לא יאמן: קאשה הפסידה במאבק המשפטי מול המפיק ד״ר לוק. צילום מסך מיוטיוב

לא יאמן: קאשה הפסידה במאבק המשפטי מול המפיק ד״ר לוק

לאחר מאבק שנמשך כשנתיים, בית המשפט קבע; הזמרת קאשה לא תשוחרר מהחוזה עליו החתים אותה המפיק ד״ר לוק אשר הטריד אותה מינית והיא לא תוכל לשחרר מוזיקה חדשה בלעדיו, כל הפרטים בכתבה המלאה

למי שלא בקיא בפרטים, בתחילת שנת 2014 הגישה הזמרת תביעה נגד דוקטור לוק, אחד מהמפיקים המצליחים בשנים האחרונות שאחראי ללהיטיה הגדולים של הזמרת ולמעשה הביא לפריצה בשנת 2009 עם הלהיט "Tik Tok". בכתב התביעה טענה הזמרת כי המפיק התעלל בה נפשית ורגשית, סימם אותה ואף אנס אותה. כמו כן טענה הזמרת כי נהג המפיק ללעוג על המראה החיצוני שלה ועל משקלה, דבר שהוביל אותה להתאפז במכון גמילה בעקבות הפרעות אכילה שנגרמו לה כתוצאה מהתעללותו של לוק ולאור זאת היא אינה מסוגלת להמשיך לעבוד איתו והיא מעוניינת שבית המשפט ישחרר אותה מהחוזה איתו ועם חברת התקליטים שלו Kemosabe Records הפועלת תחת המטריה של חברת Sony.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

כאמור, אמש התרחש השימוע הסופי בתיק הזה והשופטת שניהלה אותו פסקה נגד הזמרת קאשה ולמעשה דחתה את בקשתה להשתחרר מהחוזה עם לוק וחברת Sony. משמעות הדבר היא שהזמרת לא תוכל להוציא מוזיקה חדשה. ככל הנראה, הסיבה שבגללה נדחתה הבקשה היא העבודה שהמנהלים ב-Sony הציעו לזמרת לעבור לכל חברת תקליטים אחרת תחת המטריה שלה ולהקליט ללא דוקטור לוק, אך ההצעה נדחתה. במהלך המשפט טענו עורכי דינה של הזמרת כי Sony בחרו בצד של דוקטור לוק ושהם אינם מעוניינים לראות את הקריירה של קאשה פורחת והביעו חשש שבמידה ותקבל קאשה את ההצעה, הם לא ישקיעו בקריירה שלה ובמוזיקה שלה ולא יקדמו אותה כראוי.

בעת ההכרזה על החלטתה של השופטת פרצה הזמרת בבכי המתועדת בתמונה אשר מופצת ברחבי העולם, תמונה שקשה להתעלם ממנה. רבים ממעריציה של הזמרת ממשיכים לתמוך בזמרת ומפיצים ברשתות החברתיות את ההאשטאג "FreeKesha"  כמו כן נפתחה עצומה המבקשת להחרים כל מוזיקה הקשורה לדוקטור לוק ולחברת סוני, עצומה שנכון לכתיבת שורות אלו צברה קרוב לשמונים אלף חתימות.

מעריצים רבים באו לתמוך מחוץ לבית המשפט
 

גם ליידי גאגא התקשתה להבין את החלטת בית המשפט והביעה את תמיכתה בזמרת דרך חשבון הטוויטר שלה; "יש אנשים בכל רחבי העולם שאוהבים אותך". כתבה גאגא לקאשה והוסיפה: "ואני יכולה לומר באמת שאני יראת כבוד לאומץ שלך" ואם גאגא עסקינן, בשנה שעברה אמא של קאשה, ביבי, טענה שדוקטור לוק אנס בעבר את גאגא, טענה שעד היום לא אושרה או הופרחה על ידי הזמרת.  זמרת נוספת שלא יכלה להישאר אדישה לעניין היא קלי קלרקסון שכתבה: "מנסה לא לומר דבר כיוון שאני לא יכולה לומר דבר טוב על הבן אדם. אז הנה אני לא מדברת על דוקטור לוק״.

דוקטור לוק הוא אחד מהמפיקים הגדולים בעשור האחרון, בין ההפקות הבולטות שלו אפשר למנות את "Girlfriend" של אבריל לאבין, "Roar" של קייטי פרי, "Wreaking Ball" של מיילי סיירוס ועוד עשרות להיטים. בשנת 2004 החתים המפיק את קאשה על חוזה הקלטות ועזר לה לפרוץ כאחת מזמרות הפופ הבולטות בין השנים 2009-2012 אך עד שקאשה לא תשוחרר מהחוזה עליו היא חתומה היא לא תוכל להוציא מוזיקה חדשה. אלבומה האחרון של הזמרת "Warrior" יצא בסוף שנת 2012 ובשיר הנושא מתוכו היא שרה "נולדנו לפרוץ את הדלתות, להילחם עד הסוף, זה משהו שנמצא בתוכנו" שיר שכיום רלוונטי יותר מתמיד עבור הזמרת. אין ספק שקאשה לא הולכת לוותר בקלות ואפשר לצפות שכבר בזמן הקרוב תגיש ערעור על החלטת בית המשפט ותיישם את הערכים אותם היא מקדמת באמצעות המוזיקה שלה.

השיר המהווה סמל למאבק של קאשה
 
תגובות