התגעגעתם לפו פייטרס? הם חוזרים ובגדול. צילום: טאמבלר

התגעגעתם לפו פייטרס? הם חוזרים ובגדול

להקת הרוק האלטרנטיבית "הפו פייטרס" חוזרים באלבום שמיני שיצא ב-10 בנובמבר ואנחנו כבר לא יכולים לחכות! האלבום הוקלט בשמונה ערים שונות בארצות הברית ולכן לאלבום מספר עטיפות שונות שניתן לאסוף ולהזמין רק באתר האלבום הרשמי. אנחנו מתרגשים מאוד, ואתם?

אחד מלהיטי הלהקה!
 

להקת הרוק האלטרנטיבית "הפו פייטרס" חוזרים באלבום שמיני שיצא ב-10 לנובמבר, האלבום הוקלט בשמונה ערים שונות בארצות הברית ולכן לאלבום מספר עטיפות שונות שניתן לאסוף ולהזמין רק באתר האלבום הרשמי.

עוד במדור המוזיקה של פרוגי

אז איך הכל התחיל?

דייב גרוהל אשר היה מתופף להקת "נירוונה" החליט להקליט אלבום סולו משל עצמו בשנת 1992. גרוהל שכר סטודיו בסיאטל, מספר כלי נגינה, ומכונת קפה והקליט אלבום בשם "Pocketwatch". את האלבום הוא שחרר תחת הכותרת "Late!".גרוהל הוא האדם היחיד שמנגן או שר בכל האלבום. כל האלבום מורכב משירים מקוריים של גרוהל שלא נשמעו קודם מלבד רצועה אחת בשם "Marigold" אשר בוצעה על ידי נירוונה בשנים האחרונות לפני התפרקות הלהקה. בעצמו הוא ניגן בס, גיטרה ותופים, וגם שר. הסיבה שגרוהל נתן לאלבום את השם "Late!"היא מפני ששם זה נשמע כמו שם של הרכב, וגרוהל לא רצה שידעו שרק אדם אחד יצר את האלבום. גרוהל שחרר את אלבום זה רק מספר חודשים אחר מותו של קורט קוביין (סולן להקת נירוונה).

נירוונה לפני הפירוק
נירוונה לפני הפירוק

באותה התקופה גרוהל אפילו שקל לפרוש מעסקי המוזיקה עקב האובדן הקשה שנשא איתו. בשנת 1994, לאחר מותו של קוביין, גרוהל נכנס לאולפני רוברט לאנג ושם הקליט כ-12 רצועות מקוריות שלו, כאלבום שלם בלא יותר מחמישה ימים. אלבום זה שוחרר תחת הכותרת "The Foo Fighters" ,שוב, בשביל לא להיות מזוהה כאדם יחיד. כדי לתמוך באלבום, גרוהל פנה לנייט מנדל (בסיסט הלהקה), לוויליאם גולדסמית' (אשר שימש כמתופף לתקופה קצרה ולאחר מכן הוחלף בטיילור הוקינס), ופאט סמיר אשר היה חברו של גרוהל עוד מימי נירוונה, שם היה גיטריסט. זאת הייתה תחילת דרכה של להקת הפו פייטרס.

האלבום השני, "The Colour and the Shape", יצא בשנת 1997, והוא כלל את הלהיטים "My Hero" ו-"Everlong". בסוף שנת 1999, יצא האלבום השלישי של הלהקה, "There Is Nothing Left to Lose", שכלל את הסינגל הראשון של הלהקה שהגיע לרשימת 100 השירים הלוהטים של ארצות הברית, "Learn to fly".

חלק מהאלבום הכפול משנת 2005
 

בשנת 2007, יצא לאור האלבום השישי של הלהקה, "Echoes, Silence, Patience & Grace". הלהקה זכתה בטקס פרסי הגראמי לאותה השנה בתארים "הופעת ההארד רוק הטובה ביותר" על השיר "The Pretender" וב"אלבום הרוק הטוב ביותר", מתוך חמישה תארים שונים עליהם הלהקה התמודדה. בשנת 2009, הלהקה הוציאה אלבום לקט עם מיטב הלהיטים הגדולים שלה, "Greatest Hits", שכלל גם שני שירים חדשים. האלבום השביעי והאחרון עד כה, "Wasting Light", יצא בשנת 2011, והיה לאלבום הראשון של הלהקה שמיד עם יציאתו הגיע למקום הראשון במצעדי המוזיקה.

תקופה קצרה לפני שחרור האלבום, יצא לאקרנים סרט דוקומנטרי על הלהקה, שכלל גם מופע תלת ממדי של האלבום האחרון. באותה התקופה, "פו פייטרס" הוציאה גם אלבום קאברים, שיצא במהדורה מוגבלת. בטקס פרסי הגראמי ה-54, שנערך בשנת 2012, הלהקה זכתה בחמישה מתוך שישה תארים עליהם התמודדה. בפברואר 2013 הודיע גרוהל כי הלהקה מתחילה לעבוד על אלבום חדש והוא מתוכנן לצאת במהלך שנת 2014. האלבום נקרא "Sonic Highways". האלבום הוקלט בשמונה ערים שונותבארצות הברית וביניהן אוסטין, שיקגו, לוס אנג'לס, נשוויל, ניו אורלינס, ניו יורק, סיאטל ווושינגטון.

אחד מהשירים המוצלחים מ-"Echoes, Silence, Patience & Grace"
 

באלבום כלולות שמונה רצועות בנות כ-44 דקות. באתר הרשמי של האלבום כבר ניתן להזמין מארזים שונים של המרצ'נדייז של האלבום, ביניהם חולצות, דיסקים, פאזלים ,תקליטים ודגלים. כשנשאל גרוהל על האלבום הוא ענה שהאלבום אכן מזוהה עם להקת הפו פייטרס אך יש משהו יותר עמוק ומוזיקלי בו. דייב הוסיף שהוא מאמין שהערים והאנשים השונים שפגשו במהלך הקלטת האלבום השפיעו עליהם וגרמו להם לחקור צדדים שונים של מוזיקה מבלי לאבד את הסאונד המוכר שלהם. 

SO - אנחנו מצפים לאלבום החדש בקוצר רוח וכבר רוצים לשמוע את כל הרצועות החדשות, מה איתכם? 

 
תגובות