עידן מורד: "לא באתי לזכות ב'האח הגדול'". רן יחזקאל, באדיבות רשת 13

עידן מורד: "לא באתי לזכות ב'האח הגדול'"

רגע לפני שנכנס לפני יומיים לבית "האח הגדול" (רשת 13), פגשנו את הדייר עידן מורד לראיון מיוחד בו סיפר לנו על הדרך שצפויה לו בתכנית, למה הוא לא מתכוון לשים פילטרים, על החרמות בילדות וגם: האם יש סיכוי לרומן?

עונת קיץ 2023 של "האח הגדול" (רשת 13) החלה השבוע באופן רשמי! רגע לפני שנכנסו הדיירים הראשונים אל הבית הכי מדובר, נסענו למלון הבידוד בנוה אילן ופגשנו שם את הדייר עידן מורד בן ה-26 מחיפה.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

מורד, במקור מבאר שבע וסטודנט שנה ב׳ באוניברסיטה (מדעי המחשב), נכנס השבוע לבית האח - לא לפני שסיפר לנו על מה נראה ממנו בזמן השהות שלו כמתמודד בתכנית, ועל מה אנחנו חייבים לדעת עליו.

 

"יש שיגידו שאני חנון, אבל וואלה - אני גאה להיות חנון", הכריז מורד והוסיף, "אני אוהב מחשבים, מתמטיקה, ללמוד".

מורד שיתף כי ההחלטה להיכנס לבית האח לא נבעה מתוך רצון להתפרסם ולהיכנס לתעשיית הבידור.

"אני לא בא לכאן מתוך מטרה של להתפרסם, לא מתוך מטרה של לעשות כסף, או אפילו לזכות. אני בא בשביל החוויה. אני רגיל להיות בסביבה של חברים מהלימודים, חברים מהבית,הרבה תחומי עניין משותפים - זה נוח לי ורגוע לי, אבל אני רוצה לחוות איך זה יהיה עם אנשים אחרים".

מורד נראה מלא בבטחון וכמו בתעודת הזהות, לא מהסס לירות תשובות ולפתח תתי נושא שיחה מעצמו, מה שלדבריו מסמן גם את דרכו הצפויה בבית.

"אין לי פילטרים", מעיד. "אין לי את היכולת לחשוב שנייה ולהגיד 'אוקיי, אולי אני לא רוצה להגיד ככה, אולי אני אגיד ככה, אולי זה יפגע, אולי לא'. הרבה אנשים אומרים שזה דבר רע. 'אתה פוגע באנשים, אתה יכול להעליב אנשים, אתה יכול לדרוך לאנשים על האצבעות'".

© מתוך האח הגדול, רשת 13

ומה לגבי חיי האהבה?
"אני בן אדם רגיש", משתף הכוכב החדש בסביבה ומפרט, "נשבר לי הלב פעם ראשונה בגיל 26. ממש טרי. לפני פלוס, מינוס... חצי שנה. זו הייתה הפעם הראשונה שבאמת חוויתי אהבה אמיתית, שזה משהו מעניין".

ואיך התמודדת?

"בכיתי לא פעם ולא פעמיים בגלל הפרידה הזאת. אתה מוצא את עצמך בלילות יושב בבית...
מסתכל על הגשם בחוץ בחיפה... ואז כזה אתה נזכר, חושב ואתה מתחיל לבכות".

אתה מחפש אהבה?

"תמיד.אני מבין שאני באמת רוצה את זה, אני תמיד הייתי בן אדם של זוגיות. אף פעם לא הייתי בן אדם של דברים חד פעמיים במכוון. איכשהו תמיד שהגעתי למצב עם מישהי או עם מישהו, זה לא משנה... באתי עם מטרה יותר נעלה. לא עם מטרה עכשיו של "טוב חד פעמי והביתה"

לא סתם ציין עידן מישהו או מישהו, מורד הוא ביסקסואל מוצהר - היו לו מערכות יחסים עם נשים, אך עדיין לא ניהל זוגיות עם גבר. עם תחילת חודש הגאווה שאלנו אותו גם על הנושא הזה.

"אני לא מחפש משהו ספציפי, בסופו של דבר כולנו בני אדם. אפשר להגיד שאני מחפש אהבה. אני רוצה ולא טוב לי להיות לבד".

מאמין שתמצא אהבה כזאת בתוכנית?

"אי אפשר לדעת. אני לא פוסל, פתוח לכל דבר. בסופו של דבר, אם אני אצא משם עם זוגיות מה טוב. מן הסתם שכדי שלפני שאני אכנס לזוגיות, אני די אוודא הרבה שהבן אדם הוא בן אדם שמתאים לזה, שזה לא בן אדם שבא לשחק. אני זוקף לעצמי את היכולת לזהות את הדברים האלה באנשים ואני מקווה שאני יודע לזהות נכון".

עוד דבר שבלט במיוחד בתעודת הזהות של עידן, הוא עניין המחשבים והחיבה לתחום. מסתבר שהמתמודד מצא בעולם המחשבים מקום מפלט בתוך ילדות לא הכי קלה בה עבר חרמות ונידוי בעקבות נראות חיצונית.

"הייתי ילד שמן במשקל עודף. הביטחון העצמי שלי היה ברצפה, והייתי סוג של מנודה כזה. היו לי כמות חברים שאני יכול לספור על חצי כף יד, ברמה כזאת".

© מיכאל טומרקין, רשת 13

ואיך עולם המחשבים נכנס לתוך זה?

"קיבלתי מחשב ראשון כשהייתי בכיתה ג' או ד', ובעצם שמה מצאתי את המפלט שלי, מצאתי את השקט שלי, מצאתי את האזור הבטוח שלי".

להערכתך, אתה מהדייר שישרוד הרבה זמן או שאתה עלול לא לבוא בטוב לדיירים אחרים?

"זו שאלה טובה. האמונה האישית שלי זה שאני אגיע לאמצע. אני לא רוצה להגיד 'כן, ישר יעיפו אותי, לא יאהבו אותי, יפגעו מזה שאני יורק את האמת שלי בפנים בלי בושה'. אני לא בא למשחק הזה של פוליטיקה וחבורות ולא יודע... המשחק הפוליטי המתחת לפני השטח הזה. אני לא נכנס לשם כי אני לא כזה. אם למישהו לא יהיה טוב האמת שאני אגיד לו בפנים והוא ירצה להדיח אותי, אין לי מה לעשות עם זה".

-עכשיו אתה נכנס כמשהו אחד ובנתק מוחלט מהעולם. אתה תצא משהו אחר לגמרי. אתה לא מפחד שזה יפלפ אותך?

"אני יודע שברגע שאני יוצא, מתי שאני אצא, אני אומנם כן חוזר לחיים הרגילים שלי, אבל אני יודע גם שבסופו של דבר אם יבואו הצעות - בשמחה, למה לא? זה לא דברים שהם הולכים אחד נגד השני".

© מתוך עמוד האינסטגרם של עידן
תגובות