עובדים עלינו? כל החשדות סביב עונת הטיקטוק של "השמיניה". אור גפן, יוסי צבקר

עובדים עלינו? כל החשדות סביב עונת הטיקטוק של "השמיניה"

כל מהלך "השמיניה 2023" בטיקטוק מול "השמיניה האמיתית", הרימו גבה ושאלות אצל לא מעט משתמשים בפלטפורמה. צפינו שוב בתכנים שעלו מאז תחילת הבשורה, וחזרנו עם כמה דברים שגרמו לנו לפקפק ולחשוב מחדש

עונת הטיקטוק של "השמיניה" הצליחה להסעיר את הרשת עם היוודע הבשורה (שנחשפה לראשונה אצלנו בפרוגי). אך מתחילת התנעת המהלך של גיורא חמיצר, גולשים רבים לא מאמינים לעונת הטיקטוק אליה לוהקו חברי שמינייה חדשים (ברובם כוכבי רשת), והעלו ספקולציות לגבי מה שבאמת מתרחש ומוסתר מעיני הקהל. האומנם? קבלו את החשדות והשאלות שצצו לנו בצפייה ובמחשבה חוזרת על כל פרט שעלה מאז בשורת "השמיניה 2023" (ולא, אנחנו לא מדברים על הליהוק של איה וניני החדשים).

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

העלבות כלפי גיורא

דון, ידידיה והילי מעליבים ישירות את היוצר, גיורא חמיצר, ומפרסמים סרטונים בטיקטוק ובאינסטגרם שלדעתם כל המהלך הזה קרה כי חמיצר במשבר גיל ה-50. מה הבעיה? הם לא מסוג האנשים שיבצעו העלבה פומבית, במיוחד לא כלפי גיורא לו הם שומרים כבוד על תפקיד הפריצה שלהם. בנוסף, בעידן של פוליטיקלי קורקט הם לא היו מעיזים להגיד דבר כזה בלי לצפות לכותרות ופידבק.

מתעסקים רק בזה

נכון, אומנם "השמיניה" היא חלק משמעותי מחייהם של חברי הקאסט המקורי, אבל נדמה שלאחרונה הם מעלים רק את זה כתוכן העיקרי שלהם, מה שדי מוזר ביחס לעובדה שהם לא אמורים לקחת חלק בדבר או בעובדה שהם רוצים להתמקד בקריירות שלהם כרגע. כלומר - כמובן שמותר, אבל זה נעשה לאחרונה בצורה כה מאסיבית שדי מעוררת תהייה בקרב הקהל.

בחירת הקהל?

נזכיר כי למרות החשיפה אצלנו בפרוגי על השמיניה החדשה, גיורא פרסם סרטון טיקטוק ובו אמר לקהל שהוא יבחר איזו סדרה להחזיר. בהתחשב ברצף האירועים המהיר - זה נורא מפתיע שתוך שבוע הוחלט כי מדובר ב"שמיניה", שכבר נערכו אודישנים, נסגרו חוזים וליהוקים, יום חזרה ותסריט.

זמן ליהוק

מהידוע לנו, הליהוקים לשמיניה החדשה נמשכו עד ימים ספורים לפני, ברמה שבחמישי נסגר שם מסויים ובשני כבר נערך ״יום מתוקשר״ עם חזרה מצולמת. זה בדרך כלל לא עובד ככה, הליהוקים, במיוחד לפרויקטים בסדר גודל כזה, לא קורים מהרגע להרגע וגם אם כן - יש עוד קצת תקופת הכנה לעד שמתחילים בפועל, ובטח לחזרה פתוחה מול כמה גופי תקשורת בודדים שהוזמנו למאורע התמוה. 

© אור גפן, באדיבות יחסי ציבור

מתי מצלמים? אם בכלל...

מעבר לאותה החזרה פתוחה, לא ידוע כלל על יום צילום או על פתיחת צילומי הסדרה בצורה רשמית. כלומר כרגע הקאסט נפגש רק בחזרה המצולמת המתוקשרת ולא מעבר (לפחות לא כקאסט שלם).

 

דרמת הפור-יו - לא מה שחשבתם?

גם גיורא וגם העמוד "ליברל", בו כביכול אמורה לעלות העונה, מדגישים פעם אחר פעם את המילים "השמיניה 2023: דרמת הפור יו" - מה שעשוי להעיד על כך שהדרמה היא למעשה הסרטונים שעולים מחברי הקאסט החדש והישן, אצל גיורא, מה שעולה אצל העמוד ליברל ובעצם כל סרטון תגובתי של כל אחד מכם או אפילו טוקבק שלכם לנושא. על פניו - דרמת הפור-יו לא מתייחסת לסדרה שעולה בטיקטוק אלא ליטרלי לדרמה המתרחשת שם.

 

בפרקים הקודמים

אגב, העמוד ליברל מסכם בכל פעם את הסרטונים שעלו באותו השבוע, מעין "תקציר פרקים" למי שלא מצליח לעקוב אחר העמודים בהם עולים הסרטונים (של השחקנים, של גיורא ושל גופי התקשורת) - שזה עוד דבר העשוי לחזק את הטענה בפיסקה הקודמת. בנוסף, בסרטון שעלה הבוקר באותו העמוד, נכתב בתיאור "איך עוד לא שמעת על דרמת הפור-יו הראשונה בעולם? דחוף, בהול להיכנס לעמוד שלנו ולצפות בהכל מההתחלה!" - כלומר, יש כאן התייחסות מאוד ברורה לכך שהדרמה כבר עלתה וכי יש כבר במה לצפות... 

© צילום מתוך הטיקטוק של ליברל

צפייה חוזרת

אם תשימו לב - בסרטון שהעלה חמיצר מיום החזרות המתוקשר, אמר היוצר: "הולכים לקרות בטיקטוק דברים שיפתיעו אתכם" - משמע, הכל ידוע מראש ומתוכנן - הוא יודע שדברים שיפתיעו אותנו יעלו בפלטפורמה (מממ - נניח כמו שדון תצא עליו בצורה מפתיעה?). בנוסף, באותו הסרטון גיורא לא אמר לרגע שמצלמים סדרה, הוא עשה הכנה לכך שיהיה מופע קיץ ולא מעבר, וכמובן ציין את שוב שמדובר בדרמת פור-יו.

אתם המוח

אבל מעל הכל - אתם, הקהל שגדל על סדרותיו של היוצר ויודעים לזהות את התחכום שלו, לא מאמינים שכל זה אמיתי. מספיק מבט חטוף בתגובות ובקבוצת הפייסבוק הפופולרית - ומבינים שאתם לא בדיוק קונים את כל זה ורק מחכים שייחשף הקאצ׳. אבל בכל זאת, אם תשימו לב -מלבד התחכום של "דרמת הפור-יו", הדבר היחיד שהובטח במפורש לקהל זה מופע קיץ. אז האם זה יקרה?

תגובות