לא רק הבן של: אלעד תורג׳מן משיק תפקיד משחק ראשון בזכות עצמו. מתוך "המתחם ה 25", צילום - חורחה נובומינסקי

לא רק הבן של: אלעד תורג׳מן משיק תפקיד משחק ראשון בזכות עצמו

אלעד תורג׳מן, בן ה-23 מתל אביב חשב שבכלל יהיה כוכב טניס, אבל חיידק הבמה תפס גם אותו • כדור שלישי במשפחה לעולם הבידור הוא ללא ספק חי ונושם את התעשייה מגיל קטן, וכעת הוא הגיע אלינו לראיון בכורה לכבוד עליית סדרת הנוער "המתחם ה-25" (כאן חינוכית) בכיכובו • תזכרו איפה שמעתם עליו לראשונה!

להיות שחקן במדינת ישראל זה לא פשוט, הפריימרות נוצצות, אהבת הקהל, התגובות שמחממות את הלב. אבל חוסר הוודאות הכלכלית שמתלווה למקצוע מביא רבים להבנה שאי אפשר להיות רק שחקן. אלעד תורגמן (23) לגמרי מבין את זה, הוא מוזיקאי עם אלבום בכורה שעתיד לצאת ממש בקרוב, הוא מופיע על במות הסטנדאפ, פרזנטור של אמריקן איגל והוא משחק בסדרת הנוער החדשה "המתחם ה- 25" שעולה היום (א') בכאן חינוכית.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

תורג'מן מגיע אל עולם המשחק עם רקע מהבית, הוא הבן של השחקנים המוערכים והמפורסמים ענת עצמון ודן תורג׳מן והנכד של הבמאי והשחקן שמואל עצמון. אם תשאלו אותו מדובר בגן תורשתי.

"תמיד ידעתי שאני טוב במשחק, אבל זה לא עניין אותי בכלל", מספר לנו תורג'מן על הקשר שלו לעולם המשחק ומפרט, "בתיכון הייתי בקטע של טניס, ממש הלכתי לתחרויות חשבתי שזה יהיה העתיד שלי. בצבא שירתתי בגדוד 50 ובמהלך השירות נפצעתי. גררתי את הניתוח... בסוף ההחלמה ארכה ארבעה חודשים ובזמן הזה בבית פתאום הסטנדאפ פרץ ממני, עליתי לאלתור וחיידק הבמה יצא מהתרדמת".

הגדילה לצד הורים שהם חלק מהתעשייה השפיעה על בחירת הקריירה שלך?

"להיפך, היא אפילו עיכבה! אמרו לי 'אם אתה לא רוצה - אל תהיה שחקן'. ראיתי את שני הצדדים של המטבע לצד עולם הזוהר, את חוסר הוודאות כלכלית, את העובדה שאתה יכול לשמוע מאה 'לא' עד שתקבל 'כן'... התשוקה הביאה אותי לשחק, והיום אני יכול לשלב בין הרבה תחומים, יש רשת ביטחון גדולה יותר לאמנים מאשר פעם, הרבה בזכות הרשתות החברתיות".

"המתחם ה-25" מגוללת את סיפורו של אוריה (אמיר בנאי) -שמגיע לגן החיות לריצוי עבודות שירות. אוריה משתלב בצוות "ינשוף" - קבוצת נערים ונערות שמטפלים בחיות הגן לצד הצוות המקצועי, בהובלת המדריך הנערץ גיורא. לאוריה היה נדמה שהוא עלה על המסלול הנכון בדרך לתיקון והגשמה עצמית, אבל אירוע גניבת העיט מאיים למוטט את החיים החדשים שבנה. אוריה יודע שהוא לא אשם, והוא גם יודע שבאותו הלילה לא היה לבד בגן. היה שם מישהו נוסף – וגם לו יש סוד מטריד משלו. במסע של אוריה להוכיח את חפותו הוא יגלה את האמת שרוחשת מתחת לפני השטח, והיא אפלה ומסובכת הרבה יותר ממה שהיה נדמה לו.

 

איך היה לשחק בתפקיד משחק לראשונה?

"חוויה פסיכית, שום דבר לא היה רגיל בסט הזה; גילמתי דמות חרדית ששונה מאורח החיים שלי, להיכנס לשמר הייתה חוויה בפני עצמה. הדמות כתובה מדהים וזו הזדמנות להגיד תודה לכותבים רז יובן, אלעד חן. הצילומים התרחשו בגן חיות, לצלם לצד קופים וג׳ירפות זו חוויה בלתי נשכחת, לקום כל בוקר בארבע וחצי זה משהו שלא עברתי מאז הצבא, עברתי טירונות משחק".

אתה מרגיש שאתה צריך להוכיח את עצמך יותר מאחרים?

"כשהייתי צעיר יותר, ה'הייפ' סביב ההורים שלי היה יותר גדול, היום הם בעיקר ידועים כשחקנים בתעשייה, אני לא מרגיש שאני סוחב ׳תיק׳. כל בן אדם רוצה לצאת בתחושה שהוא עשה את ההכי טוב, לדעת שהוא פה בזכות היכולות שלו ולא השם. אתה לא יכול להשפיע על איפה תגדל ולאיזה משפחה, אתה כן יכול לעשות את ההכי טוב שלך".

איך היו התגובות מהמשפחה והחברים?

"כשהם יראו על המסך הם יבינו מה באמת עשיתי. הם שמחו מאוד על הפרויקט הזה כי הוא מתחבר לעובדה שאני גם סטנדאפיסט. כולם מאוד מפרגנים ומאוד תומכים".

© רום אליעד

קיבלת טיפים מהמשפחה?

"לא משהו ספציפי, בעיקר זכיתי ביכולת מדהימה לזכור בעל פה, ברמה של לקרוא שלוש פעמים ולזכור את הטקסט, צילום של סדרת נוער כוללת בדרך כלל עשרים סצנות ביום, זה פסיכי ממש וזה בעיקר מה שעזר לי".

איך היה להיכנס לתוך העולם החרדי?

"מדהים! התאהבתי בדמות. ההסתכלות שלו על העולם היא מהממת. שמר מאוד מצטנע וביישן, לא נעים לו הרבה פעמים זה הקסים אותי. למדתי מלא מושגים חדשים מהעולם החרדי ׳השם ישמור ויציל׳, היה לי מעניין וזכיתי גם ללמוד ולהכיר עולם נוסף".

איזה מסר הדמות שלך באה להעביר?

"הסדרה פונה לכולם ומכילה גיוון של כל החברה הישראלית, היא באיזשהו מקום באה לקרב את הדת, להנגיש אותה גם למי שלא מכיר ולא מתחבר לעולם הזה".

© מתוך "המתחם ה 25", צילום - חורחה נובומינסקי

אתה מרגיש שהדמות שלך ואתה דומים?

"המון! בתוך בצילומים הפכתי להיות שמר. התחלתי לדבר ככה בבית. התמימות של שמר היא משהו שאני מצליח לראות בעצמי".

בנוסף למשחק, כאמור, אתה גם מוזיקאי וסטנדאפיסט איזה תחום אתה הכי אוהב?

"בשנה האחרונה עבדתי בעיקר על מוזיקה אז זה תפס אצלי הכי הרבה מקום, בעיניי אני הכי טוב על הבמה בסטנדאפ, להצחיק אנשים".

 

מה השאיפות הלאה?

"שהאלבום ייצא, שתראו את הקליפים. עבדתי על זה קשה מחכה לתגובות של הקהל".

 

איזה תפקיד היית רוצה לגלם בהמשך?

"קודם כל הייתי שמח לעונה שנייה של 'המתחם', והייתי שמח להתנסות גם בעולם המבוגרים ועולם הקולנוע. בחלום הגדול זה להופיע על במות כמוזיקאי וסטנדאפיסט ולשחק בסדרות וסרטים".

© רום אליעד

מהו הפרוייקט הבא?

"דוקו של כאן חינוכית, אני הולך לטוס בחודש הבא לפולין למשך שבוע יחד עם שחקנים נוספים מהסדרות של הערוץ. זה פרויקט דוקו מיוחד על המסע לפולין שישודר לקראת יום השואה 2023. זה ממש בחיתולים, הפרויקט צפוי להיות ברמה ממש גבוהה".

תגובות