לא תאמינו אילו אמנים גדולים החלו את דרכם בצורה עצמאית. צילום מסך מיוטיוב

לא תאמינו אילו אמנים גדולים החלו את דרכם בצורה עצמאית

כיום הם נחשבים לזמרים המבוקשים בעולם אך תופתעו לגלות שאת הדרך שלהם הם התחילו לבד, בצורה עצמאית, ללא כל חברת הקלטות. מי היה מאמין שהם הגיעו למקומם היום? הרשימה המלאה

בעולם המוזיקה של היום קשה נורא להצליח בלי עזרה, אך יש כמה זמרים שהצליחו לעשות את דרכם אל הפסגה בלי עזרה והוכיחו לכולם שכדי להצליח צריך לעבוד קשה ולהראות שיש כישרון. לכבוד יום העצמאות ה-68 למדינת ישראל, הבאנו לכם חמישה אמנים שהחלו את דרכם בצורה עצמאית לחלוטין. מוכנים?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

Twenty one Pilots

טוונטי וואן פיילוטס החלו את דרכם כלהקה מקומית באוהיו אשר הוקמה בשנת 2009 על ידי טיילור ג'וסף המוכר לנו יותר כסולן הלהקה. באותה השנה הוציאה הלהקה את אלבומה הראשון הנקרא על שם הלהקה: "twenty one pilots", ויצאה לסיבוב הופעות באוהיו. לאחר מכן, בשנת 2011 הוציאו את אלבומם השני Regional at" Best". שני האלבומים יצאו באופן עצמאי וב-2012 הוחתמה הלהקה על ידי חברת התקליטים "Fueled by Ramen" כשכבר באותה שנה הוציאה הלהקה את אלבומה השלישי "Vessel" שהכניס את הלהקה למצעד הבילבורד. ונתן לה פרסום רב. בשנת 2015 הוציאה הלהקה את אלבומה האחרון שמוכר לכולנו מאוד "blurryface" שזכה להצלחה ענקית והוא כולל להיטים רבים וביניהם "stressed out" ו"lane boy". בנוסף, זכו חברי הלהקה בטקס פרסי "iheart" בפרס אמן השנה ושיר השנה לקטגוריית הרוק.

 

 Florence And The Machine

הלהקה עם הנשמה שגורמת לנו להתרגש כל הזמן, החלה את דרכה ב-2007 אך את הפרסום הרשמי שלה קיבלה רק ב-2009 עם הוצאת אלבום הבכורה שלהם "lungs". האלבום הגיע לפסגת מצעדי הסינגלים הבריטי והפך לאחד האלבומים הנמכרים בשנים 2009-2010 וזיכה את הלהקה בפרס מאסטר-קארד בטקס פרסי המוזיקה הבריטית. באלבום נמצא השיר המוכר שלהם "dog days are over". בשנת 2011 יצא אלבומם השני "ceremonials" ובו השיר הכי מוכר שלהם "shake it out" שזכה בפרס NME לשיר השנה הכי טוב לשנת 2012. אלבומם האחרון, שיצא בשנה שעברה "how big, how blue, how beautiful" זכה למועמדות בגראמי לפרס אלבום הפופ הווקאלי הטוב ובזכותו הוזמנה הלהקה להופעות בטקסי פרסים נחשבים וגם בקונצרט של פרסי נובל. הלהקה מתאפיינת בסגנון המוזיקלי שלה, וגם בכך שהיא מצליחה כל כך בלי חברת הקלטות.

 

טורי קלי

אולי לחלקנו טורי מוכרת רק מהשנה האחרונה, אבל הדרך של קלי התחילה כשהיא הייתה רק בת 14 והחלה להעלות סרטונים שלה שרה ליוטיוב. כשהייתה בת 16 השתתפה בתוכנית המוכרת לכולנו "אמריקן איידול" וכשהודחה התחילה טורי לעבוד על המוזיקה שלה. בשנת 2012 הוציאה מיני אלבום שנקרא "handmade songs by Tory Kelly" אותו כתבה והפיקה בעצמה. באותה השנה, סקוטר בראון, מי שגילה את ג'סטין ביבר, ראה סרטונים של קלי והחתים אותה בחוזה הקלטות. לאחר מכן ב2013 הוציאה עוד מיני אלבום הנקרא "foreword". בשנה האחרונה הוציאה קלי את האלבום "unbreakable smile" שסיפק לה פרסים ומועמדויות רבות ובין הלהיטים בו נמנים גם "it should have been us" ו-"hollow" המוכרים לכולנו.

 

אד שירן

אד שירן נחשב היום לאחד הזמרים המוערכים שיש אבל הדרך שלו התחילה כשהיה בן 14, הוציא מיני אלבום, והופיע בפני קהלים קטנים. ב2009 יצא הסינגל שלו "I need me, I don’t need you" ויצא לסיבוב הופעות. בין השנים 2011-2010 הוציא שירן עוד שני מיני-אלבומים וב2011 יצא הסינגל שלו "the A team" שזכה להצלחה רבה והגיע למקום השלישי במצעדים של בריטניה. בהמשך השנה הוציא אד את אלבום הבכורה שלו "+" ובתוכו השיר המוכר לכולנו "Lego house" כשבאותה שנה זכה בשני פרסים בטקס המוזיקה הבריטי BRIT. בשנת 2014 יצא אלבומו השני "X" שזכה לאהדה ענקית עם שירים כמו "photograph" ו"thinking out loud"  שזכה בטקס הגראמי האחרון בשיר השנה. שירן במהלך השנים קיבל מועמדויות רבות וזכה בפרסים, והתברג לבין המקומות הראשונים כשזה מגיע לכל הקשור באמנים-יוצרים. 

 

אדל

אדל, הדיווה הכי גדולה של העשור האחרון החלה את דרכה ב-2004 כשהעלתה סרטונים שלה שרה לאתר "מייספייס" ולאחר מכן יצאה לסיבוב הופעות. ב2008 יצא הסינגל שלה "chasing pavements" שנהפך לקליפ ששודר הכי הרבה בערוץ VH1 האמריקאי לאותה שנה. באותה שנה הוציאה אדל את אלבום הבכורה שלה "19" עם 11 שירים אותם כתבה והלחינה בעצמה וביניהם ביצוע לשיר של בוב דילן "make you feel my love" שזכה להערכה רבה. האלבום זכה להצלחה רבה מכל המבקרים ואף הביא את חלקם להשוות בינה לבין הזמרת איימי ויינהאוס. ב-2010 יצא אלבומה השני "21" שזכה בהתחלה הצלחה בינונית עם השיר "rolling in the deep" אך את הצלחה הענקית קיבלה כששרה את השיר "someone like you" בטקס פרסי BRIT ומאותו רגע מכירות האלבום גדלו והוא נהפך ב2011 לאלבום הכי נמכר. לאחר הפסקה של כמה שנים בה אדל נעלמה לנו מהעיניים, היא הפתיעה את כולם ב2015 כשחזרה בענק עם האלבום השלישי שלה "25" ועם הסינגל שהפך לאחד מהשירים המושמעים "HELLO" ובתוך שבוע אחד בלבד נכנס השיר למצעד הבילבורד. במהלך השנים אדל זכתה בפרסים רבים וביניהם לא פחות מעשרה פרסי גראמי.

 

 

תגובות