מתקשים? כל הטיפים לבחירת מגמות בתיכון. adobestock

מתקשים? כל הטיפים לבחירת מגמות בתיכון

מתלבטים אילו מגמות לבחור בתיכון? אתם לא היחידים! רגע לפני ההחלטה, הכנו לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה הכי טובה עבורכם

בחירת המגמות לקראת העלייה לתיכון היא החלטה שתשפיע עליכם לפחות בשלוש השנים הקרובות. זו החלטה משמעותית שיכולה להשפיע אפילו על העתיד שלכם כבוגרים וכדאי להשקיע בה את מלוא הרצינות והמחשבה. מתלבטים בין כימיה לביולוגיה? תיאטרון או גיאוגרפיה? פיזיקה או מחשבים? הגעתם למקום הנכון! הכנו לכם חמישה טיפים חשובים שיעזרו לכם להחליט.

עוד בערוץ הלימודים של פרוגי:

ללכת עם הלב

לכל אחד מאיתנו יש תחומי עניין שונים – מחשבים, שפות, ספרים, תיאטרון ועוד... אוהבים אנגלית? מגמת דיפלומטיה היא המקום בשבילכם! כל הזמן מול המחשב בחדר? אתם מאוד תהנו במגמת מדעי המחשב. ההמלצה הכי טובה שלנו זה פשוט ללכת עם הלב. ללמוד משהו שאוהבים ומתחברים אליו זה הדבר הכי כיף שיש.

© adobestock

לא להעמיס יותר מידי

אחרי שעות הלימודים סוף סוף מגיע אחר הצהריים שבו לכולנו יש זמן פנוי לנוח או לצאת עם חברים, עד שמגיעים שיעורי הבית והמשימות שלוקחות מאיתנו הרבה זמן ואנרגיה. לימודים זה חשוב, אבל כל אחד צריך זמן פנוי. אל תעמיסו עליכם יותר מידי – לבחור שלוש מגמות? רק אם אתם באמת חושבים שאתם יכולים לנהל את הזמן שלכם נכון. ההמלצה שלנו היא לבחור שתי מגמות – מגמה אחת ריאלית כמו פיזיקה או מדעי המחשב (כמובן רק אם זה מעניין אתכם) ומגמה אחרת קלילה לנשמה כמו גיאוגרפיה או תיאטרון.  

לא להיכנע ללחץ חברתי

חברים שלכם הולכים למגמה שפחות מעניינת אתכם? אל תלכו אליה רק בגלל זה! תבחרו רק במה שעושה לכם טוב גם אם זה אומר שתלמדו בלי החברים שלכם. כמה שעות בשבוע בלי החברים הקבועים זה ממש לא נורא, תמיד יש את ההפסקות ואחר הצהריים. יותר מזה -אחרי שתלמדו עם בני נוער אחרים מהשכבה תוכלו להכיר חברים חדשים ואין יותר כיף מזה. 

תתאימו את המגמות לחלום הגדול 

חלק מאיתנו עוד לא יודעים מה הם רוצים להיות שיהיו גדולים וזה ממש בסדר, אבל חלק מאיתנו כבר מגיל קטן חולמים על המקצוע בו הם יעבדו. אם אתם מהסוג הזה של התלמידים, הטיפ הבא הוא בשבילכם! בחירת מגמה שקשורה למקצוע החלומי שלכם יכולה להוות לכם יתרון וניסיון בעתיד. חולמים להיות שחקנים? תלכו למגמת תיאטרון. רוצים לעבוד בהייטק? מגמת מדעי המחשב היא המקום בשבילכם. בבתי הספר יש מבחר גדול של מגמות, תבחרו את מה שהכי קרוב למקצוע בו אתם רוצים לעבוד ותוכלו להרוויח מזה המון בעתיד. 

© fotolia

תדברו עם אחים גדולים או חברים מהתיכון 

יש לכם אחים גדולים? מצוין! תדברו איתם, תבקשו טיפים, תשאלו מה מומלץ ומה פחות - אין כמו עצות מכאלה שכבר היו בתיכון! אל תדברו רק עם אחד, אלא תבררו עם חברים גדולים, משפחה, אחים של חברים שלכם ועוד. זה יכול לעזור לכם להגיע להחלטה, אתם רק צריכים לשאול. 

 

תגובות