המיקסים הטובים של השבוע: הטור השבועי. צילום: אלכס נסטר

המיקסים הטובים של השבוע: הטור השבועי

אוהבים לשמוע מוזיקה אלקטרונית אבל לא מצליחים למצוא משהו שמתאים לכם כמו שצריך בזמן הנכון? מזל שאתם כאן. הטור השבועי החדש ירכז עבורכם את המיקסים הכי טובים של השבוע!

Don Diablo - Back In Time

היצירה החדשה של האמן המוכשר דון דיאבלו פותחת את הטור עם טראק די עמוק ועסיסי. הוא עתיר ברוגע, עומק ומתח, אבל עדיין שווה האזנה. השיר נפתח בקטע ווקאלי מפולטר ומעובד ברמה מושקעת. מיד אחריו עוברים למנגינה, והמעבר יוצר תחושת מתח ואפלות. המנגינה רגועה ומרגיעה, אבל הקטע הווקאלי מכניס את המתח. ישר אחרי הקטע, מגיעה העלייה, ואז ישר הדרופ. הדרופ די עמוק, מלהיט ומטריף ביותר.

נעשה שימוש רב בפילטרים מוזיקליים. מיד אחרי עוברים לבית השני עם הקטע הווקאלי שעובד בצורה עמוקה יותר ורגועה יותר. העלייה מגיעה עם הקטע הווקאלי, ואז ישר הדרופ המגניב ששמענו כבר בפעם הראשונה, אבל בחיים לא ימאס לשמוע אותו. סוף הטראק מגיע, ואיתו גם צלילים נוספים. מגיעה עלייה ואז בבת אחת נגמר הטראק. נראה שבחיים לא אצליח להבין מה קרה לדון בים, אבל זה עשה לו רק טוב. כל הכבוד דון, זכית לקבל את תמיכת המערכת!

דירוג המערכת: ★★★★★

Borgore - Be Ourselves

הטראק השני של הטור שייך לאסף בורגור הישראלי שעומד כנראה להוציא אלבום בקרוב. הטראק שהצליח להיכנס לטור יהיה חלק מהאלבום החדש שלו, ואתם כמובן מוזמנים להאזין. הטראק נפתח עם מנגינה רגועה ואקזוטית. היא נותנת פן רגוע ומרעננת את החושים. נוספים אליה קיקים ועוד כמה צלילים שמטשטשים את ההרגשה. מגיע שקט לשבריר השנייה, ואז אדם שפוצח בקטע ווקאלי. ככל הנראה בורגור שר, לפי הזיוף הישראלי הקלאסי שחושף אותו. אחריה השירה הקצרה מגיעה עלייה, ואז דרופ חולני ומגעיל ברמות. זה כל הקטע של טראפ, אבל הפעם בורגור הגזים עם שינוי הסגנונות הקיצוני.

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

מגיע הבית השני והוא פוצח במנגינת אורגן אלקטרוני רגועה, ואז ישר הקטע הווקאלי מגיע. כמובן שהשירה עוסקת בתחום מלוכלך, ומלא בחטאים כיאה לבורגור. שוב מגיעה העלייה ואז במעבר חד לדרופ. לדרופ השני נוספו כל מיני אפקטים מוזיקליים. מגיע סוף השיר והוא נגמר עם אותה המנגינה, וכמובן בורגור חסר היצירתיות סוגר את הטראק עם עמעום קל ואיטי. אסף בורגור הישראלי החרמן, הצלחת להיכנס לטור השבועי, אבל לא תצא מזה כל כך מהר בלי לחטוף ביקורת על הטראק. אמנם על השירה נסלח לך, אבל על שינוי הסגנונות הקיצוני לא נוותר. מקווה שהאלבום עצמו יחפה על הטעות של הטראק.

דירוג המערכת: ★★

R3HAB & NERVO - Ready For The Weekend Feat. Ayah Marar

הטראק השלישי גורם לנו לחשוב פעמיים, ולחדור עמוק לתוך המחשבות. לאחרונה, יצאו עשרות אם לא מאות טראקים של שלושה אמנים יצירתיים במיוחד. דוגמה קלאסית ופשוטה – השיר הזה. למה אתם מחכים? השיר נפתח בעיקר עם קיקים בעלייה, ואז מגיע הבית הראשון עם שירת פופ נעימה של אייה מראר. המנגינה פופיסטית מאוד, אבל בכל זאת נעימה להאזנה ויכולה להחזיק במסיבה את כל הקהל. מגיעה העלייה, ואז ישר עוברים לדרופ שהוא מטורף, מקפיץ ומגניב ביותר.

שנייה של שקט ואז מעבר לבית השני עם השירה המוצלחת של הזמרת. מגיעה המנגינה והפעם היא צוברת יותר גרוב מהפעם הקודמת והיא יותר קלה להאזנה. מגיעה לה העלייה עם המנגינה הנחמדה, ואז ישר לדרופ. הדרופ מלווה את המנגינה עם עוד אפקטים מוזיקליים מגניבים ומקפיצים. לצערנו, הגיע סוף השיר שנגמר בקיקים בעיקר ואז נעלם במעין שטיפה מוזיקלית רכה. אמנם השיר מלווה בווקאליות מרשימה ומדהימה של אייה מראר, אך זה לא אומר ששלישיית הדיג'יים פישלה. להפך, הם הצליחו להחזיק את השיר לכדי מסיבה מטורפת של אורות וצלילים. לתמיכת פרוגי הם זכו ובהערצה גדולה!

דירוג המערכת: ★★★★★

Asino – Streetwise

הטראק הרביעי זכה להרבה תשואות והערצות ממלא אמנים, שחלקם מוכרים.  למשל: דימיטרי וגאס ולייק מייק תומכים, דאניק טוען שזה מגניב וסאנדר ואן דורן תומך ואף פרסם את הטראק בספינין' רקורדס. מה איתכם? הטראק נפתח בקטע קצבי וחריף מעט של קיקים ותופים. אם נדמה שהקטע כבר חופר, מגיעה המנגינה. המנגינה רגועה מאוד, מרעננת ביותר ואקזוטית במיוחד. מגיע חלק הבאס, והוא עמוק אף יותר. שוב חוזר הקטע הווקאלי, רק שהפעם הוא מצטרף לבאסים ולקיקים. כך נוצרה היצירה המופלאה הזו. מגיע מעבר שמטשטש את שני החלקים, ואז שוב חוזרים למנגינה ביחד עם הקטע הווקאלי. מגיעה לה עלייה מסחררת, ואז ישר עוברים לדרופ.

הדרופ מהודהד בצלילי באס, והוא עמוק מאוד. מזכיר מעט פולסים ותדרים שמשפיעים על המוח ומרכזים אותו במטרה אחת מבלי להתפזר. מרגישים כבר שסוף הטראק מגיע, אבל הוא נעשה בצורה די חביבה ורגועה. מגיע סוף הטראק שמזכיר בצורה חדה את דיסקו שנות ה-80' עם גיוון נוסף של שנות העשרה. דרך קלאסית לסיים טראק עמוק שכזה. לא בטוח אם מדובר במזל או בפרוטקציות, כי אזינו הצליח לחלחל דרך טראק אחד לאחד מהלייבלים המובילים בתחום המוזיקה האלקטרונית. שאפו!

דירוג המערכת: ★★★★

Mike Mago & Dragonette – Outlines

הרשימה נסגרת בטראק חביב מאת ספינין' רקורדס שקל להתאהב במנגינה שבו. מלבדי, כמה אמני מוזיקה אלקטרונית הזדהו איתי ותמכו ביצירת הדיסקו בעלת פן רטרו חדשני. ביניהם, דימיטרי וגאס ולייק מייק שיתפו ברדיו שלהם, ממש כמו R3hab וסטיב איוקי תומך בשירה הנעימה של השיר. בואו לשמוע ממה כולם כל כך מתלהבים! פתיחה קצבית ופראית מעט, מזכירה ג'ונגל. נוסף למנגינה העמוקה ישנה שירה רגועה וגבוהה. הישרה עוסקת במישהי שרוצה להיות חברה של מישהו, אך המנגינה עצמה אינה קיטשית.

אמנם אין עלייה והדרופ עמוק, אבל הדרופ מטריף. אפילו שהדרופ עמוק, הוא אקזוטי, רענן, חדשני ומזכיר לגמרי את סגנון הדיסקי הישן-חדש. במעבר רך ונעים לבית השני, שפוצח בשירה הנעימה והרגועה של דראגונט. השיר העמוק אינו יכול להיות יותר טוב ממעולה, ואכן הוא מצליח לשמור על התואר שלו, על אף השירה הקיטשית בעלת המילים המדכאות. מרגישים כבר את סוף השיר, אבל המנגינה כל כך מרגיעה ונעימה שרוצים להאזין לשיר שוב. סיום השיר מגיע בלופים רגועים וחמודים, והגיע הזמן להיות מוכנים ללחוץ על הפליי שוב. חבל לי שהשיר נגמר וגם הטור. השיר האחרון הצליח לסגור את הרשימה ולשמור על ראף גבוה שאני בטוח שלא ניתן לשבירה בזמן הקרוב. ספינין' התעלו על עצמם ללא ספק, ולאמן מגיע קרדיט ושאפו ענקי על העבודה. ישר כוח מייק דאגו!

דירוג המערכת: ★★★★

 
תגובות