נטע כרמלי: "זה משהו שלא חשבתי שיקרה לי". באדיבות יחסי ציבור

נטע כרמלי: "זה משהו שלא חשבתי שיקרה לי"

אחרי לא מעט ציפייה ודחייה בעקבות המלחמה, "מתוקים" (ZOOM ב-HOT), שבין יוצריה נמנה אסי עזר עולה לאוויר, ובה תככב גם נטע כרמלי - בת ה-12 בתפקיד המשחק הראשון שלה • לכבוד הפרק הראשון, תפסנו אותה לריאיון מיוחד בו סיפרה על הרגע שהתקבלה, על החוויות המיוחדות מהסט וגם - על החרם הקשה שעברה בכיתה א׳

כבר יותר מחמש שנים שנטע כרמלי (12.5) עושה הכל כדי להגשים את חלומה להיות שחקנית, וזה אכן עבד לה! בסוף השנה האזרחית האחרונה היא הובילה סדרת ילדים ונוער בשם "בני מצווה" (כאן חינוכית), אך עוד קודם היא הצטלמה לתפקיד הראשון שלה אי "מתוקים" (ZOOM ב-HOT), שנדחתה בגלל המצב ועלתה היום לאוויר. לכבוד פרק הבכורה, תפסנו את נטע לראיון מיוחד בו שיתפה על הרגע שבו בישרו לה על שקיבלה את התפקיד הנחשק, על העבודה עם היוצר אסי עזר שגם משחק בה ואיך עולם המשחק עזר לה להתגבר על תקופת החרם שעברה בכיתה א'. 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

מאיפה הגיע הרצון שלך ללמוד משחק?

"הכל התחיל בגיל שלוש", משתפת הכוכבת החדשה. "צפיתי בטלוויזיה, ראיתי את כל השחקנים ואמרתי 'וואי זה מגניב, בא לי גם לנסות', ובאמת ניסיתי. הגענו לסטודיו למשחק של איתי תורג'מן וכשהגעתי לשם, פשוט פרחתי ואהבתי את זה ברמה שאמרתי 'יאללה, אני חושבת שזה מה שאני הולכת להתמקצע בו בעתיד וזה מה שאני רוצה לעשות". 

©באדיבות יחסי ציבור

את מרגישה שהלימודים שינו אותך?

"נראה לי שכן. אני יודעת איך לנהל זמנים וגם הדיבור שלי נהיה בוגר יותר. ב'מתוקים' למשל כשדיברתי עם מישהו, הוא אמר שאני ממש בוגרת".

היום עולה הסדרה "מתוקים" שזהו הפרויקט הראשון שלך, איך ההרגשה?

"זה מרגש אותי ברמות. נכון שזה פרויקט ראשון שלי ולא יודעת מה יהיו התגובות, איך אני אראה אבל  זה מלחיץ ומרגש ביחד, אולי יותר מרגש".  

© אוהד רומנו
 

איך הגבת כשהודיעו לך שהתקבלת לסדרה? 

"קודם כל, אסי אמור היה להגיד לי את זה בשיחת וידאו, אבל איתי תורג'מן אמר לו שהוא רוצה להודיע לי 'זו שחקנית שלי, זו פעם ראשונה שהתקבלה לסדרה', הוא ממש התרגש. זה קרה בנר השלישי של חנוכה שעבר. התארגנתי לבת מצווה ובאותו זמן, איתי בא אלי הביתה ולא הבנתי כל כך מה קורה. איתי שאל אותי 'נטע, מה קורה?', אז אמרתי לו 'היי איתי, מה אתה עושה פה?', הוא ענה- 'תקשיבי, יש לי בשורה ממש משמחת, התקבלת לסדרה 'מתוקים'. אתה לא מבין איך התרגשתי, בכיתי מרוב התרגשות ואמרתי 'אני בהלם, שהחלום שחלמתי עליו מגיל שלוש התגשם' וזה באמת נס, במיוחד שהוא קרה בחנוכה".  

ואיך הגיבו הילדים בבית ספר?

"בגלל שזה היה תפקיד ראשון שלי, מאוד התרגשתי ובמהלך שיעור שאלתי את המורה אם אני יכולה לספר. עמדתי במרכז הכיתה, ממש רעדתי מהתרגשות ואמרתי לכולם 'התקבלתי לסדרה 'מתוקים' של אסי עזר. האמת שהיו ילדים שקיבלו, פרגנו, התרגשו בשבילי וחפרו לי בשאלות של 'מתי היא עולה?' ויש ילדים שפירגנו והייתה קצת קנאה מהצד שלהם, אבל בסך הכל כולם שמחו ועודדו". 

מה את יכולה לספר לנו על הדמות שלך?

"לדמות שלי קוראים מעיין, ילדה בת 12 שעברה תאונת דרכים, בה נהרגו הוריה. היא הייתה ילדה אהובה בבית הספר שחלמה להיות שחקנית, אז אנחנו די דומות. במעבר לחטיבת הביניים, מעיין עברה הצקות גם בגלל צלקת שנשארה מהתאונה, אז הילדים צוחקים עליה ולא מדברים אליה כל כך יפה. בבית היא חברמנית, מצחיקה, חכמה, דעתנית ואני מאוד אוהבת את הדמות הזו. בגלל שההורים שלה נהרגו, הם נשארו ארבעה אחים שמנהלים לבד קונדיטוריה והם חווים קרייסס, בלאגנים, חשבונות ודברים של אנשים גדולים. מעיין ניסתה שיהיה שלום בבית, שכולנו תמיד נהיה ביחד, שלא יהיו ריבים ופשוט רצתה, שכולם יחיו בנחת ובשלווה". 

איך היה לך לעבוד עם אסי עזר?

"קודם כל, זה היה הדבר הכי מרגש בעולם, משהו לא חשבתי שיקרה לי. אני מכירה את אסי מהטלוויזיה וזה ריגש ממש, כי לא דמיינתי שאכיר, אשחק לצידו וכשראיתי אותו, קצת בכיתי מהתרגשות. אסי בן אדם כזה מדהים, תומך, אוהב, מכיל ופשוט מושלם ומצחיק ברמה לא הגיונית. יש לנו הרבה סצנות יחד, הוא בעצם משחק את הפסיכולוג של הדמות שלי, שהביאו אותו בגלל התאונה שעברה. יש פרק שלם שהיו בו סצנות שלנו וכאן, הייתי צריכה ללמוד כמויות גדולות של טקסטים. לא יכולה להגיד שלא נלחצתי, כי נלחצתי ממש ולא הבנתי מה אני עושה עם עצמי, אז אמא שלי נתנה לי רעיון להתקשר לירון ארזי הבמאי, התקשרנו אליו והוא הרגיע אותי. נלחצתי, כי לשחק את הסצנות האלה מול אסי היה מטורף ושניהם נתנו לי את המקום הנוח של לשחק, להיות בטוחה בעצמי וגם עם כל הקשיים, הם עזרו לי להתמודד".

כמה הוא עזר לך בתקופת הצילומים?

"אסי עזר לי הרבה ותמיד היה שם בשבילי, עם כל הצוות וההפקה. כששכחתי מטקסטים למשל, הוא אמר 'נטע, הכל בסדר, נעבור על זה קצת', ובאמת עברנו על הטקסטים. כשאכלנו בהפסקה, אסי תמיד הצחיק את כולם והיה ממש כיף". 

סיפרת שעברת חרם למשך כמעט שנה שלמה בכיתה א׳. מה בדיוק קרה שם?

"היו ילדים שצחקו עליי, הרביצו לי ולא שיתפו אותי במשחקים. זה כנראה מקנאה, אבל היינו ילדים קטנים, אז לא כל כך הבנתי את הסיבה. הייתי ילדה בכיתה א', שהמעבר שלה מהגן לבית הספר הוא חדש והוא התחיל לא התחיל כל כך טוב. היה לי מאוד קשה, אבל ההורים והמשפחה היו שם איתי, עזרו לי ועברתי לבית ספר חדש, לחברים טובים וזה כיף".

איך התמודדת עם הטלטלה הזו, והאם שיתפת את החברים בבית ספר החדש?

"קודם כל זה בית ספר שאמא שלי מכירה, כי האחיות הגדולות שלי למדו שם, אז אמרה שנעבור אליו. היה לי קצת קשה להיפתח לחברים, אבל עבר זמן, נפתחתי קצת, הם דיברו איתי בהפסקות וגם סיפרתי להם על החרם שעברתי והיו בשוק". 

את חושבת שמערכת החינוך פועלת מספיק כדי למגר את תופעת החרמות? 

"היא כן מנסה למגר, אבל אני אגיד לך את האמת. החרמות לא מפסיקות ואני חושבת שצריך לעשות משהו בעניין, כי  ילדים חוזרים הביתה בוכים וקשה לי להגיד את זה, אבל יש כאלה ששמים קץ לחיים שלהם וזה מזעזע. אני חושבת, שצריך לשים לעניין הזה סוף". 

ומה היית מציעה כדי לשפר את זה?

"אני חושבת שצריך כמה שיותר לדבר על הנושא הזה, כמו לדוגמה בשיעורים בבית הספר אבל גם בטלוויזיה וברשתות החברתיות".   

© באדיבות יחסי ציבור

עד כמה עולם המשחק עזר לך להתגבר על התקופה הלא פשוטה?

"אחרי שעברתי את התקופה הזו, היה לי מאוד קשה. הגעתי ללימודי משחק בגיל 7, אני מאוד רציתי את זה וגם אמא שלי מאוד רצתה. הלכנו לאיתי (תורג'מן - ד.ש) והוא אמר 'בואו ניתן לזה ניסיון' וגם כאן היה קשה בהתחלה, אבל התחברתי לשאר הילדים, כי הם חייכנים ועזרו לי להיפתח. כששיחקתי, איתי היה בהלם ממני ואמר 'טוב, אני משאיר אותה אצלי', ובמהלך חמש השנים הללו הביטחון עלה לי ממש. אם אתה רואה אותי עכשיו, אתה אומר 'וואו, איזו ילדה חייכנית וקופצנית, אבל אם היית חוזר לתקופה שעברתי את החרם, הייתי עם ביטחון ברצפה".  

עם אילו שחקנים נוספים את חולמת לעבוד?

"האמת שעם כולם. החלום הוא לעבוד למשל עם נועה קירל, כי היא קודם כל נותנת לי השראה גדולה, בן אדם מהמם ואני ממש מעריצה אותה. בהתחלה שלה גם עליה צחקו, אבל היא התעלמה מזה, המשיכה הלאה, עושה מה שאוהבת והיא פשוט דמות להשראה". 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Netta Carmeli (@netta.carmeli)

חוץ ממשחק יש תחומים נוספים שאת רוצה להתנסות בהם?

"אני רוצה ללמוד פיתוח קול. אני מאוד אוהבת ריקוד שיותר זורם להיפ-הופ, אז אני רוצה גם ללמוד את זה, אבל גם להמשיך עם המשחק עד הסוף".

מה החלום הבא שלך?

"החלום הכי גדול שלי, הוא להיות שחקנית בהוליווד ואולי גם להיות זמרת ולהופיע במקומות. את המשחק אני חושבת שאקח גם לעתיד, כי התחברתי לעולם הזה ממש והוא גם עושה לי טוב. המשחק, הוא מה שגרם לי להיות עם הביטחון שיש לי עכשיו והחלום הזה, תמיד יהיה בלב שלי".  

משפחת תמרי, "מתוקים" © צילום: אייל אפרתי

 

תגובות