חולם בגדול: יונתן גוטליב בראיון מיוחד. נוי דקל, באדיבות יחסי ציבור

חולם בגדול: יונתן גוטליב בראיון מיוחד

תפסנו את יונתן גוטליב לשיחה על סדרת הרשת החדשה בהנחייתו "שמו לי עוקב" (HOT VOD young) ועל העונה שלישית לסדרה המצליחה "ספיידרז" (טין ניק, HOT). איך זה לגדול תחת אור הזרקורים ותוך כמה זמן הוא ישתלט על הקולנוע כיוצר?

לרגל עליית העונה החדשה של הסדרה "ספיידרז" (טין ניק, HOT) וסדרת הרשת המלווה אותה "שמו לי עוקב" (HOT Vod young), החברים בפרוגי נתנו לי הזדמנות שלא האמנתי שתינתן לי אי פעם לשבת לשיחה אחד על אחד, עם אחד החברים הכי טובים שלי, יונתן גוטליב (16), לשיחה צפופה על החיים, על כתיבה ויצירה, על הסדרות החדשות בכיכובו ועל האם יהיה סרט המשך ל"מכשפה מאבן גבירול" שיצר (אני יכול להבטיח לכם שעשיתי הכל בשביל לקבל תשובה לשאלה הזאת... וכשאני אומר "הכל" אני מתכוון לזה). סיכמתי לכם את עיקרי השיחה שהייתה לנו (היו שטויות שהחלטנו לחסוך מכם!) מה שכן, תהיו בטוחים שצחוק היה בשפע.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

אז... שלום יונתן גוטליב... אני רום פלד, בן 17 וחצי מחדרה... אני...

"אחי... הראיון עליי..."

אה.. טוב, אז עונה שלישית ל"ספיידרז", איך זה מרגיש?

"זה מאוד מרגש, עבר המון זמן מאז העונה הקודמת. כולנו התבגרנו וגדלנו, ולחזור לשחק ביחד מרגיש כמו לחזור לפגוש את המשפחה שלי אחרי מלא זמן שלא התראינו. אני מת על העונה החדשה, בעיניי היא הכי מצחיקה ופרועה, היה לנו, השחקנים, המון חופש לאלתר בדיחות ולהביא את עצמנו אל הדמויות עד הסוף".

 

בתור מי שכבר כילד היה על סט צילומים, זה עדיין מרגש אותך?

"היום הראשון לצילומים של סדרה חדשה הוא תמיד מרגש, אבל בכללי לא כל כך, אתה מתרגל עם הזמן. מה שכן, זה עדיין כיף".

ספר משהו שאנחנו לא יודעים מתהליך האודישנים או הצילומים לסדרה.

"יצא לי לעבוד עם רני סער (במאי שתי העונות הראשון של ספיידרז - ר.פ) בסדרה 'פוראבר', שם גילמתי את איתי, הוא אהב אותי מאוד, והחליט להזמין אותי לאודישן לטומי כי הוא ידע שאני מאוד דומה לדמות - ולמזלי, הוא אהב את האודישן, אז הוא קיבל אותי לסדרה".

© נוי דקל, באדיבות יחסי ציבור

בתור נער שהחל את קריירת המשחק בגיל צעיר מאוד, מה היית מייעץ לילדים המעוניינים להיכנס לתחום?

"אם אתם עושים את ההחלטה להיכנס אל התחום, לכו על זה בכל הכוח. אל תעשו את זה על רגל אחת, אם אתם רוצים את זה באמת, תשקיעו כמה שאתם יכולים".

איך אתה מצליח לשלב את הצילומים עם הלימודים בבית הספר?

"מצליח זאת מילה גדולה. אני מנסה. יש לי סדר עדיפויות משלי, ולפעמים אני מעדיף באמת את הקריירה והאמנות על פני בית הספר, זה תלוי בתקופה... אם אני בתקופת צילומים - אני אשקיע בצילומים יותר מאמץ, אם אני בתקופת מבחנים - אני אנסה להשקיע בבית הספר יותר... אם אני בתקופה שאני צריך לביים ולערוך את 'שמו לי עוקב' בזמן בגרויות, אני אנסה למצוא איזון בין שניהם. אבל זאת באמת המטרה, למצוא איזון".

אתה מרגיש שהזמן שעבר בין צילומי העונה הראשונה לשניים שהגיעו לאחר מכן השפיע עליך? (מלבד החיצוניות...)

"שאלה קשה. אני חושב שהבנתי יותר מה הכיוון שלי בחיים - קולנוע. אני מנסה להשקיע בזה את כל הזמן שלי. לקרוא ספרים על תסריטאות, לכתוב, לביים, לערוך, וליצור סרטים".

כפי שהזכרת, את העונה מלווה סדרת רשת ״שמו לי עוקב״, שמעבר להנחייה, אתה גם מביים ועורך, מאיפה הגיע הרעיון לפרויקט?

"הרעיון לא שלי. נסעתי יום אחד על האופניים, והדר כהן - מהדיגיטל של הוט התקשר אליי, סיפר לי על הרעיון והציע שאנחה אותו. הסכמתי, ולאט לאט התחלנו לדבר על זה שגם אביים ואערוך את הסדרה, וחוץ מזה, גם אכתוב ואצלם אותה עם עמית הכטר. תוך כמה ימים בודדים הסדרה כבר הייתה כתובה, ורק היה נשאר לצלם את הדבר הכאוטי הזה".

 

איך זה להוביל משהו כזה בפעם הראשונה?

"מאוד מרגש, אני מאוד שמח על ההזדמנות שקיבלתי מהוט ליצור פרויקט מדהים כזה. אני ממש מקווה להמשיך בדרך הזאת וליצור ולביים עוד דברים. אמן... ואם איזה מפיק קורא את הכתבה הזאת וצריך במאי ועורך תשלח לי הודעה אחי, תודה מראש..."

© הדר כהן

אתה חושב שכיום שחקן צריך להתמקצע גם מאחורי הקלעים? כתסריטאי, כבמאי, כעורך

"לא, אני חושב שאם שחקן רוצה להתמקצע גם במאחורי הקלעים אז שיעשה את זה, אבל אם זה לא מעניין אותו, אין סיבה שיעשה את זה".

ואם כבר מדברים על יצירה, לפני כשנה הוצאת לאור סרט קצר שכתבת וביימת, ״המכשפה מאבן גבירול״, בהשתתפות שחקנים כמו שון עיסא, יפתח סמוכה, וכותב שורות אלו - רום פלד (שיש האומרים שהיה אפילו הכי טוב שם...), מהן התובנות שלך מהסרט? 

"היה סבבה רצח. נהניתי מאוד בצילומים, הצוות המטורף היה מורכב מחברים קרובים ומהמשפחה, השחקנים היו מדהימים, ובכללי היה קורע מצחוק וכיפי מאוד". 

 

יש תכנון להמשיך ליצור גם בהיבט הזה?

"אני בהחלט ממשיך ליצור, אני עובד על סרט קצר חדש כבר כמה חודשים, ואני מקווה להוציא אותו לפועל בקרוב. אני מאוד אוהב אותו בינתיים. ושוב, אם חברת הפקה קוראת את זה ובא לה ליצור איתי קשר אני ממש פה (אחי...). ולגבי "המכשפה מאבן גבירול", מאז שהסרט יצא אנחנו מקבלים המון בקשות לסרט המשך, אבל האם יהיה אחד? אנחנו לא יכולים לגלות".

רום ויונתן © רפי דלויה

התחלת להיות פעיל בטיקטוק בשנה האחרונה, ויש לך הומור די מיוחד ושנון, אתה חושב שזה משהו שהקהל ההמוני מצליח להבין?

"קודם כל תודה, אני אמסור לעצמי שאמרת. ושנית, אני חושב שלאט לאט הצלחתי להחדיר את ההומור ה'מיוחד' שלי אל הקהל, אני מרגיש שכל האנשים שצופים בטיקטוקים שלי מבינים אותם ויודעים לצחוק יחד עם ההומור. ואם לא, אתה מכיר את המשפט הידוע אחי, מי שקם מקומו נעלם".

אומנם אתה עדיין לא בגיל שמאפשר, אבל פסטיגל מבחינתך הוא יעד?

"בטח, למה לא, נשמע כיף רצח. זאת גם תהיה סגירת מעגל, כי מלכתחילה נכנסתי לתחום המשחק אחרי שבגיל חמש ראיתי את לי בירן ב'לילה מטורף בפסטיגל', והייתי כזה 'וואי אני חייב להיות כמוהו', ואז שלוש שנים אחר כך, בגיל שמונה, כבר הייתי בתחום. ובלי קשר גם בא לי לפגוש את נועה קירל וזה..."

© yonatangotlib@ מתוך אינסטגרם

'ספיידרז' היא סדרה המשודרת בדיבוב מעבר לים, כמה זה עשה חשק למשהו בינלאומי?

"זה עושה חשק ליצור משהו בינלאומי. אגב בינלאומי  - הוט, אני מרשה לכם לשדר את 'שמו לי עוקב' בכל העולם, הכל טוב"

אילו תגובות קיבלת מעבר לים?

"אני מפוצץ בהודעות אהבה ל'ספיידרז', מאנגלית ועד ספרדית ופורטוגזית, ועד עוד כל מיני שפות שאף אחד לא שמע עליהן. פעם ילדה שלחה לי הודעה בספרדית של כמה פסקאות שהיא מדברת על איך שהעיניים שלי הן כמו אוקיינוס, זה היה מצחיק רצח. למרות שהן בצבע חום בכלל".

© פיני סילוק, באדיבות יחסי ציבור

לסיום, איפה אתה רואה את עצמך בעוד חמש שנים?

"מבחינה אמנותית? אני אנסה להספיק ליצור כמה שאני יכול, לעשות מה שאני אוהב, ואני מקווה שעד אז אני כבר אוכל לעבוד על פרויקט גדול יותר ממה שעשיתי עד עכשיו. מבחינה גיאוגרפית? רמת גן. מבחינה חיצונית? חתיך אש". 

מגניב! תודה לך יונתן. בינתיים הולך לצפות בפרקי הסדרות שלך.

תגובות