הצצה מיוחדת: הכירו את בני הנוער שלומדים אחרת. ירון שרון

הצצה מיוחדת: הכירו את בני הנוער שלומדים אחרת

"אנחנו לומדים להתמודד עם דברים שאם היינו בבית ספר 'רגיל' לא הייתי יודעת להתמודד איתם": חניכי ותלמידי "אדם ואדמה" של "השומר החדש" נותנים לנו הצצה לשגרת יומם ועושים לנו חשק להצטרף אליהם • צפו

בשיתוף עם אדם ואדמה

בתקופת שיא המיונים לתיכון, הצטרפנו ליום לימודים ב"אדם ואדמה" של ארגון "השומר החדש" בניצנים, והצצנו מקרוב לשגרת היום המיוחדת, המהנה והגדושה של התלמידים המתנסים גם בעבודות החקלאיות מעבר למקצועות הלימוד הסטנדרטיים. פייר? עשה לנו חשק להצטרף!

עוד בערוץ הלימודים של פרוגי:

"זו מסגרת שיכולה להקנות לך כל מיני כיוונים לחיים ופותחת אותך לכל כך הרבה עולמות", סיפרה לנו גאיה בן נעים בת 16, חניכה ברשת. "אתה מסתכל אחורה ואתה מסופק בטירוף. אתה מבין את המשמעות של העבודה החקלאית", הוסיפה החניכה רותם מרגלית בת ה-15. "העבודה החקלאית מקנה לנו ערכים נוספים מעבר, היא מלמדת אותנו התמדה, כח רצון ואחריות אישית", הוסיף גלעד בנג'ו.

 
 

ב"אדם ואדמה" תהיה לכם הזדמנות להכיר חברים חדשים ולגור יחד איתם, שכן הלימודים משולבים עם לינה ומגורים בקמפוס. התלמידים ב"אדם ואדמה" הם מכל הקבוצות והמגזרים באוכלוסיה, כלומר - תיכון שמתאים גם לחילונים וגם לדתיים. תוכלו להרגיש כמו אנשים עצמאיים ויתייחסו אל כל אחד מכם בגובה העיניים, יעניקו לכם סמכויות ויתנו לכם להוביל פרויקטים ומיזמים שישיפיעו ויעזרו לאחרים. 

רשת התיכונים (הנמצאים בתבור, ניצנים, ערבה ובגולן)  מאמינה כי עבודת האדמה היא הבסיס לערכים של מנהיגות, מצוינות ואחריות, מצטרפים אליה בני נוער שרוצים ללמוד ולעסוק בפעילות משמעותית כמו עבודה חקלאית המוצעת ב"אדם ואדמה" - שם, בני ובנות הנוער חיים בסמוך לטבע, עובדים עם חקלאים ומטיילים ברחבי הארץ. ברשת בוחרים ללמוד תלמידים שהעתיד חשוב להם, שרוצים להנהיג, ליזום ולהשפיע.

© באדיבות יחסי ציבור
© באדיבות יחסי ציבור

התלמידים במסגרת הזאת לומדים לתעודת בגרות מלאה, יש יחידות לימוד בחירה שאפשר להרחיב וכמובן חמש יחידות בחקלאות - שזה הלב והבסיס של הלימודים הללו. בזכות היציאה לשטח, לאדמה ולעבודת החקלאות לצד מיזמים ופרויקטים חינוכיים שונים, הלמידה הופכת לחווייתית, מהנה ומשמעותית יותר מאשר למידה בכיתה, בין ארבע קירות. "אדם ואדמה" הינה מסגרת חינוכית חקלאית איכותית, במסגרתה לנים, עובדים ולומדים התלמידים. הדגש במסגרת הזאת הוא על בחירה אישית ועצמאית לצד עבודה חקלאית וחיי חברה מגוונים ועשירים. 

בא לכם ללמוד קצת אחרת, לעשות משהו משמעותי, לשלב חקלאות לצד הבגרויות? מעולה! ההרשמה ליום הפתוח של "אדם ואדמה" (ה-12 במאי) בעיצומה - לחצו כאן!

לפרטים נוספים על אדם ואדמה באתר של השומר החדש: https://bit.ly/3i4iwoH

תגובות