השראה לכולנו! הדמויות שהן סמל לאהבת חינם. נוי דקל, רונן פדידה, אורי ביטון

השראה לכולנו! הדמויות שהן סמל לאהבת חינם

לכבוד תשעה באב, צום המדגיש את חשיבות אהבת הזולת ואהבת האחר, אספנו כמה מהדמויות הבולטות בסדרות הנוער המסמלות בדיוק את זה!

צום תשעה באב הוא צום שמדגיש עד כמה שנאת חינם יכולה להרוס, לפלג ולהביא לחורבן גדול, ועד כמה חשוב דווקא לדגול באהבת חינם בשגרה שלנו. לכבוד היום המיוחד, אספנו כמה מהדמויות הבולטות בסדרות הנוער של השנים האחרונות, המבטאות בדיוק את המסר החשוב. 

עילי - "מיוחדת"

סדרת הנוער "מיוחדת" היא כולה העצמה של קבלת האחר והשונה, אבל יש דמות אחת שאהבת חינם אצלה בלטה מעל הכל. מדובר בעילי (תום אמסלם), אחיו הגדול של גידי והמדריך ב"ימיה". עילי דואג לכל חניכיו כאילו מדובר באח שלו, נלחם כדי למנוע עוולות וגניבות - גם אם זה בא על חשבונו האישי, מוכן לוותר לאחרים ולשים את עצמו מאחור. 

 

יוחנן - "פלמח"

אחחח, געגועינו ליוחנן (טל גרושקה) המקסים! תמיד שם לעזור, להיות הבחור האופטימי, הקליל והמצחיק. יוחנן לא שופט אף אחד, הוא מתנדב תמיד לסייע לכולם, אי אפשר שלא לאהוב אותו ואי אפשר שלא לרצות להיות בקרבתו. הוא מפיץ כל כך הרבה אהבה והלוואי וכולם היו כמוהו!

 

גל רון - "מקיף מילאנו"

כמה שהוא נאיבי - כך הוא פשוט לב מהלך. גל רון (אלי נוס) הוא אולי לא העיפרון הכי חד בקלמר, אבל ללא ספק נער לא שיפוטי שמוכיח זאת פעם אחר פעם. אנו רואים את זה בבחירת בת הזוג, בריבים שיש לחברים מסביבו ובאופי שלו.

© אורי ביטון

אדם - "לעוף על אנה"

על פניו אדם (אביתר עוזרי) אמור להיות הבאד בוי, השוויצר וזה שחי בסרט. אם נסתכל על התבניץ שלו - ספורטאי מצטיין, חתיך ועם חברה מדהימה - כל אלו יכלו לנתב אותו למסלול הסטיגמתי של ׳המניאק׳, אלא שאדם לא נופל למשבצת הזאת. הוא פתוח ללמוד, להכיר ואפילו להתאהב במי שהם לאו בהכרח חלק מהסביבה הטבעית שלו. הסקרנות שלו, והאהבה לאנשים - מובילים אותו רחוק מאוד, עד כדי הצלת אנשים אחרים. 

 

טומי - "ספיידרז"

האח הקטן במשפחת פישר - הוא הכי מתוחכם שיש. הלב שלו רק רוצה להעניק ולהראות לכולם את כוחה של אחדות ומשפחה. קשה לו לשקר, והוא לא ינוח עד שהאמת תצא לאור, תוך כדי שהוא מצליח לאסוף סביבו, על אף גילו הצעיר, לא מעט אנשים! 

 

האני - "שומקום"

עובד מעל ומעבר: אם בסדרות שהן לא לנוער יש את ראמזי, העובד המסור שכל כולו לב ואהבת חינם בצורה הכי מבוהקת שקיימת, בעולם הנוער יש את האני (אדם הלון), העובד של ריקי בפנימיית "שומקום". האני נותן מעצמו מעל ומעבר, לא מנסה לחקור מדי וישר נרתם לכל עזרה שצריך, לא משנה מי פונה אליו, מתי, איך או מה צריך.

 

נדיר - "זיגי"

כמה שנדיר י(אליהו שאקי) כול ללמד אותנו! האח הקטן של שקמה הוא פשוט קסם מהלך! הלב שלו כל כך זועק טוב, הוא מאמין באנשים באשר הם, גם אם הוא עלול להיפגע מזה. נדיר הוא דוגמא מצויינת לשיעור בקבלת האחר ובאהבת חינם בלי רצון לקבל ולו תמורה קטנה.

 

חני - "בת השוטר"

ישתבח שמה! חני, בתו הבכורה של הרב רבינוביץ׳ - היא נערה חרדית שהחלה את דרכה על המסך כהססנית, בוצדק. אך מהר מאוד גילינו את הלב שלה ואת מי שהיא באמת - והיא תהיה מוכנה לעזור גם לאלו השונים ממנה ומאורח חייה, לא תשפוט את דרכם ומנהגם, לא תהסס להקשיב, להיות שם וגם לתת עצה מבורכת. היא מאמינה שלמרות השוני - כולנו אחים ואחיות, כולנו דומים ואין על אהבת הזולת. אשרייך! 

 
תגובות