התלמידים בבידוד: דורשים את הזכות לבחינת בגרות הוגנת. AdobeStock

התלמידים בבידוד: דורשים את הזכות לבחינת בגרות הוגנת

לא מספיק שהקורונה פגעה בתלמידים במהלך הסגר ואף הנשפים ומסיבות הסיום בוטלו או צומצמו עכשיו אנו מתוודעים לפגיעה נוספת - והפעם במבחני הבגרות שאמורים להתחיל בסוף החודש. תלמידים ומורים רבים נאלצים לשבת בימים אלו בבידוד בעקבות גילוי של חולי קורונה בשטח בתי הספר. עקב כך, התלמידים נאלצים ללמוד לבד, ללא כל הכנה או תגבור ואף רובם לא יספיקו לבצע את מבחני המתכונת לפני מבחני הבגרות עצמם

התקופה הזאת בשנה היא ץמיד תקופה עמוסה עבור תלמידים ובמיוחד עבור אלו הניגשים למבחני הבגרויות השונים. השנה, תלמידי ישראל נאלצים להתמודד עם המון סיטואציות מוזרות ומורכבות בשל המלחמה העולמית בנגיף הקורונה. תלמידי ישראל ישבו בסגר ביחד עם כל שאר המדינה, למדו מרחוק דרך בצורה מקוונת ורק חלמו, כמו כולם, לחזור לשגרה. אבל כעת, עם החזרה ללימודים ופתיחת מוסדות החינוך, גילו התלמידים כי המציאות החדשה היא לא המציאות שהם רגילים ומכירים - זה התחיל עם קפסולות וימי לימוד מפוצלים והמשיך לכך שנשפי הסיום בוטלו ומסיבות הכיתה צומצמו. אבל כעת מגיע גבר חדש עמו התלמידים נאלצים להתמודד - בגרויות ללא מתכונות או זמן למידה ראוי.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בעקבות הנחיות הבידוד לכל אדם הנחשף לחולה מאומת ובעקבות ההחלטה לסגור כל מוסד חינוך בו התגלה חולה קורונה, תלמידים ומורים רבים מרחבי הארץ מוצאים את עצמם בבידוד ביתי תקופה לא מבוטלת, זמן קצר לפני תחילת בגרויות הקיץ. כעת, התלמידים שוב זועקים והפעם המלחמה היא על הציונים. 

© צילום: fotolia

בבית הספר של  עז בלכנר, תלמיד כיתה י"ב מאשקלון, אותרו ארבע חולות קורונה מאומתות. כתוצאה מכך בית הספר נסגר וכ-700 ילדים ואנשי צוות נכנסו לבידוד. בלכנר מבין את חשיבות הבידוד והשמירה על נהלי משרד הבריאות, אך יחד עם זאת - הוא זועם וכועס על כך שנלקחה ממנו הזכות למבחן הוגן ולתעודת הבגרות שמגיעה לו - לפי למידתו ויכולותיו. שכן, הבידוד הוביל לכך שתלמידים רבים, בכל רחבי הארץ ולא רק בבית ספרו של בלכנר, לא יזכו להיבחן במבחני המתכונת שגם עוזרים לציון המגן וגם משקפים את נקודות החוזק והחולשה של כל תלמיד ועוזרים לתהליך הלמידה.

אבל לא רק מבחני המתכונת נגזלים מהתלמידים הנמצאים בבידוד, אלא גם הזכות ללמוד ולהתכונן למבחנים אלו. לא רק שהם לא זוכים ללמוד ולתגבר את החומר למבחן כמו כל שאר התלמידים - בצורה פרונטאלית בכיתה, אלא גם שהם לא זוכים לשיעורים מקוונים, שכן המורים עצמם נמצאים בבידוד, לא זכאים לתשלום ועל כן לא יעבדו לאורך כל הימים האלו ולא יוכלו לעזור לתלמידים גם אם זה בצורה מקוונת.

**עדכון** כרגע הודיעו לנו שמטעם משרדי הבריאות והחינוך אין יותר שיעורים מקוונים כל שגם מתכונות מקוונות לא יערכו לנו,...

פורסם על ידי ‏‎Oz Blechner‎‏ ב- יום ראשון, 7 ביוני 2020

"אני מדבר בשמי ובשם חבריי בכיתות י"א-י"ב בבית הספר ובשם כל תלמידי התיכונים האמורים לגשת לבחינות הבגרות בחודשים הקרובים ונמצאים במצב דומה", כתב השבוע בלכנר בעמוד הפייסבוק שלו. "הבנו שלא נקבל שום הקלה או הטבה כלשהי בבחינות הבגרות. זאת למרות שאנחנו נמצאים בבידוד ולא מקבלים את אותם תנאי למידה בתקופה כזאת קריטית של השנה. בינתיים אנחנו לא יכולים לגשת למתכונות ולהגיע לתגבורים, דברים שמשפיעים באופן ישיר על ציוני הבגרות והמגנים שלנו.

אנו דורשים את הבקשה הבסיסית ביותר, לקבל את הזכות לגשת ולקבל את תעודת הבגרות שלנו בצורה המיטבית. אנו מאבדים אחד עשר יום יקרים של תגבורים ומתכונות אחרונות בבית הספר, אשר לא יהיה לנו זמן אחר לעשות אותם ובלעדיהם תעודת הבגרות שעבדנו עליה כל כך קשה תראה אחרת לגמרי".

בשיחה עמו, בלכנר אומר לנו: "אנחנו לא רוצים להציע פתרון אחד למצב הזה. אנחנו צעירים  ולמשרד החינוך יש אנשים בכירים שעשו דבר אחד או שניים יותר מאתנו בחיים ואני בטוח שהיו תקדימים בעבר ויהיה ניתן למצוא פתרון כמו להגדיל את מספר הנקודות הכולל במבחן, להציע פקטור לכלל התלמידיםבאופן גורף או להפוך את הבגרויות החיצוניות לבגרויות פנימיות. אנחנו רוצים שיציעו לנו פתרון כלשהו".

התלמידים נאלצים ללמוד ולתרגל לבד© adobestock
אתם יודעים איך יקבע ציון המגן שלכם אם אין מתכונת?
"אנחנו לא יודעים איך בית הספר יקבע לנו את ציון המגן. כרגע אנחנו לא יודעים כלום. אנחנו מחכים לראות מה יהיה ומתי נצא מבידוד. אבל מתכונת זה לא רק ציון מגם, היא גם כלי עזר כדי להבין איפה אני צריך להשתפר וללמוד עוד".
ניסיתם להציף את הבעיה מול צוות בית הספר?
"ניסינו להציף בפני המורים והמורות אבל הם בעצמם בבעיה, זה מצב לא סימפטי בכלל". 
ואתה מתכוון לגשת לכל מבחני הבגרות בכל מקרה?
"כן. עבדתי קשה מאוד במשך 12 שנים ואני לא מתכוון לוותר, זה לא מה שישבור אותי. אני רוצה לגשת ושיהיה לי ציון בכל מקרה, אם אצטרך לשפר ציונים - אעשה זאת". 
ממועצת התלמידים והנוער הארצית נמסר בתגובה: "לאחר מספר פניות שהגיעו אלינו, העלנו הבוקר את סוגייה זו בפני בכירי אגף הבחינות במשרד החינוך ואנו מחכים לתשובתם. אנחנו מזמינים את תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים לפנות אלינו בכל נושא. אנו מאחלים בהצלחה לכלל הנבחנים ובריאות טובה לכלל החברה הישראלית".
 
ממשרד החינוך טרם נמסרה תגובה
 
תגובות