סקאוטר: הכירו את מי שכמעט גנבה לנו את הניצחון באירוויזיון. צילום מסך מיוטיוב

סקאוטר: הכירו את מי שכמעט גנבה לנו את הניצחון באירוויזיון

אלני פוריירה פחות מוכרת בארץ בשמה, אלא בתור ג'ניפר לופז הקפריסית שכמעט לקחה לנו את הניצחון הגדול באירוויזיון. עכשיו, שבוע וחצי לאחר הגמר המורט עצבים הגיע הזמן שתכירו את הזמרת שהצליחה לשגע את אירופה כולה וגם אותנו

לפני שבוע וחצי נערך גמר האירוויזיון בו זכתה נטע ברזילי עם "TOY" והביאה לישראל את הפרס המיוחל לאחר 20 שנה מאז "דיווה" של דנה אינטרנשיונל. אך ימים ספורים לפני וגם ביום הגמר עצמו, תפסה את המקום הראשון המתמודדת של קפריסין, הלא היא אלני פוריירה עם השיר "Fuego" והצליחה לעורר סערה רבה ברשתות החברתיות ולגרום לנו לחשוש. אך את הניצחון בסופו של דבר לקחנו ועכשיו, הגיע הזמן להכיר את מי שכמעט לקחה מאיתנו את הפרס הגדול. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

את דרכה המוזיקלית החלה אי שם ב-2007 כשלקחה חלק בלהקת הבנות היוונית "מיסטיק", ולאחר שהלהקה התפרקה ב-2009 חתמה פוריירה על חוזה סולו. מאוחר יותר, בשנת 2010, אלבומה הראשון זכה למעמד הפלטינה המכובד ביוון. עם הצלחת אלבומה הראשון הפכה אלני לזמרת מן המניין ביוון, ושיחררה שני אלבומים נוספים שזכו גם הם להצלחה בקרב הקהל היווני והקפריסי. ובתחילת 2017 שיחררה את אלבומה הרביעי. 

 

במהלך הקריירה המשגשגת שלה עבדה הזמרת עם דורון מדלי הישראלי, שאחראי להמון להיטים ישראליים. ביחד עבדו השניים על גרסה נשית ל"גולדן בוי" של נדב גדג' (שהתמודד ב2015 על הניצחון באירוויזיון) ושינה עבורה את השיר לגרסה נשית. בנוסף לגרסה המיוחדת, כתב לה מדלי את השיר "Ti Koitas" לאירוויזיון 2016, אך אלני לא התקבלה עם השיר לייצוג המדינה. מאוחר יותר תורגם לגרסה עברית המוכרת "טיקיטאס" לזמרת נועה קירל וסטפן. בראיון מקדים לגמר האירוויזיון השנה חשף מדלי כי הכין לה גרסה מיוחדת ללהיט "קרמלה" של משה פרץ שעתידה לצאת בהמשך.

נועה קירל, מי?
 

אך את אלני כולנו הכרנו בתור ה"אויבת" המושבעת של נטע באירוויזיון, מיד לאחר ההופעה המאיימת שלה ברבע הגמר עם השיר "Fuego" בו הוכיחה לכולם שהיא הרבה יותר מזמרת טובה, אלא פרפורמרית משובחת, עד כדי כך שהשוותה מספר פעמים לג'ניפר לופז של הקפריסים והצליחה לעורר את הפחד של ישראלים רבים ברחבי העולם כשעלתה למקום הראשון בטבלאות ההימורים והורידה אותנו מכס המלכות. 

 

בסופו של דבר סיימה קפריסין במקום השני והמכובד לאחר גמר מורט עצבים בו היא ונטע היו המועמדות הרציניות לניצחון והביאו גירל פאוור משובח ביותר. ולמרות שלא הביאה את הניצחון לקפריסין, פוריירה לגמרי יכולה להרגיש מנצחת, השיר שלה מטפס ברשימות ההשמעה ואין אחד שלא הספיק לשמוע על הגרסה היוונית של ג"יי-לו. בנוסף, לפי פרסומים נוכל לראות אותה גם בישראל במצעד הגאווה הקרוב בהופעה משותפת יחד עם נטע שלנו - סף טוב הכל טוב.

 

 

תגובות