אמני ישראל שרים לזכר הנופלים באלבום "שיר וזיכרון". צילום: באדיבות יחסי ציבור

אמני ישראל שרים לזכר הנופלים באלבום "שיר וזיכרון"

האלבום "שיר וזיכרון" משתחרר זו השנה השלישית ומאגד לתוכו 30 שירים שנכתבו על היקירים לנו מכל ומבצעים מיטב אמני ישראל. האזינו לחלקם כאן

זו השנה השלישית בה לכבוד יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה משתחרר האלבום "שיר וזיכרון". האלבום מאגז לתוכו 30 שירים חדשים ומחושים המאפשרים לנו לכאוב את לכתם של היקרים לנו מכל. האלבום, אשר בין משתתפיו נמצאים הזמרים קובי אפללו, שרית חדד, אליעד, עמית פרקש, מאיה בוסקילה, אסי ישראלוף וחנן בן-ארי הוא שיתוף פעולה בין רשת ג', לינקטון, ארגון יד לבנים ואתר Ynet.

עטיפת האלבום - שיר וזיכרון תשע
עטיפת האלבום - שיר וזיכרון תשע"ו

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

שרית חדד - "בלדה לחובש"

את השיר "בלדה לחובש" המרגש כולנו מכירים. זו הפעם הראשונה בה מופקד ביצועו בידי אישה, אחת הזמרות הגדולות שיש לנו כאן - שרית חדד. על הביצוע היא מספרת כי "בלדה לחובש תמיד היה בעיניי אחד השירים היפים שנכתבו כאן. בכל פעם ששמעתי אותו הרגשתי שהלב שלי מתפוצץ מרגש. הרגשתי בת מזל לחדש שיר כזה ואני מקווה שנתי למילים וללחן את הכבוד המגיע להם".

מילים: דן אלמגור, לחן: אפי נצר

 

 אליעד - "רוץ קדימה ילד"

אליעד נחום גילה את סיפורו של סרן שרון אלמקייס דרך חברות הוריהם, וכשגילה שאחד החברים של שרון ז"ל כתב עליו שיר - החליט שזה יהיה השיר אותו ילחין ויבצע באלבום זה. סרן שרול אלמקייס התגייס לצה"ל בשנת 2000 והצטרף לסיירת גולני ובהמשך לפלחה"ן גולני. בסיום הכשרתו יצא לקורס קציני חי"ר אשר בסיומו הצטרף ללוחמי גדוד "ברק" שם מונה למפקד מחלקת המרגמות. ב-09.01.2005 נפל בגזרת הר דוב מפגיעת מטען צד שהפעילו מחבלי החיזבאללה והוא בן 24 במותו.

מילים: איתי חיים ואליעד נחום, לחן: אליעד נחום ונועם עקרבי

 

 קובי אפללו - "לראות במקומך"

את השיר "לראות במקומך" כתב נועם חורב לזכרו של אלכסנדר ליבוביץ' בעקבות מפגש עם בנו ניר. במהלך המפגש והסיפורים, בלטה לעיניו הצוואה אותה הותיר אלכסנדר - לראות את הטוב שהעולם מציע לנו ולעולם לא לשכוח לומר תודה על החיים שניתנו לנו. אלכסנדר ליבוביץ' נרצח בערב ראש השנה האחרון בפיגוע האבנים בשכונת ארמון הנציב בירושלים. הוא הותיר אחריו 3 יתומים ואחות, בן 63 היה במותו.

מילים: נועם חורב, לחן: איליה רוסיליו

 

חנן בן ארי - "ניגון הנשמות"

על השיר ניגון הנשמות מספר חנן בן-ארי כי "בימים שלפני מלחמת לבנון השנייה, הייתי ילד בן 18, טרום-גיוס. ישבתי שעות על הפסנתר באותה תקופה, כותב ומלחין בלי סוף. אך פתאום כשהתחילה המלחמה וחברים קרובים נפצעו ונפלו בקרב, כל המילים והמנגינות שלי נראו כל כך טפלות - תחושה שהגיעה לשיא אחרי הקרב בבינת ג'בל. 24 שעות אחרי בינת ג'בל, ישבתי בלילה מול הפסנתר, מתפלל למצוא ולנגן את הניגון ששרים לנשמות כשהן חוזרות למעלה. תוך רבע שעה ירדו המניגנה והמילים האלו ולא העזתי לגעת. אני מקדיש אותו לחברים שלי שכבר אינם".

מילים ולחן: חנן בן-ארי

 

מאיה בוסקילה - "ערב של קיץ"

כותב השיר "ערב של קיץ", גל שריג, מעיד כי כשפנו אליו מהפרויקט, לא היה לו ספק שהוא רוצה לספר את סיפורו של סרן ניר לקריף, דרך העיניים של אלמנתו מגי ומשפחתו. סרן ניר לקריף ז"ל התגייס לצה"ל בשנת 2003 לחיל האויר וב-2008 יצא לקורס קצינים. ב-26.07.2010 נפל ניר באסון המסוקים ברומניה. הוא הותיר אחריו הורים, אישה הרבה, אחות למחצה ושני אחים חורגים. כחצי שנה לאחר נפילתו נולדה בתו ירין.

מילים: גל שריג, לחן: ירון כהן

 

אסי ישראלוף - "זמני בעולם"

אסי ישראלוף, מבצע השיר "זמני בעולם", מספר כי "תמיד הקשבתי לשירי לוחמים, זה נוגע בי במקומות עמוקים שמגדירים אותי כאדם וכישראלי. הטקסט של הדס תפס אותי וצמרר אותי וישר כשחזרתי מהופעה לחנתי אותו על הפסנתר". השיר נכתב על רב סבל עמית בוסידן אשר התגייס לצה"ל לפלחו"ד שקד של חטיבת גבעתי. עם פרוץ מבצע "חומת מגן" נקרא להתגייס לחבריו בקרב בג'נין. ב-09.04.2002 נקעה מחלקה מקבילה למארב מחבלים קטלני. עמית, כמפקד החוליה, היה מראשוני הכוח שרץ לחלץ את חבריו תחת אש אויב כבדה ובמהלך הקרב נפגע עמית מאש מחבלים. בן 22 היה בנופלו.

מילים: הדס כהן, לחן: אסי ישראלוף

 

עמית פרקש - "יום הולדת"

עמית פרקש, אחות שכולה, הוציאה בעבר את השיר "מיליון כוכבים" לזכרו של אחיה שהפך לסוג של המנון ביום הקשה הזה. כחלק מהפרויקט, היא משחררת את "יום הולדת" עליו היא מספרת כי "בחרתי בשיר הזה בגלל זווית ההסתכלות שלו למרחק הזמן. השיר בעצם מדבר על החיים עם האובדן ועל הדרך לשמר ולסמל רגעים בזמן השכול., בעיקר מהפחד לשכוח ומהרצון להרגיש שוב יחד ברגעים כמו יום הולדת". את השיר מקדישה עמית לאחיה, סרן תם פרקש, שנפל ב-24.07.2006 במהלך מלחמת לבנון השנייה כשמטוס האפאצ'י בו טס - התרסק אל הקרקע. בן 23 היה בנופלו.

מילים ולחן: שים אדרי

 

 

 

 

 

תגובות