אור וקסם: מה קורה מאחורי הקלעים של תעשיית האפקטים?. Zade Rosenthal באדיבות yes

אור וקסם: מה קורה מאחורי הקלעים של תעשיית האפקטים?

תמיד תהיתם איך עשו את האפקטים החזותיים הגדולים והמרשימים בסרטים האהובים? סדרה חדשה של דיסני+ בשם ״אור וקסם״ מראה לנו את אחורי הקלעים! • שוחחנו עם האנשים מאחורי הסדרה וזה מה שהם סיפרו לנו על התעשייה המפתיעה!

יוצר הסרטים, המועמד לפרס האוסקר, לורנס קסדן, לוקח את הצופים להרפתקה מאחורי הווילונות של Light & Magic (דיסני+), חטיבת האפקטים החזותיים המיוחדים, האנימציה וההפקה הוירטואלית של Lucasfilm. ומלמד אותנו הצופים, מה נתן לו ולכמה מיוצרי הקולנוע האגדיים ביותר בהיסטוריה של הוליווד, השראה ויחד איתם עוקב אחר הסיפורים שלהם מהסרטים האישיים המוקדמים ביותר שלהם ועד להגשמת החלום הגדול - ליצור בעצמם את הקסם.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

ימים ספורים לפני שעלה הסרט לאוויר, שוחחנו עם דניס מורן - זוכה האוסקר עבור האפקטים החזותיים הטובים ביותר ואחד האנשים היותר מוכשרים שידעה הוליווד ולצידו פיל טיפט גם הוא זוכה אוסקר מדופלם, עם ותק של הפקת סרטים מהגדולים בעולם, ביניהם, גם "מלחמת הכוכבים".

 

בשנים האחרונות אנחנו נחשפים להתפתחות הטכנולוגית שעלתה שלב, והיום, מאפשרת לכל אחד להקים אולפן ביתי וליצור בעצמו. בתקופה בה התחלתם, ההפקה הזאת הייתה נחשבת למאתגרת במיוחד. אתם רואים בהתקדמות המדוברת יתרון עבורכם או שמא, חיסרון בשל כך שעכשיו, התחרות בשוק נרחבת יותר?

טיפט: "אני אוהב את זה, זה מעצים. העובדה שאפשר ללמוד דברים ולעשות את זה בבית זה נהדר. זה היה כזה מאבק לעשות את זה בזמן שהדור שלי גדל. אבל זה נהיה כל כך קל שאני חושב שכולם כבר מעתיקים אחד מהשני, לפחות זה נראה ככה. אני חושב שאנחנו מנסים יותר לחדש ולהגיע לדברים מקוריים כשאנחנו יוצרים. עם הטכנולוגיה הזאת אפשר לעשות כמעט הכל וזה גם הסכנה שבזה. כשאתה לומד את הכלים של זה אפשר לקבל הרבה השראה".

מורן: "היום לצעירים יש גישה לטכנולוגיה והכל הרבה יותר מהיר. אחד הדברים שעזר לנו מאוד בתקופתנו, היה סרטים שנתנו לנו השראה - הייתי רואה את זה פעם אחת, ואז רואה את זה אחרי עשר שנים בטלוויזיה בלי צבעים, ההתפתחות והעזרה בדמיון עזרו לי לאט לאט להמציא דברים ולחדש, אז כן, אני לגמרי רואה בכך יתרון".

© Lucasfilm Ltd. באדיבות yes

בסבב השני מגיעה ג'נט לוין - מפיקה ומנהלת מוסמכת וותיקה בתחום האפקטים החזותיים. שאלנו אותה, איך זה מרגיש להיות האחראית על כל הקסם?

"זה מרגיש נהדר, זה לא הכל על הכתפיים שלי. יש לנו צוות מדהים, בכל התחומים: בהפקה, באומנות ובטכנולוגיה. אבל אני כל כך גאה בעבודה שרואים בדקומנטרי. אני מרגישה שזה כבוד להיות כאן ולהיות בחברה שנותנת השראה לכל כך הרבה אנשים שונים להצטרף לתעשייה".

תגובות