מה שיקרה, שהגעתי למגרש של הגדולים, לשחק לידה ולצד שחקנים אחרים מטורפים. מה שעזר זה שפשוט נהנינו חברים ממש טובים והיא עזרה לי מאד וקיבלתי ממנה המון. היה לנו רומן מדהים על המסך, והלוואי גם מבחוץ".

© אלבום פרטי

 - מאיה שיתפה אותך בכל הסערה התקשורתית שהיא חוותה כשהביעה דעה פוליטית כשחקנית?

"יצא לנו לדבר על זה, היא סיפרה שהיא קיבלה תגובות אלימות מעברייני מקלדת. לי זה הרגיש שלקחת דברים מחוץ ל'קונטקס' (הקשר) לדברים שנאמרו, זה כבר הפך לנוהל בתקשורת. אנשים עורכים שיחה שלמה לסרטון של שבע שניות ל-2 שניות ואז אף אחד לא מבין מה באמת נאמר. כמובן שהיא וכולנו צריכים לקחת אחריות על מה שאנחנו אומרים, אבל גם צריך להלחם על מה שאמרנו שלא יציגו את זה אחרת. אצל מאיה מרגיש שהוציאו מ'הקונטקס' מה שהיא אמרה ושמו על זה תחפושת מכוערת ואמרו שהיא בוגדת. היא מסבירה את זה בראיון שלה בכאן 11 ואני הכי ממליץ לכולם לקרוא את זה ולהבין את הרקע מאחורי הסיפור".

- יש מישהו שהתחברת אליו מהשחקנים ואתה עדיין בקשר איתו?

"אדם ששיחק את אחי, אנחנו עדיין בקשר. איתן צור הבמאי שאני עדיין בקשר ודורון בן דוד, שדואג לתייג אותי בסטורי שלו ואני מתרגש כל פעם כי בואי, הוא בנאדם מוכשר, חתיך עולם!"

- ההורים שלך שחקנים, אפשר לומר שזה היה בלתי נמנע שגם אתה תשחק?

"מעניין, אני חושב שפניה אחת במשעול חיים אחר והייתי הופך הייטקיסט מן המניין או בטלן ירושלמי. נסחבתי לזה ואני מבסוט, אני אוהב את התחום. אבל כמובן לא כל מה שהייתי רוצה לעשות בחיים, בנתיים זה נחמד. המשאלה הגדולה היא בכלל להיות ארכיאולוג ובלשנות שמית, אבל כרגע זה יחכה".

- ומה לגבי זוגיות, באיזה סטטוס אתה?

"It's Complicated. אבל אני לגמרי מחפש את ה'ליאן זרחי' הבאה שלי.." הוא צוחק. 

- לצד סדרות נוער, אתה גם משחק בסדרות למבוגרים – מאיזה עולם אתה יותר נהנה?

"בפועל עולם המבוגרים, אבל האמת שהכי כיף זה תיאטרון, אני משחק עכשיו בהצגה בשם 'נפשות מתות' שעולה באולם ענבל, שבסוזן דלל וזה הצגה קשה ברמות, מאתגרת של שלוש שעות ואני בתפקיד הראשי ושם אני מרגיש סיפוק ענק מהתפקיד."

- שיחקת בסדרת הנוער הפלמ"ח, עכשיו נועה קירל מצטרפת לקאסט, מה איתך?

"נועה קירל בפלמ"ח? אני חייב להיות בפלמ"ח! גם בר מיניאלי בפלמ"ח, אני מאוהב בה. אני אדבר עם הסוכנות שתשיג לי תפקיד של ביט אפילו".

© אביב חופי, באדיבות יחסי ציבור
  1. - הועלו כל תשעת הפרקים של "שעת אפס" לאתר, מה תגיד למי שעוד לא צפה בה?

"זו הסדרה הכתובה הכי טובה שנראתה פה מאז 'המפקדת' וזה *** חשוב, סדרה מיוחדת ועוד פנינה של כאן 11 שמוציאה תוכן מדהים. יותר מהכל זה בחינם, אתה יכול לראות את זה ביוטיוב ואתה מקבל את החוויה וגם בואי, בגלל שאני שם כמובן... סתם סתם אל תכתבי את את המשפט האחרון, אני אוסר עליך!".

- מה הפרויקט הבא בחייך? גם בתחום המשחק?

"תצא סדרה "ריקוד האש" שהשתתפתי בה, "בשנות הירח" אני משתתף בפרק האחרון לאחד התפקידים האהובים עלי ויש עוד שני סרטים בדרך..."

- אז מה תאחל לעצמך?

"אני מאחל לעצמי ליום הולדת, בשמונה עשרה במרץ, יום כיף בספארי עם מיה לנדסמן, נועה קירל ובר מיניאלי. תבואו לסקר כמובן, כן?!"

© עופר חן
תגובות