תלמידים בבידוד יוכלו להיבחן בבגרות: הנוהל החדש במלואו. adobestock

תלמידים בבידוד יוכלו להיבחן בבגרות: הנוהל החדש במלואו

לאחר שב-ynet פורסם כי תלמידי תיכון "אילון" בחולון היו הראשונים שנבחנו בבגרות על אף היותם בבידוד, פורסם נוהל המסדיר זאת. התלמידים ייבחנו בכיתה נפרדת. הדרישות: עטיית מסכה כל העת, הגעה ברכב פרטי למקום הבחינה

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה במערכת החינוך כבר מתקרב לאלף, יותר מ-22 אלף תלמידים ועובדי הוראה נמצאים בבידוד מניעתי - ובעקבות זאת הוחלט לפרסם נוהל מיוחד שיאפשר יציאת תלמידים מבידוד לבחינות הבגרות: על פי הנוהל, שפורסם היום (א') על ידי משרד הבריאות, תלמידים בבידוד יוכלו להיבחן לבחינות בגרות בבית הספר בכיתה נפרדת, באישור רופא מחוזי של משרד הבריאות.

 עוד בערוץ הלימודים של פרוגי:

האישור ניתן לאחר שמשרד החינוך כבר הודיע על מועד נוסף לתלמידים בבידוד שיתקיים בחודש אוגוסט. תלמידים, הוריהם ומורים התלוננו כי דחיית מועד הבגרות תפגע במוכנות של התיכוניסטים, ובעקבות זאת החליטו במשרדי הבריאות והחינוך לאפשר לתלמידים בבידוד להגיע לבתי הספר ולהיבחן בנפרד, בכפוף להנחיות.

 על פי הנוהל, התלמיד יגיע לכיתה חצי שעה עד שעה לפני המועד, ויישאר אך ורק בשטחה. בכיתה הייעודית יוכלו לשהות עד תשעה תלמידים, בנוסף למשגיח או גורם אחראי שיימצא במרחק של שני מטרים. בסיום הבחינה, התלמיד ייצא משטח בית הספר בליווי איש צוות ומשם הוא יחזור לבידוד בביתו. במהלך הימצאותו במקום יחול עליו איסור לבוא במגע פיזי עם כל אדם אחר.

© AdobeStock

לאורך כל השהייה מחוץ לבידוד התלמיד יצטרך לעטות מסכה. היציאה מהבידוד תיעשה ברכב פרטי למקום הבחינה ובחזרה לבידוד. על המבודד ועל הנהג לעטות מסכה לאורך כל הנסיעה עם חלונות פתוחים, כשהמבודד יושב במושב האחורי. אין להסיע יותר מנוסע אחד, בנוסף לנהג. עוד צוין כי מנהלי בתי הספר יהיו אחראים לשמירת תנאי הכניסה לבחינה.

ב-ynet פורסם לראשונה כי תלמידי תיכון "אילון" היו הראשונים שנבחנו בבגרות (בפיזיקה), על אף היותם בבידוד. בעקבות הפרסום פנו הורים רבים להנהלות בתי הספר וביקשו לאפשר גם לילדיהם להיבחן ולא להמתין למועד הנוסף. כאמור, דרישה זו התקבלה.

מהודעת משרד החינוך הבוקר עולה כי מספר הנדבקים הכולל בנגיף הגיע היום ל-977 (מתוך 2.3 מיליון תלמידים ו-200 אלף עובדי הוראה). 243 מוסדות חינוך נסגרו לאחר שהתגלו בהם מקרי קורונה, ו-22,528 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד מניעתי.

תגובות