חמשת השירים האלקטרוניים הטובים של השבוע. צילום מסך מסאונדקלאוד

חמשת השירים האלקטרוניים הטובים של השבוע

שבוע של אמנים מפתיעים היה לנו השבוע עם אמנים מפורסמים דרך צעירים ידועים פחות ויותר ואפילו נציגות ישראלית, אז הנה השירים הטובים ביותר של השבוע

Ummet Ozcan ft. Katt Niall – Stars

אומט אוזכן הוא יוצר הולנדי ממוצא טורקי מוערך מאוד בתעשייה. הוא מדורג במקום ה- 31 בדירוג מאה הדיג'ייס הטובים בעולם והוא אחראי על שירים מצליחים מאוד כמו "Raise your hands" שהגיע ליותר מ11 מיליון צפיות ביוטיוב!

שירו החדש שנקרא "Stars" המשלב אותו והיוצרת-זמרת האוסטרלית קייט נאייל. השיר הזה כמו רוב שיריו של אומט הוא מפתיע שכן הוא מתחיל בסגנון אחד וממשיך לסגנון שונה לגמרי. כך גם כאן, השיר מתחיל עם אקורדים וצלילים נמוכים של פרוגרסיב שבהמשך נכנסים הווקאלים של קייט. העלייה מגיעה ומשנה את כל השיר, העלייה מבשרת לנו על שיר אלקטרו. הדרופ הוא דרופ אופייני של אומט, קיק יחד עם באס שבסוף כל תיבה יש ברייק ממנו וסאונד מתכתי לכתיבה מקפיצה במיוחד. השיר ממשיך וחוזר לסגנון פרוגרסיב וזה בא לידיי ביטוי בפסנתר שמצטרף במהלך השיר אבל כמו בעלייה הקודמת גם בזאת העלייה תבשר לנו על אלקטרו וכך גם הדרופ השני.

Matierro – Survival

אמנם השיר הבא אינו טיזר אבל אנחנו מרגישים חובה לפרגן לו. למקרה שאתם לא מכירים, מטיירו הוא דיג'יי ויוצר ישראלי בן 18 שנתמך על ידי כמה מהאמנים הגדולים ביותר בעולם כמו טייסטו ומרטין גאריקס.

מטיירו, או בשמו האמיתי תמיר אסייג הוא יוצר שירים מצויין וחתום באחת מחברות התקליטים הגדולות ביותר בעולם "ארמדה מיוסיק" של היוצר הענק ארמין ואן ביורן. מה שמשאפיין מאוד את מטיירו זה הגיוון בשיריו. יש לו שירים מגוונים מכל הסגנונות, מפרוגרסיב ועד לביג רום. שירו החדש "Survival" מתחיל באינטרו קצר וחזק מאוד שמכניס אותנו לעניינים. השיר ממשיך במלודיה יפה בצלילים נמוכים שבהמשך נפתחים הקאט אופים בלי שום התרעה מוקדמת מה שממלא לנו את האוזן. השיר ממשיך, העלייה מגיעה והיא קצרה מאוד, הברייק בין העלייה לדרופ מרמזת לנו על דרופ מעולה עם קיק עמוס בבאס והסאונד המתכתי שגורם לנו להיות חסרי מילים!

Modern Machines - Feel It

מודרן מאשינס הם צמד יוצרים אמריקאיים לא מוכרים יחסית אבל עם מוסיקה טובה מאוד. הצמד יוצר בעיקר רמקיסים, ועד כה יש להם רמקיסים לדיוויד גואטה, ג'ק יו ואמנים טובים נוספים. השיר החדש שלהם שנקרא "Feel It" יוצא בחברת התקליטים של ארמין ואן ביורן ,ארמדה מיוסיק ומתחיל עם אקורדים יפים ווקאלים מסומפלים ועמוסים באפקטים שלאט לאט נפתחים. אפשר לשמוע השפעות פנקיות בשיר שבאים לידי ביטוי בכתיבת המלודיה דבר שמזכיר מאוד את "Madeon". הדרופ הוא בסגנון פרוגריסיב מה שאפשר לנו לאהוב את האקורדים שמאחורי הכתיבה המלודית שנותנים גוון אחר לדרופ ומבדילים אותו מדרופים אחרים של אותו הסגנון. אנחנו צופים עתיד גדול לצמד הזה!

NEW_ID & First Day ft. IVAR - Show Me

לפני שאתם שואלים את עצמכם מי זה ID אז בואו נעצור רגע ונסביר לכם, לפעמים חברות תקליטים רוצות להפתיע ולעשות יחסי ציבור לשיר מסויים אז כאשר הם משחררים את הטיזר של השיר הם לא מגלים את שם האמן שיצר את השיר ונותנים למעריצים לנחש. בשיר הזה חושפים את הזמר והיוצר השני של השיר אבל אם נאמר את האמת אנחנו לא מכירים אותם. השיר נפתח עם צלילי פסנתר וממשיך איתם, כמובן שגם הזמר שר לאורך כל המלודיה והשיר מגיע לשיא מסויים בו מתחילה העלייה שבסופה מגיע הדרופ שהוא עמוס במקצבים וצלילים שמהרכזי מבינהם הוא הפסנתר. קשה לנו מאוד לקבוע איזה סגנון השיר אבל, זה הייחוד וזה מה שגורם לו להיות מיוחד ויפה כל כך.

Julian Jordan - Lost Words

ג'וליאן ג'ורדן הוא אחד האמנים המבטיחים ביותר בתעשייה. הוא אמנם רק בן 18 אבל הוא כבר חתום על שירים מצוינים  רבים שחצו את רף מיליון הצפיות ביוטיוב. השיר המצליח ביותר שלו הוא שיתוף הפעולה עם מרטין גארקיס שנקרא  "BFAM" שהפך אותו לסיפור הצלחה. השיר החדש שלו שנקרא "Lost Words" מראה באופן מדויק את הסגנון של ג'וליאן שאם נגיד את האמת קשה להגדיר אותו. המלודיה נפתחת עם הטרנד החדש של המוסיקה האלקטרונית שזה ווקאלים מסומפלים עם המון אפקטים. העלייה של השיר מאוד מיוחדת כי היא כמעט ללא צלילים הרמוניים במיוחד והיא מורכבת מסנרים וסאונדים מתכתייים יבשים. הדרופ של השיר אמנם לא מקפיץ במיוחד אבל הוא זורם, המקצב של ג'וליאן כמעט בכל שיר הוא קיק שבנוסף אליו ישנם סנרים וזה גורם לשיר לזרום ולא להיות תקוע. קשה להישאר אדישים לכשרון כזה בגיל צעיר מאוד, ואפשר רק לקוות שהוא יעשה את הפריצה כמו חברו הטוב מרטין גאריקס.

 

תגובות