years & years: הלהקה בסינגל חדש ושונה מקודמיו. צילום: טאמבלר

years & years: הלהקה בסינגל חדש ושונה מקודמיו

להקת האלקטרו - פופ הבריטית המבטיחה, שפרצה בשנת 2015 הוציאה קליפ לשיר מאלבומם הראשון, והפעם מדובר דווקא בבלדת פופ, אז מה חשבנו על השיר והקליפ?

אין ספק שלהקת האלקטרו – פופ הבריטית  "years & years", היא הדבר המבטיח שלא התפרסם עדיין מספיק במדינתנו הקטנה. מן הסתם השם הזה לא מוכר לכם, אך אולי אם תשמעו את חלק מהשירים שלהם תזהו אותם, כי השירים שלהם אכן מפורסמים, והושמעו לא מעט במקומות שונים.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

הלהקה פרצה והצליחה בשנת 2015 בצורה מסחררת בעולם כולו, אך בעיקר בבריטניה – מדינת המולדת שלהם. ההרכב הוא שילוב של פופ ומוזיקה אלקטרונית, שילוב שעובד היטב בכל שיר מחדש. הסולן הוא אולי אלכסנדר, שיש לו קול ממכר ומרגש בו זמנית שהופך כל שיר לממתק שאי אפשר להפסיק לשמוע. חברי הלהקה הנוספים הם: מייקי גולדוורת'י, אמרה טורקמן, ודילן בל שיוצרים בכל שיר מוזיקה מרעננת ומפתיעה שיודעת לפרש היטב את מילות השיר ולתת להן משמעות נוספת ומרגשת.

© צילום: טאמבלר

עד עכשיו הסינגלים שהוציאה הלהקה היו בעיקר להיטי פופ שהתאימו היטב לקיץ. הסינגל החדש – "Eyes Shut", השישי במספר, הוא טיפה שונה ונוטה יותר לסגנון בלדות הפופ. השיר הוא מהאלבום – "Communion", שיצא בקיץ האחרון וכלל שירים נוספים מעולים כמו "King", שאתם אולי מכירים. האלבום הוא אלבום הבכורה של הלהקה, שזכה לשבחים רבים מצד המבקרים, ולאהבת הקהל. הוא אף הגיע למקום הראשון במצעד האלבומים הנחשב של בריטניה.

 

השיר באמת מעולה, ואין ספק שגם סגנון בלדות הפופ יושב היטב על קולו של הסולן. אותי אישית השיר אפילו ריגש, משהו עובד שם טוב בשילוב הזה של הקול המיוחד של הסולן, והמילים והלחן הקליט של השיר. כיף לדעת שיש להקה שיודעת לעשות פופ מגוון וכיפי, שמחדש בכל פעם מחדש, ולא חוזר בכל שיר על אותו הסגנון והקצב. הקליפ שמלווה את השיר הוא יפה ומרשים מאוד ויזואלית, מצולם כולו בוואן שוט ארוך, שנותן משמעות ועומק לשיר. זה עוד משהו שהלהקה הזאת מצטיינת בו בכל קליפ מחדש: כישרון ומקוריות מרעננת, אכן ניכר שגם על בימוי הקליפים מופקד אדם מקצועי ומוכשר.

© צילום: טאמבלר

השיר הזה כמעט ודורש ביצוע אקוסטי ונטול סימפולים אלקטרונים, ואכן יש כזה ביצוע של הסולן, יחד עם נגינה מעולה וכישרונית שלו על הפסנתר, מלווה בכינורות ובקולות רקע. לדעתי, הביצוע הזה אף מתעלה על המקור, ומדגיש עוד יותר את הרגש והיופי שבשיר.

 

 

תגיות
תגובות