רגע לפני: הסודות מאחורי בת הים הקטנה. Disney ישראל באדיבות פורום פילם

רגע לפני: הסודות מאחורי בת הים הקטנה

השבוע יעלה לאקרנים הלייב אקשן של "בת הים הקטנה", רגע לפני שזה קורה, הצטרפנו אל מסיבת העיתונאים הבינלאומית עם השחקנים וביררנו איתם כמה סודות מאחורי הקלעים, על הדמות שנוספה ועל איך באמת אריאל הצילה את אריק?

עוד משנת 1837, כשהאנס קריסטיאן אנדרסן פרסם את סיפורה של אריאל, בת הים הקטנה, היא תמיד חלמה להיות חלק מהעולם האמיתי של בני האדם. כעת, ב – 2023, החלום של אריאל מתגשם, והסיפור הקסום של בת הים, קיבל חיים חדשים בזכות אולפני דיסני. לפני כחמש שנים התחילה העבודה על הסרט שיצא בסוף השבוע אל האקרנים.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

כבר מספר חודשים שהגרסה החדשה לקלאסיקה האהובה, שאפילו עוד לא יצאה לאקרנים, היא נושא חם ומדובר מאוד ברשת. אחת הסיבות לכך, מעבר להתרגשות הגדולה, היא הבחירה בשחקנית שתגלם את הנסיכה אריאל. לגרסה המחודשת נבחרה לא אחרת מאשר האלי ביילי, חצי מצמד האחיות המועמדות לגראמי ״קלואי x האלי״. הסערה ברשת הייתה סביב ליהוק בחורה שחורה לדמות שבסרט המקורי הינה בעלת גון עור בהיר. עם זאת, הגיעו אלפי תגובות, סרטונים, וסיפורים של נערות וילדות עם עור כהה מסביב לעולם שמרגישות כי סוף סוף יש להן ייצוג על המסך. בענינו, הגיוון מבורך, ולפי מה שראינו עד עכשיו, האלי מבצעת את התפקיד באופן פנומנלי. החיבור של האלי לדמות מורגש, למעשה, היא גם מעידה על כך בעצמה במסיבת העיתונאים שנערכה לאחרונה.

 

"אני אומרת לאנשים כל הזמן שאני מרגישה שאריאל עזרה לי למצוא את עצמי. היא כמו גרסה של נערה צעירה שלי, כי ביליתי חמש שנים מחיי בפרויקט, מגיל 18 ועד עכשיו 23 ואלו שנים מאוד עוצמתיות בהתפתחות של אישה צעירה. אני מרגישה שבמיוחד בנושאים של הסרט ובכל מה שהיא עברה שם, למשל, שהיא הביעה את דעתה בחופשיות אף על פי שזה היה מפחיד, את הדברים האלה אני מנסה לאמץ ולתת להאלי עכשיו. היא לימדה אותי המון, זה בטוח".

© Disney ישראל באדיבות פורום פילם

אי אפשר להתעלם מקריירת השירה המפוארת של האלי יחד עם אחותה, ומהקשר ההדוק שיש בין השתיים. כצפוי, קלואי נכחה באירוע הפרימיירה ויחד, השתיים יצרו רגעים שקשה שלא להתרגש מהם. כשהאלי נשאלת על כך, היא מתחילה לדמוע בעצמה, ומספרת: "אחותי היא החברה הכי טובה שלי, היא הסלע שלי. אתמול למעשה הייתה הפעם הראשונה שהיא צפתה בסרט. היא בכתה, ולאורך כל הסרט היא לחצה על היד שלי כל כך חזק. אני כל כך שמחה שהיא אהבה את זה ואני מרגישה שאני יכולה לטפוח לעצמי על הגב כי אחותי הגדולה אהבה את זה".

את הנסיך אריק בגרסה המחודשת מגלם ג׳ונה הוגר קינג. בראיונות קודמים סיפר ג׳ונה כי חשש לשיר בסרט, כאשר נשאל במסיבת העיתונאים האחרונה על תגובות הקהל לפרימיירה בביצועים שלו, הוא סיפר: "זה היה מדהים. זה נורא להצטרך לשיר בסרט עם אומנית מועמדת לגראמי, זה לא כיף לאף אחד״, הוא צוחק, ושאר חברי הקאסט צוחקים ומסכימים איתו.  ״אבל זה היה ערב מדהים והתגובה של הקהל לכל המוזיקה היה נפלא וזה הרגיש שזה היה תגובה כל כך חמה והיה אנרגיה נהדרת בחדר. זה היה מאוד מיוחד״.

© Disney ישראל באדיבות פורום פילם

לא היה ניתן להשאר אדישים לכימיה של הקאסט במסיבת העיתונאים, שהורגשה אפילו מעבר למסך בצד השני של כדור הארץ. זה היה יוצא דופן, והרגיש כאילו הם קבוצה של חברי ילדות. ג׳ייקוב טרמבליי, השחקן הצעיר ביותר מבניהם, סיפר לנו: "היינו כולנו ביחד לתקופה ארוכה באולפן באנגליה ויצא לנו להכיר אחד את השני מאוד טוב וזה בהחלט עזר עם עבודת הקול וזה בהחלט היה זכות שיכולנו להיות ביחד ולעשות את הסצנות ביחד״. ח׳ביאר ברדם, המגלם את אביה של אריאל, שיתף על הקשר המיוחד שנוצר לו עם האלי: ״מהרגע שהכרתי אותה הרגשתי רגש כלפיה. יש בה משהו שגורם לך להתאהב בה מיד ללא תנאי. אז זה נעשה ביום הראשון ומה שנשאר זה היה פשוט ליהנות מזה ומהתהליך. היה לנו קל להתחבר. תמיד הופנטתי מהאיכות שלה כמופיעה, לא רק מהשירה שלה, אלא גם בתור שחקנית״. 

© disney באדיבות פורום פילם

כמו בכל חידוש קולנועי, גם בגרסה הזו נוספו חידושים ושדרוגים לקלאסיקה. ג׳ונה המגלם את הנסיך אריק, נשאל, מה היה התוספת החדשה האהובה עליו לסיפור של אריאל ואריק? ״אני חושב שחברות. רומנים של דיסני תמיד מלאים במשיכה טבעית אחד כלפי השנייה. אנחנו תמיד רוצים לראות את זה אבל אני חושב שמה שהיה כיף בכל זה, זה להסתכל על אריאל ואריק כשני אנשים שהם נפשות תאומות ואני חושב שמה שהיה נחמד היה שזה הרגיש שהיחסים שלהם הורווחו, שניהם הרגישו שהם לימדו אחד את השני דברים והם התרגשו מהעולם של השני. זה היה מאוד יפה מכיוון שאני חושב שזה מסר מאוד טוב למה הכוונה להיות מאוהב ולמה הכוונה להיות ביחסים והוא ביסודו קשור בחברות וזה הסיבה שזה מחזיק מעמד וזה מה שהופך אותו למיוחד. זה היה מאוד כיף לחקור״.  

© Disney ישראל באדיבות פורום פילם

אם בחידושים עסקינן, דמות נוספת הצטרפה לגרסה המחודשת, ג׳ון דגלייש, המגלם את הדמות החדשה, נשאל על האתגרים הכרוכים בכך: "לא היו לי בכלל אתגרים מכיוון שכל מי שהיה מעורב בהפקה נתן תחושה שהם מעוניינים שהדמות שלי תהיה חלק מהסיפור ומכיוון שהם מכירים את הסיפור הכי טוב כל מה נותר לי לעשות הוא לבטוח באנשים שאני עובד איתם ופשוט ולשחרר״.

לסיום האלי נשאלת על הסצנה שהיא הכי נהנתה לצלם:  "היו המון רגעים שהיו כיפים לצלם אך הרגע הכי מצחיק היה הרגע שבו צילמו אותי ואת ג'ונה בתוך המיכל מים כשאני הייתי אמורה לעשות כאילו אני מרימה אותו ומצילה אותו. בתוך מיכל המים הזה הם מפעילים אפקטים כמו רעם, ברק, שריפות וגלים שגורמים לזה להרגיש כאילו אתה באמת בתוך סערה בלב הים. ניסיתי להראות כאילו אני בת ים ועושה את זה בטבעיות כל הזמן, אך ג'ונה שנעל מגפיים כל הזמן, שקע ושנינו עשינו מאמצים באמת לשרוד את הרגע הזה. הוא כל הזמן דרך עלי ובעט בי. זה היה כל כך מצחיק וכל הזמן צחקנו שהוא שוקע בגלל המגפיים אז הרמנו את היד וביקשנו מרוב אם הוא יכול להוריד את המגפיים כי במילא לא רואים אותם והוא אמר ׳לא׳. זה היה הרגע הכי מצחיק אני חושבת״.

© Disney ישראל באדיבות פורום פילם

השיחה עם הקאסט לגמרי עשתה לנו חשק לראות את הגרסה המחודשת בקולנוע, ואנחנו לא יכולים לחכות לצלול מחדש לעולמה של אריאל בת הים הקטנה.

 

תגובות