מבט מבפנים: התיכון החברתי שישנה את כל מה שהכרתם. באדיבות התיכון החברתי

מבט מבפנים: התיכון החברתי שישנה את כל מה שהכרתם

שני מחנכים לכל כיתה, בלי שיעורי בית, בלי מבחנים ועם למידה דרך פרויקטים חברתיים - קבלו הצצה מבפנים ל"תיכון החברתי תל אביב-יפו" שמשנה את כל מה שהכרתם על מסגרת חינוכית

בשיתוף עם דרור התיכון החברתי

"התיכון החברתי תל אביב-יפו" נפתח בספטמבר האחרון במרכז תל אביב. התיכון בא לתת מענה לתלמידים ותלמידות אשר מחפשים מערכת חינוך קצת אחרת, מערכת ששמה את התלמידים במרכז. הצטרפנו ליום לימודים ושמענו מהתלמידים והמורים - איך זה נראה מבפנים?

עוד בערוץ הלימודים של פרוגי:

 

 

 

בתיכון החברתי לומדים בכיתות של עד 25 תלמידים ותלמידות. לכל כיתה יש שני מחנכים שמצליחים לתת את היחס האישי והחברתי, שחסר הרבה פעמים בכיתות גדולות. את המבחנים והציונים מחליפה למידה מבוססת פרויקטים שנעשית מתוך רצון, סקרנות ושותפות בין המחנכים לתלמידים. בתיכון החברתי מאמינים שלבני ובנות נוער יש אחריות על חייהם ועל החברה. הלמידה, שנובעת מתוך סוגיות חברתיות אמיתיות, מעודדת חשיבה ביקורתית, אקטיביזם ועשיית צדק חברתי.

© באדיבות התיכון החברתי

בתיכון החברתי פועלות שלוש מגמות פורצות דרך שנותנות כלים רלוונטיים למציאות שבה אנו חיים:

מגמת סאונד והפקה מוזיקלית - במסגרתה מפעילים התלמידים והתלמידות אולפן הקלטות אשר פועל בתוך בית הספר ומגיעים אליו אמנים רבים. התלמידים לומדים לעבוד עם  אמנים ואנשי מקצוע, ניהול לוחות זמנים, רכישת ציוד ולוקחים חלק פעיל ביצירה והוצאה לפועל של פרויקטים.

© אורי דוידוביץ'

מגמת אקו חקלאות - במגמה זו לומדים ומתנסים ביצירת מערכות אקולוגיות מתוך תפיסת הקיימות. המגמה שואלת את השאלה שמטרידה מומחים רבים - איך יוצרים סביבה אקולוגית טובה יותר במרחב העירוני וכיצד ייראו ערי העתיד ביחס למשבר האקלים שאנו נמצאים בו. הלימודים מתקיימים בתוך בית הספר ובמרחב הלימודי על גג דיזינגוף סנטר- "סנטר פארק".

© באדיבות התיכון החברתי

מגמת תקשורת חברתית - במגמה זו התלמידים יוצרים תכנים ומובילים קמפיינים בניו מדיה. במגמה עוסקים בסוגיות חברתיות אקטואליות ולומדים איך ליצור השפעה חברתית על ידי התמקצעות בצילום, בכתיבה ובפרסום ברשתות החברתיות.

ההרשמה ללימודים בתיכון החברתי לשנה הבאה כבר נפתחה. ניתן להיכנס לאתר האינטרנט של התיכון (לחצו כאן) וליצור קשר לקבלת מידע וכמובן להגיע לימי המתעניינים.

תגובות