עורכי פרוגי בוחרים את נבחרי תשפ"ג. יחסי ציבור, אינסטגרם, פיני סילוק, עודד קרני

עורכי פרוגי בוחרים את נבחרי תשפ"ג

מי הם השחקנים, כוכבי הרשת, הספורטאים, המוזיקאים, הסדרות ואייקוני האופנה שעשו את השנה? לכבוד סיומה של תשפ"ג, עורכי פרוגי הצביעו ובחרו את נבחרי השנה העברית שלהם • מי הם זוכים הגדולים? הרשימה המלאה!

כמיטב המסורת גם השנה, רגע לפני ראש השנה, עורכי פרוגי הצביעו ובחרו את הכוכבים הנבחרים שלהם, אלו ששנת תשפ"ג הייתה לגמרי השנה שלהם בקטגוריות השונות בעולם הבידור, המוזיקה, הספורט והאופנה.

© גיל רובינשטיין, יחסי ציבור

מאז שנחשפנו אליו לראשונה ב"כוכב הבא", הסטייל של תמיר גרינברג היה פורץ דרך, אחר, צבעוני, שונה, ססגוני - אבל כזה שאי אפשר היה לפספס וכזה שאי אפשר שלא לדבר עליו -  ובצדק. תמיר הביא איתו סטייל של חו"ל, מעין פרדי מרקורי בגרסת 2023 - וכנראה שזה השתלם לו! כי לצד המוזיקה המוצלחת והמעולה, יש לו גם חוש אופנה משובח. כמה משובח? מספיק כדי לזכות בתואר "מלך ההיוש" שלנו!

© מתוך האינסטגרם של נועה

מלכת ההיוש שלנו, בפעם השלישית ברציפות, היא לא אחרת מנועה קירל. כל שנה שלה היא עמוסה בסטייל קיצוני, אבל השנה היו לה אפילו הרבה יותר אירועים שאילצו ׳הפגזות׳ של סטיילינג ולוקים - כאלו ששמו את נועה בפרונט ומשכו את תשומת ליבם של כולם - וזה אכן קרה בכל פעם מחדש.

© ניר אמיתי

נכון, יצא להם עד כה רק שיר אחד (השני ממש בקרוב), אבל מה שנס וסטילה עשו פה השנה מהשיר היחיד שלהם - זאת היסטוריה מטורפת. אי אפשר היה שלא להאזין ל"תיק קטן" ולהיסחף לטירוף העצום סביבו, למיקום שלו בטופ המצעדים במשך מספר לא מבוטל של שבועות, לראפ הנשי המצויין והבולט שהביאה נס ולצימוד המדוייק שלה עם סטילה. משהו בחיבור הזה עשה חשק לעוד, וכן, גם הטייטל וגם הלהיט הרימו את סף הציפייה שלנו לשיא, ואנחנו לגמרי סקרנים לראות מהמכין לנו הרכב השנה שלנו לתשפ"ד.

 
© באדיבות יחסי ציבור

לא מעט זמרים הפכו את השנה הזאת לשלהם, אבל השנה החלטנו להעניק את התואר הנחשק לסטטיק שעשה מהפכה בקריירה שלו והביא איתו בשורה חדשה. סטטיק, הלוא הוא לירז רוסו, יצא לקריירת סולו אחרי קרוב לעשור כצמד, והוא לא עשה את זה בצעדים - הוא הלך על זה ובגדול! הכוכב שחרר בבת אחת אלבום בכורה (מעולה) שכל כולו להיטים שנכנסו לנו לפלייליסט, מרביתם הפכו לאתגרי טיקטוק ענקיים ובכללי הראו את סטטיק באור קצת שונה. סטט-בוי אף השיק מופע סולו ענק במנורה שהפך להצלחה קופתית וזכה לביקורות מפרגנות. בכללי נראה שרוסו מצא את המסלול שלו והוא אף הבטיח לנו אלבום מעולה לא פחות בשנה הקרובה, אז שיהיה בהצלחה לעמוד ברף שהציב!

 
© gettyimages.IL\Anthony Devlin

בכל שנה מחדש אנו טוענים שזו ה-שנה של נועה קירל, אבל מה נעשה? הבחורה ממציאה את עצמה בכל פעם מחדש וכובשת יעדים גדולים אף יותר - כאלו שלגמרי מעניקים לה את הטייטל בצדק, שוב ושוב. גם השנה קירל עשתה זאת בגדול עם להיטים גדולים, אהבה עצומה מהקהל, ייצוג מטורף של ישראל באירוויזיון, שואו פסיכי ואבק כוכבים שלא מוצאים בישראל בדרך כלל.

© ערן לוי

בהתאמה לזמרת השנה, גם שיר השנה שייך לה! באופן מתבקש בחרנו ב"יוניקורן" לסמל של השנה האחרונה. בין אם זאת הפתיחה הדרמטית שתפסה את האוזן, הפזמון המדבק, השילוב בין פופ לרגש, נועה שייצגה אותנו בכבוד בתחרות האירופאית עד למקום השלישית או בין אם זה מבחן הלייב הענק מול כל אירופה שעבר בהצלחה יתרה, הריקוד שסימל את השיר, התנועה שהפכה לסמל ועוד. מדובר בשיר מעולה שהביא את הקסם שלו לאירוויזיון וגרם למדינה שלמה להיות גאה. מספיק להסתכל על הפידבקים בעולם לסרטונים מהתחרות - והרי לכם גאווה ישראלית שמצדיקה את הפרס לשיר השנה שלנו.

 
© עומרי יוסף, יחסי ציבור

אין לנו כוח לכמות הכשרונות המוזיקליים שיש במשפחת גולן. די, זה לא פייר! בשנה שעברה הייתה זו אלין גולן שפרצה בקריירה משלה, והשנה הצטרף אחיה הגדול, ליאם - שכבר הספיק לשחרר שלושה סינגלים משלו ולהפגין גם את יכולותיו המוזיקליות. חשוב לציין שהשם גולן מביא איתו ציפיות גבוהות ועיניים בוחנות יותר בכל הנוגע לקריירה כמו של אבא, אבל אלין עשתה את הצעד והוכיחה זאת לכולם - וכעת גם ליאם עשה את זה בגדול והראה שלצד הביישנות החיננית שלו - הוא לגמרי כובש במוזיקה עם קול מרענן, בחירות מעולות בשירים והבטחה לקריירה מרשימה. 

 
© פיני סילוק, באדיבות yes

בשנה שעברה הענקנו לו את הפרס הראשון שלו בנבחרי העורכים, כמה חודשים לאחר מכן הקהל אף בחר בו בעצמו בטקס נבחרי השנה והעניק לו גם את הפסלון שלנו! כעת, אחרי עוד שנה מוצלחת במיוחד, החלטנו להעניק שוב לעילי צ'פמן את הטייטל הנחשק. לצד התפקידים בעולם המבוגרים, צ׳פמן כיכב השנה בשלוש סדרות נוער חדשות - "אינפיניטי"', "שומקום" ו-"לעוף על אנה" (בשתיים האחרונות בתפקיד הגבר הראשי) וכן, היה גם איזה עניין והיסטריה סביב האיחוד שלא קרה עם "השמיניה 2023" בטיקטוק... | בכל פרויקט הוא מביא את הצ׳ארם הייחודי שלו שגורם לכולנו להתאהב בו בכל פעם מחדש, להפוך להיסטריה, להבליט גם את הכשרון המוזיקלי וגם את כשרון המשחק. בימים אלו הוא מסיים לצלם את העונה הרביעית של "מקיף מילאנו", כך שיש ציפייה ממנו לשמר את התואר גם בפעם הבאה. בהצלחה!

© באדיבות ערוץ zoom

כבר שנים שאנו חושבים שנועה אסטנג׳לוב היא אחת השחקניות המוכשרות שיש כאן, ואין נרגשים מאיתנו להעניק לה סוף סוף את הפרס הזה! הכוכבת האהובה כיכבה השנה במגוון פרויקטים - "מיוחדת", "דרימארס", "האחיין שלי בנץ 2" ו-"המפקדת 2", ובכל אחד מהם היא הביאה דמות אחרת, מעולה, מדוייקת ויכולות משחק שפשוט גרמו לנו למחוא כפיים. היא נועדה לגדולות ואין ספק שלמרות שכבר עשתה המון עד כה - זוהי רק ההתחלה!

© פיני סילוק, באדיבות yes

השנה ראינו לא מעט פרצופים חדשים על המסך, ובאמת שהבחירה הייתה קשה, כי כאמור נחשפנו להמון כשרונות שעוד יהפכו לשמות הגדולים. השנה החלטנו להעניק את התואר לפיליפ שאולוב המוכשר שנכנס אל חיינו בסערה עם תפקיד מעולה ומרגש ב"שומקום". רק נזכיר שכבר בביקורת לסדרה כתבנו עליו כך: "אותנטי מאוד, מרגש בטירוף, גם כשיש סצינות ללא טקסט, מצחיק ופשוט השחקן החדש שחיכינו לו! הרבה זמן שלא התלהבנו ככה מכישרון טרי בז׳אנר הנוער - והנה בא לשכונה בחור חדש שצפוי לו עתיד מזהיר מאוד". מסדרת הפריצה שלו המשיך ל"דרימארס" בתפקיד מרגש נוסף, "סובייצקה" של כאן 11, ובימים אלו מככב גם במג"ב של HOT. בהמשך השנה נראה אותו גם בדרמת הפשע "אינדל" ובתפקיד אורח ב"לבד בבית". בקיצור, לגמרי התכוונו לזה כשאמרנו תזכרו את השם...

© אוהד רומנו

"גוף שלישי" (קשת 12) הצליחה להביא את הקהל הישראלי להיצמד למסך ולאהוב ביחד סדרת דרמה שכל פרק בה הפך לשיחת היום. לא כל סדרה זוכה לכזו אהדה, חשש מספוילרים ולקאסט של שחקנים כה מוכשרים. תוסיפו לזה את העלילה המעולה, הטקסטים המרגשים והכואבים, את הנושא המיוחד- וקיבלתם ללא ספק את דרמת השנה שלנו. אנחנו לא יודעים מתי ואיך נראה את העונה הבאה, אבל כל מי שנלקח חלק בהפקה וביצירת הסדרה יכול להיות רגוע - מדובר בסיפור הצלחה מסחרר.

© משה נחומוביץ, כאן 11

היה לכם ספק בכלל? כל כך חיכינו שתהיה עונה חדשה רק כדי להעניק לה שוב את הטייטל! אבל טייטל כמובן צריך להצדיק, והעונה הרביעית של "קופה ראשית" (כאן 11) אכן הוכיחה את עצמה ואת מעמדה על המסך. גם הפעם עובדי הסופר לא אכזבו, קרעו אותנו מצחוק, חידשו והביאו את הסיטואציות הכי ישראליות בסופר על המסך, בדיוק כשחשבנו שאין להם מה להביא יותר. אפשר שזה לא יסתיים אף פעם?

© פיני סילוק, באדיבות yes

אם פעם היה צריך לחכות לא מעט זמן עד סדרת הנוער הבאה, בשנים האחרונות יש שפע, ועל כן קשה יותר לבחור. הפעם הייתה זו "שומקום" (טין ניק, yes) שפשוט כבשה את ליבינו עם הקסם שלה! אם זו העלילה המתרחשת בפנימיה בלב המדבר, הבדלי המעמדות, השילוב של אורי גרוס ויואב צפיר, הקאסט המרענן, המוזיקה, הרגש והמשפחתיות העצומה שניחנה בדבר והעובדה ששניים מכוכביה של הסדרה זכו בפרסים שלנו... "שומקום" היא לחלוטין סדרה שיש לה מקום בלב שלנו ועל המסך! אם יש סדרת נוער שחובה להעניק לה עוד עונה - זאת היא, ואנחנו רק מחכים שמישהו כבר ירים את הכפפה ויבין מה יש לו ביד. עד אז, יצאנו לבינג׳ נוסף.

© שי פרנקו, קשת 12

הליהוק המטורף של הכוכבים, השופטים, הרקדנים, הפינג פונג בחלופה בין לוסי לאסי ומעל הכל - כשרון הריקוד המשוגע של הכוכבים בעונה הזאת (שעוד ידובר לא מעט!) הפכו את "רוקדים עם כוכבים 2023" לתכנית הריאליטי הטובה של השנה. בכל פרק נהננו מחדש, הופעמנו, שמחנו, התרגשנו ופשוט רצינו לרקוד מול המסך בעצמנו.

© סטודיו מאיסה, מאי סביר

בכל פעם מחדש, קווין רובין פשוט נותן בראש ומפציץ בתוכן שלו. ערוץ היוטיוב שלו לא מפסיק לעבוד ולא רק! גם הטיקטוק והאינסטגרם - רובין ממשיך להיות אהוב במיוחד, תוך כדי שהוא מסמן וי על החלומות הגדולים שלו במשחק, בפסטיגל וגם הנחיה על המסך הגדול בערוצים המסחריים. לחיי עוד שנים מוצלחות!

© עמית נעים

גם ליאל הפכה לזוכה קבועה אצלנו בתואר, ושוב זה מוצדק ומוכח בענק. גם בתשפ״ג ליאל אלי פרצה יותר בענק, ההיא כבר סלבית של ממש, ייצרה סרטונים מעולים (כן, גם המסחריים ביניהם). אי אפשר לדמיין את הסושיאל בישראל בלעדיה ובלי האותנטיות שלה, העובדה שהיא מצחיקה בטירוף והחברה שכולנו רוצים לאמץ לחבורה שלנו.

© ירון ברנר

לפני שנתחיל, נציין כי כל אחד מהם נבחר בנפרד לקטגוריה שלו, אבל בכל זאת מדובר באחים כשרוניים למדי שעוזרים אחד לשנייה ברשת לא מעט ולכן היה קצת קשה לנו להפריד כשהיה צריך לפרט את הסיבה העומדת מאחורי הבחירה! נתחיל עם נויה - שמהרגע הראשון הבנו שמדובר בכוכבת הבאה! היא יצירתית בטירוף, לאבלית, משדרת שמחה ופאן. אגב, סרטוני המשחק והפארודיות שלה הם לגמרי בינג׳ לגיטימי ברשת! ולגבי יואב, מה נאמר? הכשרון עובר במשפחה. מדובר בגאון תוכן שהביא איתו משהו אחר לטיקטוק, והמוח רק מתפוצץ מלחשוב על איך הוא מצליח לחשוב על הדברים האלו. שניהם משקיעים יחד בכל סרטון, גם אם הוא הכי קטן שיש. אנו לא נתפלא אם השניים יהיו אחראיים על סדרות עתידיות, כי בין אם בקריירת נפרדות ובין אם בעבודה משותפת - מדובר בעילויים ובכשרונות רשת שלא ראינו זמן רב.

© לירון רואש

נו מה? איך אפשר שלא? מדובר באייקון מהלך שכולם דיברו עליו השנה ברשת. אורן הוא הילד החמוד שאימצנו השנה, כזה שנותן ציטוטים מושלמים שהופכים לסאונדים מעולים ברשתות, לממים בפשוטע ובכל מקום אפשרי. להב הוא משהו אחר ותופעה שאין לנו איך להסביר אותה. הוא מתנה שלא מפסיקה לתת ואם כבר לסכם את השנה ברשת - אז רק ככה. נ.ב - פליז אל תבחרו צד במריבה בינו לבין ספיר מיכאלי, כי זאת שאלה קשה מעיין אהובה, אנחנו כאלו שאוהבים את שניהם... 

© gettyimages.IL\Maja Hitij

לוחמת הטאקוונדו שלנו, אבישג סמברג, לא מפסיקה להסב לנו גאווה בעולם. רק השבוע היא זכתה במדליית ארד באליפות הסבב העולמי בוורשה, זאת אחרי שמוקדם יותר השנה היא קטפה מדליית זהב באליפות סבב גביע העולם (וזה רק על קצה המזלג). אבישג היא הגירל פאוור האולטימטיבית, כזו המהווה מודל לחיקוי והכל נעשה בצניעות, חן ובאווירה ספורטיבית.

© עודד קרני

לא מעט ספורטאים בלטו לנו השנה וגרמו לנו להריע, והשנה בחרנו לתת את הפרס הגדול ליוגב מלכה שהגשים את החלום הגדול וזכה בנינג׳ה ישראל. אבל לא מדובר בזכייה רגילה - מלכה הצליח לסיים את המידוריאמה (ב-22 שניות בלבד!) ולהפוך לנינג׳ה ה-20 בעולם! (אגב, זו הפעם הראשונה בעולם שבאותה מדינה הצליחו לעבור את הר המידוריאמה פעמיים) | אבל לא רק כנינג׳ה - יוגב השתתף השנה ב"רוקדים עם כוכבים" והראה יכולות מטורפות ומצוינות גם בפן הזה, והעביר מסר חשוב לקהל - גם בנים יכולים לרקוד, זה לא הופך את זה ל"נשי", זו לא מילת גנאי והוא בעצמו העיד כי מדובר בחוויה כייפית, משחררת ועוצמתית. מדובר בספורטאי שהוא השראה לכל דבר, כזה שכיף להסתכל עליו ולהעריץ. מלכה, אתה המלך שלנו השנה בספורט!

ומתי הבחירות שלכם? בחודשים הקרובים נכריז על מועמדי נבחרי השנה של 2023 והכוח יעבור גם לידיים שלכם. התוצאות ייחשפו, כמדי שנה, בטקס חגיגי בסוף השנה האזרחית!  

תגובות