טיילור VS אפל: למה חברת אפל צריכה לשנות את מדיניותה?. טאמבלר

טיילור VS אפל: למה חברת אפל צריכה לשנות את מדיניותה?

ביום ראשון האחרון סוויפט פרסמה ברשת מכתב פתוח לחברת אפל, שמסביר בדיוק למה האלבום האחרון שלה, "1989", לא יופיע למכירה בשירות המוזיקה של אפל שיצא לדרך ב-30 ביוני. אז מה הסיבה, ומה הגיבו התפוחים? השערורייה המלאה

 

כאמור, אתמול פירסמה הכוכבת הבין-לאומית טיילור סוויפט מכתב זועם במיוחד בנוגע לשירות המוזיקה החדש של חברת אפל, אחת מענקיות הטכנולוגיה בעולם ומובילה בתחום הסמארטפונים, שכולכם בטח מכירים. בכותרת המכתב כתבה הזמרת "אפל היקרים, באהבה מטיילור", והוא כמובן עורר סערה ברשת, ואיך לא, גם הגיע לנציגים המודאגים של החברה, הנושא - למה האלבום האחרון שלה לא יוצע למכירה בשירות המוזיקה החדש. אלבומה, שיצא באוקטובר 2014 ושמו "1989", גרף כבר כ-8 וחצי מיליון דולר בכל העולם ועדיין נחשב לאחד הנמכרים כיום בשוק. מבין הלהיטים שכולל האלבום, "Shake it off" ,"Bad Blood","Blank Space", ו- "Style".

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

"אני כותבת את זה כדי להסביר למה אמנע מהאלבום שלי, "1989", משירות המוזיקה החדש, "Apple music". אני מרגישה שמגיע לזה הסבר כי אפל הייתה ותמשיך להיות אחד מהשותפים הכי טובים שלי במכירת מוזיקה ויצירת דרכים בשבילי להתחבר למעריצים שלי", כותבת טיילור. "אני מכבדת את החברה והמוחות הבאמת גאוניים שלה שיצרו אפשרות שמבוססת על חידוש ועל דחיפת גבולות זכויות היוצרים", היא ממשיכה.

© טאמבלר

אחרי הפתיחה, היא ניגשת ישר לעניין. "אני בטוחה שאתם מודעים לזה ש"Apple music" תציע תקופת ניסיון בחינם של 3 חודשים לכל מי שנרשם לשירות. אני לא בטוחה שאתם מודעים לזה שהשירות לא ישלם לכותבים, למפיקים, או לאמנים עבור שלושת החודשים האלה. אני מוצאת את זה מזעזע, מאכזב, ולגמרי לא מתאים לחברה המתקדמת היסטורית והגאונית הזו."

עוד היא מסבירה, "זה לא קשור אליי. אני מודה על כך שאני כבר באלבום החמישי שלי ויכולה לממן את עצמי, את הלהקה שלי, את הצוות, ואת כל צוות ההנהלה ע”י הופעות חיות זה קשור לאמן החדש או ללהקה החדשה שרק שיחררו את הסינגל הראשון שלהם ולא יקבלו כסף על ההצלחה שלהם. זה קשור לכותב השירים הצעיר שבדיוק עשה את ההצלחה הראשונה שלו וחשב שהתמלוגים מזה יוציאו אותו מהחובות. זה קשור למפיק שעובד ללא הפסקה כדי לחדש וליצור, בדיוק כמו שהממציאים והיוצרים באפל הם חלוצים בתחומם… אבל לא יקבל כסף על רבע שנה שאנשים מנגנים את השירים שלו, או שלה. אלו לא התלונות של של ילדה מפונקת, ורגזנית. אלו הם המחשבות המהדהדות של כל אמן, כותב או מפיק במעגלים החברתיים שלי שמפחד לדבר בציבור כי אנחנו מעריצים ומכבדים את אפל כל כך. אנחנו פשוט לא מכבדים את ההחלטה הספציפית הזאת."

© טאמבלר

לאחר מכן סוויפט אומרת שהיא מבינה את האינטרס של אפל, ואת העובדה שהם הולכים לכיוון זה שהשירות בתשלום, אבל היא עדיין חושבת שלחברה יש מספיק כסף מההתקדמות שלה, ושהיא צריכה לשלם לאמנים על שלושת החודשים, ושזה תקופה ארוכה של זמן. ולסיום, היא כותבת: "אבל, אני אומרת זאת לאפל עם כל הכבוד הראוי, זה עוד לא מאוחר לשנות את המדיניות ולעזור לאלו בתעשיית המוזיקה שיהיו מאוד מושפעים מזה. אנחנו לא מבקשים אייפונים חינם. בבקשה אל תבקשו ממנו לספק את המוזיקה שלנו בלי תמורה. טיילור."

בסופו של דבר תשמחו לדעת שהכל נפתר, אחרי שהופסט הפך ויראלי, וגם אמנים אחרים שתמכו ברעיון, אדי קיו, סגן נשיא החברה, התראיין למגזין הבילבורד וסיפק את התשובה. "כשהתעוררתי הבוקר וראיתי את מה שטיילור כתבה, זה גיבש בי את זה שצריך שינוי", קיו אמר. "וזאת הסיבה שהחלטנו שאנחנו נשלם לאמנים במהלך תקופת הנסיון." סוויפט כמובן מאוד שמחה מהבשורה, וכתבה בטוויטר שלה בתגובה: "אני מאושרת וחשה הקלה. תודה לכם על מילות התמיכה שלכם היום. הם הקשיבו לנו." עשית את זה טיילור! סוף טוב הכל טוב. מה אתם חושבים, היא באמת צודקת?

 

תגובות