נכשל: אלו הטעויות שכולנו עושים במבחנים. adobestock

נכשל: אלו הטעויות שכולנו עושים במבחנים

לא משנה אם מדובר במבחן רגיל בבית הספר, בחינת בגרות או אפילו פסיכומטרי - לפעמים כולנו חוטאים באותן טעויות שוב ושוב, בלי שום קשר למקצוע בו אנו נבחנים. כשירות לציבור, החלטנו לרכז פה את כל הטעויות הנפוצות. קדימה - לקרוא, לשנן ולזכור בזמן מבחן!

אנחנו מתכוננים, פותרים תרגילים, משננים חוקים ונוסחאות, מסכמים את החומר ואז ברגע האמת מתיישבים בכיתה, מנסים לעשות את ההכי טוב שלנו ומשהו לא הולך. לפעמים, יש נטייה לעשות טעויות לא משנה באיזה מבחן או בחינה אנחנו וללא קשר למקצוע עליו נבחנים. לכבוד עונת הבגרויות שנמצאת בעיצומה, הכנו לכם רשימה של חמש טעויות שכולנו עושים בזמן מבחן.

עוד בערוץ הלימודים של פרוגי:

לא ישנים טוב בלילה שלפני

לפעמים מרוב לחץ והרצון ללמוד ולהתכונן הכי טוב שאפשר אנחנו נשארים עד מאוחר בלילה שלפני המבחן כדי לקרוא עוד קצת את הסיכומים או לפתור רק עוד כמה תרגילים אחרונים. הלילה שלפני המבחן הוא קריטי וחשוב, מה שאתם צריכים בלילה שלפני המבחן זה לדאוג להכין את התיק ליום המבחן, לחשוב על ארוחת הבוקר הטובה שתאכלו למחרת וזהו. כל מה שאתם צריכים לפני המבחן זה לנקות טיפה את הראש, להוריד מעצמכם לחצים מיותרים, לישון טוב כדי לאגור כוחות ולאכול טוב.

© AdobeStock

לא עוברים הלאה

מכירים את זה שדווקא על ההתחלה אתם נתקלים בשאלה שמסובכת לכם ופתאום יש לכם "בלאק"? לא נורא! במקום להיתקע על פתרון השאלה ולהיכנס ללחץ מיותר ולבזבז את הזמן, תעברו האלה לשאלות הבאות ולבסוף תחזרו שוב לשאלות שלא הצלחתם לפתור. כדי שלפחות יישאר לכם זמן לענות היטב על השאלות שאתם כן יודעים וגם לפעמים אם עוזבים את הזאלה ועוברי םהלאה, הפתרון יבוא אחר כך בקלות.

לא קוראים עד הסוף את השאלה

אנחנו יודעים שאנחנו חושבים הכל וקופצים להסיק מסקנות על השאלה ששאלו אותנו, לא שמים לב באמת מה מבקשים ועונים לא טוב. טיפ שלנו: תקראו לאט את השאלה מתחילתה ועד סופה וסמנו במרקר בדיוק את מה שמבקשים מכם. 

© צילום: fotolia

לא בודקים את המבחן

לפעמים אחרי מבחנים ארוכים או סתם כאלו שהיו מתישים, אנחנו מרגישים עייפים מאוד ורק רוצים לסיים את המבחן ולצאת החוצה מהכיתה, אל האוויר הפתוח, החופשי והמאושר. אבל, חשוב להשקיע עוד כמה דקות, גם אם קשה, כדי לעבור שוב על המבחן - לקרוא שוב את השאלות, את התשובות שלכם, לשים לב לניסוחים, לדקדוק או לסימני המתמטיקה ולוודא שהכל כתוב לשביעות רצונכם. 

נלחצים עוד לפני תחילת הבחינה

למדתם? עשיתם כל מה שאתם יכולים לעשות לקראת הבחינה? יופי. עכשיו זה הזמן להירגע ולא להילחץ. מחשבות כמו "לא התכוננתי מספיק" או "זה לא המקצוע שלי, בטוח אכשל", לא יעזרו פה. להכניס את עצמכם ללחץ לא יתרום לשום דבר ומחשבות רעות הן בגדר "מחשבה יוצרת מציאות". תאמינו בעצמכם וביכולות שלכם, תגיעו בטוחים ורגועים למחבן. במקרה הכי גרוע, תיגשו למבחן חוזר כדי לשפר את הציון.

 

תגובות