נוסטלגיה: סדרות הנוער שההורים שלנו גדלו עליהן. כאן חינוכית, מיכה בר און - הטלוויזיה החינוכית

נוסטלגיה: סדרות הנוער שההורים שלנו גדלו עליהן

מ'לא כולל שירות' ועד 'תהילה' - ומי המקבילה ל׳מקיף מילאנו׳? קבלו את סדרות הנוער עליהן גדלו ההורים שלנו!

רבים מאיתנו ראו בילדותם סדרות כמו 'גאליס' ו'השמיניה', או אם אתם נמנים עם הקהל הצעיר יותר אז על סדרות כמו 'מקיף מילאנו', 'בת השוטר' והרשימה עוד ארוכה... אבל האם תהיתם לעצמכם פעם על אלו סדרות גדלו ההורים שלכם? כדי לענות על השאלה הזו אספנו בשבילכם מספר סדרות שככל הנראה היו חלק מהילדות של הוריכם!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

Fame

או בשמה המתורגם - 'תהילה', היא סדרת נוער אמריקאית משנות ה-80 אשר מבוססת על סרט בעל אותו השם. הסדרה מתארת את חוויותיהם של התלמידים והמורים ב"תיכון לאומנויות הבמה" בשנות ה-70. הסדרה זכתה להצלחה גדולה, שיר הנושא של הסדרה אף הפך ללהיט פופ בפני עצמו. מקבילה כיום: "Glee", "כפולה 5".

 

לא כולל שירות

"לא כולל שירות" עקבה אחר חבורת בני נוער העובדים בבית קפה בתל אביב בשם 'לא כולל שירות'. הסדרה שודרה בשנות ה-90 ועסקה בחוויות הרלוונטיות לחייהם של בני נוער כמו אהבה וצבא, חלק מכוכביה כגון טל מוסרי נותרו מפורסמים גם לאחר מכן.

 

דגראסי

דגראסי הוא זיכיון קולנועי קנדי, שסדרות הבת המאוחרות שלו שודרו עד שנות ה-2000. עם זאת בפועל הסדרה החלה את דרכה עוד בשנת 1979 ועקבה אחרי חבורת ילדים מרחוב דגארסי ובקורותיהם. הסדרה הופנתה בעיקר לילדים, וגיבוריה המשיכו בחלקם לסדרות הבת של דגארסי שם גילמו דמויות שונות מדמויותיהם המקוריות.

 

בוורלי הילס 90210

מי מכם שראה את הגרסה המחודשת של הסדרה משנות ה-2000, אולי יודע שגרסתה המקורית בכלל שודרה בשנות ה-90. הסדרה עוקבת אחר חבורת בני נוער המתגוררים בבוורלי הילס שבלוס אנג'לס, היא בת 10 עונות וזכתה להצלחה ענקית, מספיק כדי לתת לה מספר סדרות ספין -אוף...

 

צער גידול בנות

היא סיטקום אמריקאי העוסק באב חד- הורי לשלוש בנות אשר נעזר בגיסו ובחברו הטוב כדי לגדלן. הסדרה המשיכה לשמונה עונות ולהצלחה לא קטנה. יש אנשים שצופים בה עד היום (הסדרה אף זכתה לסדרת המשך בנטפליקס).

 

עניין של זמן

הרבה לפני "מקיף מילאנו": 'עניין של זמן' הייתה סדרת טלוויזיה משנות ה-90 המתרחשת בבית ספר תיכון בצפון תל אביב. גם היא בדומה ל'לא כולל שירות', היא סדרת נוער אשר עוסקת בעיקר בעניינים המעסיקים בני נוער כגון לימודים, אהבה ובעיות של גיל ההתבגרות. לאחר סיום ארבע עונותיה זכתה הסדרה לסדרת המשך בשם "20 פלוס" ולסדרת המשך נוספת בשם "עניין של זמן" שעסקה בשנות ה-40 של דמויות הסדרה.

 

 

תגובות