הדמויות הפוליטיות האהובות מהסדרות. מתוך כאן 11, קשת 12, ערוץ הילדים

הדמויות הפוליטיות האהובות מהסדרות

יום הבחירות כבר כאן (שוב) ולכבוד החג הדמוקרטי, החלטנו לאסוף כמה מהדמויות הפוליטיות האהובות עלינו מהסדרות השונות • מאסתר עיני ועד רובי פולישוק: זו הרשימה שלנו!

רוצים להתעניין בבחירות מזווית אחרת? יש לא מעט סדרות אהובות שעסקו בפוליטיקה והביאו אל חיינו כמה דמויות בולטות בז'אנר. קבלו את הבולטות שלנו!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

ויקי זערור - "ויקי ואני"

ויקי זערור הייתה שרת החינוך החדשה של ישראל בסיטקום "ויקי ואני" של ערוץ עשר. אומנם הסדרה לא נחשבת להצלחה, אבל דווקא אנחנו אהבנו את דמותה של ויקי, שהייתה מעין "מירי רגב" בהווי שלה. כמובן שאי אפשר לשכוח גם את היועצת הפוליטית של השרה, וונדי, שגולמה לראשונה על ידי שחקנית חירשת ועשתה עבודה מעולה. בקיצור, אנחנו מרגיישם שהסדרה הזאת לא הוערכה מספיק, וחבל שכך!

מותק מרדכי - "מותק בול באמצע!"

מותק מרדכי היא הפוליטיקאית של הדור החדש, תרתי משמע. בהתאמה למה שקורה בעולם - שסלבס הופכים לאנשים משפיעים ומתברגים בתפקידים ממשלתיים, כך גם במקרה של מותק, רק שאצלה הכל קרה בטעות. כוכבת הריאליטי הסכימה להתפקד למפלגת "בול באמצע" ברגע של שטות, והיא לא ציפתה שהיא תמצא את עצמה כחברת כנסת מן המניין. ההתמודדות של מותק עם התפקיד החדש, ועצם זה שהיא לומדת תוך כדי את המקצוע - מובילים אותה לרגעים קומיים מצויינים, אך גם לרגעי דרמה ואיכשהו אנחנו הצלחנו ללמוד מהסדרה הזאת הרבה על פוליטיקה ועל הכנסת בצורה הרבה יותר טובה משיעורי אזרחות. מהרגע שמותק מחליטה לקחת את התפקיד ברצינות היא לא מהססת, לא מפחדת וזה בדיוק מה שאנחנו רוצים מחברי הכנסת האמיתיים שלנו!

 
 
 

היועצים הפרלמנטריים - "שלטון הצללים"

חברי הכנסת הם אולי הפנים של הציבור ושל החוק, אבל לא הרבה יודעים שעל רוב העבודה הקשה ולא מעט מהמוח (אולי אפילו בעיקר) של המהלכים של הח"כים אחראים בכלל היועצים הפרלמנטריים שלהם! ב"שלטון הצללים" הצלחנו ללמוד איך הכל קורה מהצד שלהם, את כל הלכלוכים והדילים מתחת לפני השטח, איך מטאטאים לא מעט דברים ובעיקר איך הם מצליחים להפוך את הח"כ שלהם לשיח הציבורי. בין היועצים הפרלמנטריים בסדרה אפשר למצוא את אביב אלוש, חן אמסלם, דניאל ליטמן ועוד רבים וטובים.

ליבי וגולן אגמון - "ילדי ראש הממשלה"

אולי בניגוד לשאר הרשימה לא נפרט על דמויות פוליטויות מובהקות, אבל בעידן בו כולנו מתעסקים בילדים של הפוליטיקאים - גם בסדרה הישראלית "ילדי ראש הממשלה" בלטו לנו ילדיו של ראש הממשלה - ליבי (אלונה טל) וגולן אגמון (לי בירן). ליבי ייצגה את בת המשפחה שקצת קרובה ומנסה לרצות את אביה ומבינה אל ליבו, בעוד גולן היה הילד המרדן שניסה פשוט להיות נער רגיל לכל דבר בתוך המציאות המוזרה שלו. 

 

רובי פולישוק - "פולישוק"

כוכב הסדרה המיתולוגית רק רצה לרצות את כולם, אך תמיד הכל התפקשש לו ויצא לו מאכזב. הוא התקדם בקריירה שלו די במקריות קומית, על אף כל הטעויות האפשריות שהוא עשה ואי בקיאות במה שהוא עושה. איכשהו, פולישוק מצא את עצמו כשר בכיר במדינת ישראל (שר התח"ת - תיירות, חוץ והתרבות) - והשד יודע למה. פולישוק הוא אחת הדמויות הפוליטיות הבלתי נשכחות על המסך שלנו ואם עוד לא הכרתם - זה הזמן להשלים פערים.

© פולישוק, קשת 12

אסתר עיני - "האי"

גירל פאוור! לצערנו לא ראינו על המסך הישראלי יותר מדי דמויות מהמין הנשי בתפקידי ראש הממשלה, אבל ב"האי" זה אכן קרה ואסתר עיני, ראש הממשלה האייקונית (והטיימרית) הפכה לבלתי נשכחת! אסתר היא אישה חדה, כריזמתית וסמכותית, כזו שהייתה צריכה לעשות ויתורים קשים על מנת להשפיע. 

© מתוך "האי", ערוץ הילדים
תגובות