לא לוותר: כך תוכלו להצליח בלמידה מהבית. AdobeStock

לא לוותר: כך תוכלו להצליח בלמידה מהבית

הלמידה מהבית הפכה בשנה האחרונה לשגרה היומיומית שלנו ונראה שהיא תישאר איתנו גם בחודשים הקרובים. תלמידים רבים מתקשים עם הלמידה מרחוק, רבים נוטים לוותר וצוברים פער גדול עם החומר שרק הולך וגדל. במיוחד בשבילכם, וגם לאלה מכם שיחסית מסתדרים, הכנו כמה טיפים איך להצליח ולהגיע להישגים גבוהים גם כשלומדים מהבית!

סביר להניח שלא שמתם לב איך הזמן טס, אבל כבר כמעט שנה שלמה עברה מאז שנגיף הקורונה הגיע לחיינו ושינה את המציאות היומיומית שלנו מן הקצה אל הקצה – הייתם מאמינים? כמעט שנה העברנו את הזמן בלמידה מהבית ובריחוק חברתי. גם כשחזרנו ללימודים ולשולחנות בתי הספר, זה היה בצורה חלקית ועדיין את רוב השעות בילינו מול המסכים ורחוק מהחברים.

עוד בערוץ הלימודים של פרוגי:

למרות החיסונים והאור שנראה בקצה המנהרה, ברור לכולם שנישאר ב"שגרה" הזו עוד כמה שבועות אם לא חודשים. לתלמידים רבים הלמידה מהבית קשה במיוחד (וזה לגמרי מובן!) ומשך הזמן הרב שהיא נמשכת גורמת להם לוותר. למרות הקשיים, אפשר וצריך ללמוד להסתדר עם המצב ולהצליח גם כשאנחנו בסיטואציה מוזרה שאיש לא חשב שנגיע אליה. איך אפשר לעשות את זה? המשיכו לקרוא לכל הטיפים! 

ללמוד עם חברים זה גם כיף וגם עוזר

ללמוד עם חברים תמיד עוזר להצליח ולהבין את החומר, גם בזמנים רגילים נטולי קורונה. אם אתם לא מבינים חומר מסוים או מתקשים בשיעורי הבית, תפנו לחבר שכן יודע ויכול לעזור - לעיתים חבר מסביר הרבה יותר טוב ממורה! בתקופה האחרונה לפי הנחיות הסגר אמנם אי אפשר להיפגש עם חברים, אבל דבר טוב שהקורונה הביאה לחיינו זה את ה"זום" שבעזרתו אפשר להתחבר עם כמה חברים שרוצים וללמוד ביחד – אין יותר טוב מזה!

ל
נסו ללמוד עם חברים, גם דרך זום © adobestock

אל תתביישו לשאול את המורים שאלות 

המטרה של המורים זה לעזור לנו וללמד אותנו. אם לא הבנתם חומר מסוים, אל תתביישו לשאול אותם. הם יוכלו להסביר שוב בכיתה, לשלוח הסברים או אפילו לקבוע איתכם שיחה פרטנית ולעזור לכם בכל מה שאתם לא מבינים - אתם רק צריכים לשאול ולבקש. 

אל תפחדו ללמוד לבד!

ללמוד לבד זה לא משהו קשה או בלתי אפשרי, ההפך הוא הנכון. היום בעידן האינטרנט אפשר ללמוד כל דבר, אם זה סתם נושא להעשרה או חומר למבחן. באינטרנט יש אינספור סיכומים, הסברים, סרטונים ותרגילים בכל נושא אפשרי – ממתמטיקה ועד היסטוריה. לדעת ללמוד לבד חשוב מאוד בלימודים הגבוהים ובאוניברסיטאות, ואם תתחילו קצת מעכשיו זה יעזור לכם מאוד בעתיד. אם נושא מסוים מעניין אתכם מאוד ואתם רוצים לדעת עליו עוד או שיש נושא שלא הבנתם ואתם רוצים לחקוןר אותו  – האינטרנט הוא המקום לכל התשובות.

חשוב מאוד להקפיד על שעות שינה

כשאנחנו בבתים ואין לאן לצאת, בני נוער רבים מבלים את זמנם עד השעות הקטנות של הלילה בבינג' בנטפליקס למשל או סתם בגלישה בטלפון, מה שמביא לשעות שינה לא מספיקות, לעייפות ולחוסר ריכוז במשך כל היום. חשוב מאוד להקפיד על לפחות 7-8 שעות שינה מידי יום כדי להיות הכי מרוכזים שאפשר. הנטפליקס יחכה לכם, החומר והשיעורים פחות. 

תקפידו לישון טוב
תקפידו לישון טוב © Fotolia

תשימו את ההסחות דעת בצד

כשאנחנו לומדים בבית יש לנו אינסוף גירויים שמסיחים את דעתנו ודברים שאנחנו לא נתקלים בהם בזמן הלמידה בבית הספר – טלפון, מחשב, נטפליקס, אקס בוקס, פלייסטיישן, המקרר והרשימה עוד ארוכה. בזמן השיעורים רבים מתעסקים בניידים וגולשים ברשתות החברתיות השונות או במשחקים במקום להתרכז בשיעור. נכון, זה קשה ללמוד מול מסך אבל עדיין כל שיעור חשוב וחבל לפספס, בסופו של דבר יהיה צריך להשלים את הכל. לא יזיק לשים בצד את הטלפון  ל- 45 דקות בלבד, או אפילו לכבות אותו. אם תקפידו לעשות את זה, במקום שתצטרכו להשלים את החומר שיצטבר ויצטבר לאורך הזמן, יהיה לכם המון זמן פנוי בשעות הצהריים. 

חשוב מאוד להכין שיעורי בית

נכון, אם היינו מקבלים שקל על כל פעם שהיו אומרים לנו את זה ממזמן כבר היינו מיליונרים, ולמרות זאת רבים מאיתנו עדיין "מחפפים". שיעורי הבית לא נועדו כדי להקשות עלינו, להפך, הם נועדו כדי לעזור לנו לתרגל ולהשתפר בחומר הנלמד. לא חייב לעשות את כל השיעורים, אבל מומלץ לעשות אפילו חלק כדי לבדוק ולשפר את השליטה בחומר – מי שיעשה יותר רק ירוויח. אנחנו ממליצים לכם לקבוע לעצמכם חצי שעה-שעה ביום (טיפ שלנו: שימו ברקע מוזיקה שאתם אוהבים) ותעשו לפחות חלק מהמשימות, מומלץ בעיקר בנושאים שבהם אתם מתקשים. במיוחד בתקופה מאתגרת, אסור לצבור פערים. 

אל תצברו פערים, תקפידו על שיעורי בית
אל תצברו פערים, תקפידו על שיעורי בית © adobestock
תגובות