"האהבה נשארת תמיד, גם כשהאהוב הלך": טור שבועי. צילום: דורון עדות

"האהבה נשארת תמיד, גם כשהאהוב הלך": טור שבועי

קרן סולומונוב בטור שבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הכי בולטים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר תמיד מעודכנים ולא לפספס אף שיר טוב או מעניין שיצא במהלך השבוע החולף

אמנם זהו לא יום הזיכרון, אך עבר עלינו שבוע עמוס ברגשות סוערים וכואבים. בין אם משפחות השכול, החברים האבלים או כל שאר העם שלנו המתאחד בשבוע עצוב זה. קבלו את חמשת השירים שינעימו לכם את האוזן ויקרעו את הלב.

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

עילי בוטנר וילד החוץ מארחים את הראל סקעת- "ילד ואבא ואמא (אתה שם)"

שיר שנולד מתוך פגישה בין אלי בן שם, יו"ר יד לבנים, ועילי בוטנר. אלי חלק עם בוטנר את המהפך שיצרו. כיצד הצליחו להוציא אלפי משפחות שכולות לפעילויות. משפחות שלא יצאו מהבית לאחר מות היקר להם מכל. הוא חלק ושיתף את רגשותיהם ואת מציאותם של המשפחה שצריכה להמשיך לחיות למרות שישנו בן משפחה אחד פחות, צלע חסרה. הוא איננו בין החיים, והם כן. הם אלו שמתמודדים עם החוסר הזה שהוא בעצם הסיוט הגדול מכל.

למחרת התקשר עילי בוטנר לאלי והודיע כי השיר נכתב. שיר המתאר את הבן שנמצא שם למעלה ושומר על המשפחה. משפחה שבחרה להמשיך קדימה, ובחרה בחיים כדי שאותם ילדים זיכרונם לברכה יביטו מלמעלה ויתגאו בהם. כל אירוע בחיים, מהדבר הקטן והפשוט ביותר ועד לאירוע גדול ושמח, כולם מזכירים את הבן שנפל ואת הכאב. למרות זאת החיים ממשיכים. המשפט המרגש ביותר בשיר: "ובסוף נפגש ונשוב להיות ילד ואבא ואמא". התקווה כי אמנם לא כעת, אך בעתיד הרחוק, היכן שהוא שם גבוהה בעננים ההורים והבן יתאחדו מחדש. את השיר מבצעים עילי בוטנר וילדי החוץ יחד עם הראל סקעת שתמיד מגישים את השיר באופן נפלא. מתוך הפרויקט "שיר וזיכרון 2015".

לסיכום: שיר עצוב המהול בתקווה ציון:★★★★

 

שיר בודארה- "מתוך הסערה"

במבצע צוק איתן סמ"ר עומר חי ז"ל מיחידת מגלן יחד עם לוחמים נוספים נכנסו אל תוך מנהרה שהתגלתה. המטענים שבתוך הקירות התפוצצו. ב-30 ליולי יחד עם עוד שני לוחמים, סמ"ר גיא אלגרנטי וסמל מתן גוטליב, עומר חי נהרג. עומר חי השאיר מאחוריו משפחה וחברה פצועים בנפשם לנצח.

בתוך שיר אחד נערה מוכשרת בת 16, כותב ומלחין יוצא מן הכלל, בחורה שכל חייה תחיה לצד הכאב והאבל, ובחור אחד שישאר בן 21 לנצח. שיר בודארה תלמידה בכיתה ט' ניחנה בכישרון נדיר - לשיר באופן כזה שיכניס את השיר והטקסט אל ליבנו. כעת היא עושה את זה עם השיר "מתוך הסערה" אותו כתב והלחין עמרי סבח. מנהל המוזיקלי והאישי של ההרכב "פרויקט לטווח ארוך". חברתו של עומר חי ז"ל פנתה אל הידיד שלה עמרי סבח וביקשה לכתוב שיר לזכרו. השיר מדבר על הרגשות הקשים שפוקדים את הדס מאז מותו של עומר. הדבורים והחלום שלהם על עתיד משותף יחד שעכשיו אין שום סיכוי שהוא יתגשם, על הזוגיות ואהבה בין שני אנשים שכבר אינה קיימת, כיוון שכעת נותר רק אדם אחד. הבדידות העוטפת ולא מרפה.

לסיכום: קשה לתאר במילים כאב בעקבות מוות, אך השיר הזה הצליח לתאר אותו במדויק. ציון: ★★★★★

 

משה פרץ-"אח שלי"

שיר מיוחד שאותו משה פרץ שר לראשונה במפגש מרגש ועצוב שהתרחש ביישובי עוטף עזה. אחים ואחיות לנופלים במבצע "צוק איתן" נפגשו כולם לראשונה. במהלך כל המלחמות והמבצעים נותרים האחים ללא אח אחד נוסף. האח איתו הם רבו, התווכחו, צחקו, עשו שטויות, חלקו את הסודות הכמוסים ביותר, שיחקו בפארק, ישבו על ידו במוכנית, ישנו באותו בית, אכלו מאותם כלים, חלקו אותם הורים ואותם זיכרונות, ובעיקר אהבו אהבת אמת. הם גדלים, מתבגרים, ממשיכים לצבור חוויות, להגשים חלומות, בעוד האח נותר בתור זיכרון ונשאר צעיר לנצח.

את השיר כתב והלחין דורון מדלי הפזמונאי והמלחין המוכר שאחראי לכל כך הרבה שירים מוכרים ואהובים של הזמרים הגדולים ביותר בארץ. את השיר "אח שלי" הוא כתב במהלך מבצע "צוק איתן". לאחר שמערכת "ידיעות אחרונות" ומשה פרץ נחשפו לשיר הם נרתמו לפרויקט מיד. הקליפ מתעד את המפגש של כל האחים והאחיות השכולים. ביצוע רגיש ויפיפה של משה פרץ שהשתדל להביע עד כמה שיותר את רגשות האחים והאחיות של הלוחמים שנפלו בקרב. אהבה בין אחים החולקים אותו דם, וכעת אחד מהם הלך ואף פעם לא יחזור. האהבה נשארת לתמיד, אך האהוב הלך לעולמו.

לסיכום: תהיו חזקים! ציון: ★★★★★

 

נופר מרגליות-"החיוך של ליאל"

במהלך מבצע "צוק איתן" ב-1 באוגוסט התרחשה הפסקת אש למשך 72 שעות שהופרה תוך זמן קצר. כוח של גבעתי המשיך בפעילות המבצעית לאיתור מנהרות. בשעה 09:05 תקפו את הכוח מחבלים שיצאו ממנהרה. המחבלים הארורים לקחו את חייהם של שלושה חיילים. מפקד הפלס"ר רס"ן בניה שראל, סגן הדר גולדין וסמל ראשון ליאל גדעוני. החיוך של גדעוני היה מוכר לכל אדם שפגש בו. חייך בכל מצב רוח ובכל סיטואציה. חיוך מדבק שהביע את שימחת החיים שלו והאושר. "תמיד תחייכו! תחייכו לי בשלשות, תחייכו לאורך כל המסלול! אני לא 'אקדר' אתכם אם תחייכו, כי חיוך זה שמחה, ושמחה זה הכוח להמשיך הלאה"- ליאל גדעוני.

נופר מרגליות שאחראית על המילים והלחן הקדישה את השיר לליאל גדעוני שפניו המחייכות תמיד ישארו בזכרונם של המקורבים אליו. היא רואה בשיר מאין צוואה של ליאל. היא דמיינה מה היה אומר אילו היה כאן. ביצוע נדיר ומרגש ברמות יוצאות מגדר הרגיל. הקול הגדול ועם זאת מלטף של נופר והטקסט שרק מלקרא אותו אפילו ללא שום מנגינה וללא קול יסחט את הלב שלכם עד כאב. שיר מתוך פרויקט "שיר וזיכרון 2015".

לסיכום: אנחנו מקווים שהשיר יעניק למשפחה מעט אופטימיות ותקווה. ציון: ★★★★★

 

 לירון רמתי-"חיבוק אינסופי"

רס"ל עדי בריגה ז"ל נפל במהלך מבצע "צוק איתן", שלושה שבועות לאחר שגויס לכוחות המילואים והצטרף לחטיבה. 7. 28 ביולי, בעת פגיעת פצצת מרגמה שנורתה מרצועת עזה אל שטח כינוס של חיילים. חיים נוספים נלקחו. בחור אשר עבר חודשיים לפני לגור עם זוגתו, יחד התחילו לדבר על החתונה שלעולם לא יחגגו. משפחה נוספות הצטרפה לעשרות אלפי משפחות השכול הקיימות.

לירן רמתי הוא אותו בחור מוכשר אשר זכה במקום השלישי בכוכב נולד 9. לקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל הזמר מבצע שיר המוקש לזכרו של עדי בריגה. השיר נכתב על ידי נועה זוהר, הולחן על ידי אדיר גץ ועבר עיבוד והפקה מוזיקלית של נדב ביטון. שיר נוגע ללב העוסק ברגשות הגעגועים, בזיכרונות שבהם עדי נמצא, ברצון להחזיר את הזמן אחורה ולהמשיך להיות יחד. לחבק חזק ולעולם לא לעזוב, חיבוק אינסופי. שיר מתוך פרויקט "שיר וזיכרון 2015".

לסיכום: שיר מדהים ומרגש במיוחד ציון:★★★★★

 

 

 

תגובות