דדי יאנקי בישראל: "נתן את השואו הראוי". צילום: בני דויטש

דדי יאנקי בישראל: "נתן את השואו הראוי"

אמש התקיימה הופעתו השנייה של דדי יאנקי בישראל במסגרת פסטיבל הראגטון הראשון מסוגו בארץ. אנחנו היינו שם כדי לספר לכם איך היה, מה היה מלהיב יותר ומה פחות. הסיקור המלא

רמון לואיז איילה רודריגז הידוע בכינויו "דדי יאנקי", הוא זמר מפוארטו ריקו המזוהה עם סגנון הרגאטון. כעת לאחר סבב הופעות מוצלח ברחבי אירופה ומכירות של למעלה מ-12 מיליון עותקים, הגיע בשנית דדי יאנקי להופיע בישראל. עם אלבומים שכבשו את כולם, ועם הלהיט הכי מזוהה שלו נכון לעכשיו "Despacito".

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אחד הליהוקים של הערב היה רודריגו גונזלס, אשר הנחה את הערב.אמנם הוא עשה את עבודתו נאמנה והיה מלא באנרגיות חיוביות לאורך כל הלילה, אבל בכל זאת, לא ציפינו.  כידוע לנו, היו מספר דיי ג'יי מחו"ל אשר חיממו את האמן הלטיני, אך גם ריקו, האולטראס וה-Dj המצליח גל מלכה כיבדו בנוכחותם. מי שעוד הופתענו לראות הוא שגיא ברייטנר שעלה לבמה וגרם להתלהבות בקהל.

גל מלכה עלה לבמה עם השיר ״בא לה לרקוד״ וסיים עם פינישים של ״טודו בום״. ג׳וני אנג'ל הצטרף ויחד שרו את שירם החדש "mamita", אשר יצא רק לפני שבועיים ונכתב לכבוד פסטיבל הרגאטון ובואו של יאנקי' וכפי שמלכה בעצמו סיפר לנו אמש צולם הקליפ הרשמי לשיר. את השניים ליוו כ-5 רקדניות. גם צמד האולטראס עלו לבמה, עם הלהיטים הגדולים בניהם: בא לי, פלורנטין תלויה באוויר, מסיבה בחיפה וגבר אוהב. החימום הזה עשה את העבודה ואין לנו ספק בכלל שזו בחירה טובה.

בשלב מסויים על לבמה לני טבארז, כן, גם אנחנו פחות זיהינו את השם. למען האמת, רוב הקהל החל להתלחש בתהייה ״מי זה?״ כנראה שרק מי שחובב מוזיקה לטינית כבר תקופה ארוכה, חיי ונושם את הרגאטון ביום יום שלו, ידע במי מדובר.

 

למרות היותו אנונימי לחלק מהקהל טבארז נתן עבודה מעולה וגרם לנו להכיר כמה שירים חדשים, ואנחנו יצאנו מרווחים. אחריו, עלתה לבמה קרול G שהפתיעה ונתנה שואו ענקי וכלל הנראה, ללא פלייבק בכלל. ללא ספק בחירת מופעי החימום הייתה מוצלחת ביותר.

בתשועות רבות, עלה סוף סוף  דדי יאנקי עלה לבמה באנרגיות מטורפות וללא ספק העיר את הקהל שמעט התעייף. כשעלה לבמה אמר זמר לקהל ״שלום ישראל, ברוכים הבאים להופעה שלי. הפעם נעשה זאת שונה, אנחנו המעריצים ואתם הקהל״. כלומר, נתן לקהל להתחיל את השיר ובשלב מסויים החליף אותו.

העיר את הקהל שמעט התעייף © בני דויטש

יאנקי חימם את הקהל הנרגש, לאט אבל בטוח. הביא לנו כמה שירים אהובים כמו Gasolina ו-Llamdo de Emergencia מתוך הסרט אשר נכתב על חייו, יאנקי שלנו אילתר לא מעט ופירגן לאחרים מהז'אנר הלטיני  כמו דון עומר ובלווין. בין היתר, שר גם את הלהיטים  Paso paso , Limbo,Charly blace.

קצת התאכזבנו לגלות שהוא לא שר כמה מהלהיטים אשר מייחדים אותו בזמן האחרון. ושכמה מהשירים, כבר שר פה בהופעתו הקודמת. אבל אנחנו כל כך אוהבים את הנוכחות של דדי על הבמה, ככה שהכול בסדר. את הערב חתם יאנקי, איך לא, עם השיר שכולנו פשוט אוהבים לאהוב, כמובן, כמו שאתם כבר בטח חושבים לעצמכם עם השיר הענק והמוכר ביותר של יאנקי שהגיע לראש המצעד של גלגלצ. אז לא טעיתם, דיברנו על דספסיטו. הלהיט שכבש כל איש ואיש בארץ ובעולם.

© בני דויטש

אנחנו יכולים להעיד שהקהל פשוט צרח ונלהב ברוב שעות הלילה. היו רגעים שיותר והיו פחות. בכל שיריו יצר יאנקי  אינטראקציה מרגשת עם הקהל ולא הפסיק להודות (לא מובן מאליו ולחלוטין מרגש) אמר: ״אני אוהב אתכם חברים, זו הפעם השנייה שלי פה. שלום שלום!״ (בעברית) והמשיך,״הרבה שלום ושלווה לכולם״ את יאנקי ליוו בהתחלה 4 רקדניות ובהמשך הערב התווספו לבמה רקדנים צוות לא מבייש של רקדנים לאמן בסדר גודל כמו שלו.  יאנקי לא ירד מהבמה אפילו לרגע, במפתיע, כיוון שההופעה לא הייתה קצרה ובכל זאת שימחת החיים והוויב המטורף נשאר עד תום המופע.

© בני דויטש

לסיכום, דדי יאנקי נתן את השואו הראוי. נהנו לשמוח ולרקוד עימו, הערב היה מלא באנרגיה אך כמו בכל דבר, יש מקום לשיפור. מרגע תחילת מופעי החימום (19:00) לא הפסיק גונזלס לציין שדדי יאנקי צפוי לעלות ממש בכל רגע, מה שאכזב והתיש את הקהל שחיכה, קטעי המעבר היו ארוכים ונמשכו עוד ועוד.

אך בגדול, שמחנו ונהנינו מהופעת הקיץ הסוחפת הזו ולגמרי נקבל בזרועות פתוחות את דדי יאנקי שוב בשנים הבאות.

נקבל אותו שוב בזרועות פתוחות בפעם הבאה © בני דויטש

 

תגובות