ואמרו אמן: כך תצלחו את הבגרות בתנ״ך. צילום: fotolia

ואמרו אמן: כך תצלחו את הבגרות בתנ״ך

לקראת בחינת הבגרות האחרונה ורגע לפני היציאה (הרשמית מבחינתכם) לחופשת הקיץ הארוכה, אורן בכר, סגן מנהל ומורה לתנ"ך בקמפוס אנקורי פתח תקווה מציע מספר טיפים שיעזרו לכם להגיע מוכנים לבחינה בתנ"ך

עוד רגע תלמידי ישראל ייבחנו בבגרות בתנ״ך, אבל האם אתם מרגישים מספיק מוכנים? אספנו עבורכם כמה טיפים חשובים לקראת הגישה לבגרות.

עוד בערוץ הלימודים של פרוגי:

הכל שם לפניכם

חשוב לזכור כי הבגרות בתנ"ך איננה מבוססת (כמעט לחלוטין) על ידע. הבחינה הרי נעשית עם ספר תנ"ך פתוח, כך שכל האינפורמציה מופיעה לפניכם. במילים אחרות, אין צורך לזכור מיהו בנו של מי, מי אמר למי ומי רצח את מי – הכל מונח לפניכם.

על מה צריך לענות?

שימו לב להנחיות הספציפיות שמבקשים מכם בכל שאלה. כאשר אתם מתבקשים לבסס/ להביא מן הקטע/ להוכיח – הכוונה היא לצטט. באופן כללי, מומלץ לצטט בכל תשובה (הציטוט לא חייב להיות ארוך ומייגע, אלא רק זה המצליח לחזק ולבסס את הטענה שלכם).

© צילום: Fotolia


הימנעו מקריאה מיותרת

בחלק של האנסין אל תקראו את הקטע במלואו. במקום זאת, לכו מהשאלות אל הקטע עצמו – השאלות יפנו אתכם לפסוקים הרלוונטיים עבור התשובה, וכך תימנעו מקריאה מיותרת. בנוסף, נסו להבין את הדברים דרך השאלות. הן מדגישות את הדברים המשמעותיים בטקסט.

וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה: הִנְנִי מַמְטִיר לָכֶם לֶחֶם מִן הַשָּׁמָיִם. במקרה שלנו אין מן, אבל חטיף אנרגיה, בננה או שוקולד ירעננו אתכם בזמן הבחינה ויסייעו לכם אם תחוו אבדן ריכוז או נפילת אנרגיה.

פעילות פיזית קצרה לפתיחת היום תמריץ את מחזור הדם שלכם, תגרום לשיפור במצב הרוח ותאפשר יכולת ריכוז מיטבית בבחינה.

© adobestock


זו הבגרות האחרונה

השקיעו עוד כמה דקות וודאו את תשובותיכם. בדומה ליתר הבחינות שעשיתם, חשוב שתנצלו את הבחינה עד תום. גם אם סיימתם לפני הזמן, עברו שוב על התשובות וודאו שעניתם נכון. סיימו את הבחינה האחרונה עם חיוך וביטחון.

בהצלחה!!!

תגובות