ביקורת אלבום: "טוב אבל לא מחדש כלום". צילום מסך מיוטיוב

ביקורת אלבום: "טוב אבל לא מחדש כלום"

המפיק המוזיקלי קלווין האריס הוציא בשישי האחרון אלבום חדש המלא בשיתופי פעולה, מה חשבנו עליו? ולמה נראה לנו שהוא איבד את התשוקה במוזיקה? ביקורת אלבום

אחרי שלושה אלבומים מוצלחים קלווין האריס האחד והיחיד מוציא אלבום חדש שמלא בשיתופי פעולה מעולים ומפתיעים, "Funk Wav Bounces Vol. 1", זהו שם האלבום החדש של האריס שכולל בתוכו כמה מהשמות הלוהטים של הקיץ כמו קייטי פרי, ניקי מינאז', פארל ווילאמס ואריאנה גרנדה.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:


את האלבום פותח "Slide" בשיתוף פעולה עם פרנק אושן ומיגוס, שיר שמתחיל לאט ובלי ידיעה לאן הוא הולך אך במהרה אנו מקבלים בוסט של אנרגיה מטורפת ושל מוזיקה מקפיצה וקצבית וטיפה ראפ כמו שאנחנו אוהבים ושמחים לשמוע, מיד לאחר מכן בא השיר "Cash Out" בשיתוף פעולה עם סקולבוי קיי, פארטינקסטדור וד.ר.א.ם, השיר מתחיל בדיבורים אך ישר עובר לשיר קליט ומהיר שגורם לנו לרצות לקום ולרקוד לפי המקצב.

 

השיר השלישי באלבום הוא "Heatstroke" שיר מקפיץ שמתאים למסיבות בריכה חמות ממש כמו שם השיר "מכת חום", השיר נעשה בשיתוף פעולה עם יאנג טאג, פארל ווילאמס, ואריאנה גרנדה, הקול הנשי של גרנדה יחד עם הקולות של הבנים משתלב מצוין וגורם לנו לרצות לרקוד. ממשיכים עם השיר "Rollin" בשיתוף פעולה עם פיוצ'ר וקאליד, שיר מגניב ממש, המקצב מעט מוזר בהתחלה אך מהר מאוד מבינים שמדובר בשיר מדהים שעצם היותו שונה גורם לו להפוך לכל כך מעולה. טיפה ראפ שמוסיף מאוד ובקיצור שיר נהדר.

 

"Prayers Up" הוא השיר הבא באלבום שנוצר בשיתוף פעולה עם טראביס סקוט וא-טראק, השיר מתחיל במנגינה רגועה ומהר מאוד נכנס הקצב שדומה קצת לשירים הקודמים באלבום אך כמובן טיפה שונה לצד החיובי של השינוי.
לשיר הבא קוראים "Holiday" ובו הוא מארח את סנופ דוג, ג'ון לג'נד וטאקאוף, שיר ראפ חזק עם מנגינה איטית, הבתים בראפ ובפזמון מגיע החלק הרגוע בו המילים איטיות ביחד עם המגינה ואז מיד לאחר מכן הראפ חוזר.

השיר הבא הוא "Skrt On Me" שנוצר ביחד עם ניקי מינאז', שיר מאוד דומה למוזיקה התקופתית האחרונה שאנחנו רגילים לשמוע אך עם זאת גם מאזן את האלבום עם כל הראפ בשיר רגוע בהתחשב לשירים האחרים.
ואת השיר הזה אין אחד שלא מכיר אחד ואני מדברת על "Feels" ביחד עם פארל וויליאמס שחוזר בעוד שיר באלבום, קייטי פרי, וביג שון, השיר קצבי שמתאים לקיץ שנכנס אלינו עם מילים זורמות עם הקצב הפאנקי העוטף את השיר ונותן לנו להרגיש את האווירה. מיד עוברים לשיר אחד לפני אחרון הוא "Faking It", והוא שיתוף פעולה יחד עם קלאני וליל יאחטי. גם שיר זה מאוד דומה לרוב השירים שאנו שומעים בזמן האחרון אך זה לא אומר שהוא לא טוב, הוא מצוין, אך היינו רוצים שקלווין יחדש לנו קצת.

 

השיר שמסכם לנו את האלבום הזה הוא “Hard to Love” בשיתוף פעולה עם ג'סי רייס, שיר מצוין לסיום, שיר רגוע עם המנגינה הזורמת והקול הנשי של רייס שמראה את הכאב של האישה שהיא לא מוצאת אהבה ושקשה לה לאהוב, נותן לנו תקווה שנמצא אהבה יחד עם הרבה עצבות שאין באמת אהבה.

 

אז לסיכום? אלבום מעולה ולא פחות, החלק שהוריד לנו בהאזנה היה העובדה שקלווין לא חידש כלום. הוא עשה מוזיקה מעולה, יצר להיטים כמו שרק הוא יודע. אבל לנו נראה שהוא עובד כמו מכונה משומנת, איבד את התשוקה לייצר דברים חדשים ועלה על הגל של מכונת הלהיטים.  

תגובות