חורשים לבגרויות? כל הטיפים שיעזרו לכם להתכונן. צילום: fotolia

חורשים לבגרויות? כל הטיפים שיעזרו לכם להתכונן

להכין לוח זמנין מפורט ולהימנע מהסחות דעת אלו רק חלק ממספר טיפים חשובים ביותר שכולכם צריכים לדעת ולהכיר בתקופת מבחני הבגרות. הכתבה הבאה מוקדשת לתלמידי כיתות י" א וי" ב שעכשיו נכנסים לתקופת הבגרויות. שיהיה לכולם בהצלחה!

אמנם לתלמידי החטיבה והתיכון שנת הלימודים הסתיימה ולתלמידי היסודי זה יקרה בעוד שבוע, אך בשביל תלמידי כיתות י"א וי"ב סיום הלימודים מהווה את פתיחת תקופת בגרויות הקיץ, שדרך אגב היו אמורות להיות כרגע בעיצומן לפי התכנון המקורי. כדי לעזור לכל אותם תלמידי תיכון בתקופה מלחיצה זו הבאנו לכם כמה טיפים שיעזרו לכם להתכונן, ללמוד ולהצליח לעבור בשלום את התקופה המאתגרת הזאת.

עוד בערוץ הלימודים של פרוגי:

הכינו לוח זמנים מפורט

כדי לדעת בדיוק לאיזה מבחן ללמוד מתי הכינו לוח זמנים מפורט הכולל את כל מועדי מבחני הבגרות שלכם. כתבו בכל יום מהו סדר היום שלכם ולאיזה בגרות אתם לומדים, כך תחסכו זמן רב שבו הייתם תוהים מהי הבגרות הקרובה ומה צריך לעשות עכשיו ותוכלו לנהל את זמנכם ביעילות ולהספיק ללמוד להכל. בנוסף קבעו יעדים לעצמכם (כמו עד יום חמישי אני מסיים לסכם את הפרק השלישי בהיסטוריה) ותנו לעצמכם פרס קטן או מנוחה בכל פעם שאתם מצליחים לעמוד ביעד אחד.  

© adobestock


הקפידו על שעות שינה סבירות

אמנם ברוב הימים הקרובים לא תצטרכו לקום מוקדם לבית הספר אך אין זה אומר שיש לכם חופש, זמן זה נועד להתכונן לבגרויות. על כן קבעו לכם שעת כיבוי אורות בערב ושעון מעורר בבוקר כדי שלא תמצאו את עצמכם קמים בצהריים ומבזבזים זמן רב או לחלופין לומדים כל היום וישנים רק 4 שעות בלילה - שתי האופציות לא בריאות ולא מומלצות.

המנעו מהסחות דעת

כמעט כל דבר יכול להוות הסחת ובמיוחד הסמארטפון שלנו. אתם בטוח יודעים מניסיון עבר ששהצצה חטופה בנייד יכולה להיגרר לשעה של גלישה ביוטיוב ובאינסטגרם, במיוחד בזמן שאנחנו לומדים למבחן. לכן הקפידו להשאיר את המכשיר במקום אחר בעת הלמידה, אפילו עדיף בחדר אחר, כך שהוא לא ישמש הסחת דעת.

תלי
תניחו אותו בצד © shutterstock

דרגו סדרי עדיפויות

תקופת הבגרויות היא תקופה לחוצה במיוחד בה יש לפעמים שתי בגרויות בשבוע ולא תמיד אנחנו יכולים ללמוד לכל מבחן בנפרד, ל]עמים צריך ללמוד במקביל. לכן תשאלו את עצמכם: באיזו מהבגרויות אני ניגש על יותר יחידות? באיזה מהמקצועות אני יותר טוב ולכן כדאי לי לתרגל את מה שאני חלש בו? כך תדעו במה צריך להתמקד יותר ופחות.

הפסקה זה חשוב

חשוב מאוד לתת לעצמכם הפסקה מדי פעם. הרבה פעמים כשאנחנו לומדים כמויות של חומר ברצף, אנחנו מתעייפים ומרגע שהמוח והגוף תשושים, שום חומר לא נקלט יותר ורמת הקשב והריכוז יורדת. מה שיכול לגרום לטעויות שטותיות, כדי להימנע מכך נסו לתת לעצמכם הפסקה קטנה מדי פעם. זה ירענן אתכם ויחזיר אתכם ללמידה עם כוחות מחודשים.

תגובות