חנן בן ארי: "יש לי עוד דרך ארוכה בגבולות המדינה". צילום: גיא כושי ויריב פיין

חנן בן ארי: "יש לי עוד דרך ארוכה בגבולות המדינה"

הזמר האהוב, חנן בן ארי, ישיק בשבוע הבא את אלבומו השני. לכבוד כך, תפסנו אותו לראיון בו סיפר לנו על החלומות שלו לעתיד, האם אנו עתידים לראות אותו על מסכי הטלוויזיה? אלו זמרים הוא אוהב במיוחד? ומה הוא חשב על הניצחון של נטע ברזילי באירוויזיון?

חנן בן ארי הוא ללא ספק אחד הזמרים היותר מרגשים שקיימים לאחרונה בישראל. בן ארי תפס תאוצה יחד עם השיר שטילטל את כולנו וגרם לנו פשוט להתאהב בו "ויקיפדיה" ששיחרר לפני כשנה. מאז ועד היום, הספיק הזמר לצבוא קהל תומך ובשבוע הבא (24.5.18) ישיק את האלבום השני שלו בזאפה אמפי שוני.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אז איך הכל התחיל?

"נולדתי לבית חם ואוהב ולאבא שהוא חזן ואני חושב שהוא הטמיע בי את האהבה למוזיקה. התחלתי לשיר בגיל מאוד צעיר ולכתוב ולהלחין מגיל מאוד צעיר למרות שהאנשים מסביבי אם היית שואלת אותם לא ניראלי שהם היו מסמנים אותי כמוזיקאי או זמר בעתיד. אבל גם לי זה לא היה ברור בגיל חמש עשרה, ולאט לאט עם השנים הלכו והצטברו הרבה שירים שכתבתי ואמרתי לאישתי בגיל עשרים ושבע שאנחנו חייבים לנסות לפחות שיר אחד ואז ניסינו וברוך השם זה הצליח והגיעו תגובות טובות".

 

מה ההבדל בין האלבום הראשון שלך לשני שהוצאת ממש בימים אלה?

"אני לא יודע להגיד, זה קצת מוקדם לי. להסתכל עליהם מבחוץ ולנתח אותם אבל אני חושב שההבדל הכי גדול הוא שהאלבום הראשון הוא אסיפה של יצירה של עשר שנים והאלבום השני יצרתי אותו תוך שנה, את כולו".

חשבת שתגיע ליום הזה שאתה משיק אלבום שני?

"לא, אני בכלל לא קולט שיש לי אלבום ראשון, מבחינתי האלבום הראשון שהחזקתי אותו ביד, מודפס פעם ראשונה, לא חלמתי שזה יגיע ומשהו שלא נתפס. והאלבום השני זה כבר אני חיי את החלום, אני פשוט עושה את מה שאני אוהב, וזה באמת לא מובן מאליו".

"לא קולט אפילו שיש לי אלבום ראשון" © אורית פניני

איך עבר תהליך יצירת האלבום?

"האלבום השני זה באמת כזה בתוך כל הרעש של ההצלחה והפרסום וההופעות ופתאום התחלתי לעבוד בזה, לא הכרתי את זה. פתאום להתחיל לעבוד וליצור ומצפים ממני להביא עוד שירים וזה היה כזה תהליך אחר. באלבום הזה רוב השירים הגיעו מלחנים שהגיעו אליי מכל מיני מקומות, לפני הופעות, אחרי הופעות שהיינו עושים כל מיני ג'מים כאלה ביחד, לחנים לחנים לחנים אבל בלי מילים. ואז הלכתי לחפש את המילים לשירים וזה היה התהליך, אחרי זה התחלנו להפיק את זה ולבנות לזה את התפאורה המתאימה."

לאיזה שיר אתה הכי מתחבר מהאלבום החדש?

"זה משתנה כל הזמן, אבל אני מאוד מחובר ל'לא לבד'. שיר הנושא של האלבום. איכשהו זה גם השיר הראשון שהוצאנו מהאלבום הזה. במונחי יוטיוב הוא לא הפך להיות להיט גדול אבל מצד שני אני מרגיש בהופעה שזה שיר שיישאר פה הרבה שנים. כאילו בממדים של ההווה הוא לא הפך להיות אחד מהלהיטים אני גדולים שלי, אבל מבחינתי זה שיר שהוא מרכזי מאוד ביצירה שלי".

 

מה מחכה לנו במופע ההשקה של האלבום השני?

"קודם כל השירים החדשים מהאלבום השני, וכל השירים שיש לי גם מהאלבום הראשון שיש איזה מיקס שהולך להיות מעניין. אין לך רק אלבום אחד להופיע איתו, פתאום נוספים עוד שירים שגם נעשים מוכרים והקהל מכיר וכל הופעה מקבלת צבע אחר לגמרי וחוויה אחרת. ואני מלווה על הבמה עם שלושה נשפנים שנותנים פאוור כזה לכל העניין ובעיקר כיף, שוני זה מקום כיף הייתי שם הרבה פעמים כקהל והרבה פעמים כאורח על הבמה הזאת, פעם ראשונה שאני מעלה ממש מופע שלי ועוד מופע השקה, שוני זה באמת מקום עם אנרגיה מדהימה, הקהל מקבל חוויה לא נורמלית".

יש בך פחד מתגובות של אנשים על האלבום?

"פחות, חצי מהאלבום הזה כבר יצא והצליח ועשה את מה שרציתי שהוא יעשה ועשה טוב לאנשים, אז ברור לי שיהיו אנשים שיאהבו ואנשים שפחות התחברו. בהתחלה אתה רוצה שכולם יאהבו ומתישהו אתה מבין שיש לך שירים שהולכים טוב ולהרבה אנשים לא."

© אורית פניני

על מי גדלת מבחינה מוזיקלית?

" אני לא יכול להצביע על מישהו ספיציפי כי לא היינו בית ששמענו מוזיקה או הולך להופעות, אני התחלתי ללכת להופעות רק לפני שנה האמת. לא שמענו דיסקים כמו שכולם שמעו מייקל ג'קסון כי לא היה. גדלתי על הפיעוטים ועל מוזיקה ערבית, זה מה שאבא שלי היה שומע ומשמיע בבית. וכשגדלתי התחלתי לשמוע מוזיקה אחרת כמו מתי כספי, שלמה ארצי ואז משום מקום התחלתי לשמוע מוזיקה שחורה שאחת ההשפעות הגדולות במוזיקה שלי וR&B והיפ הופ ואמינם וברונו מארס, זה לא משהו שגדלתי עליו אבל אלו השפעות שכל הזמן נמצאות בי".

לקראת המשך הקריירה המוזיקלית שלך, יש זמר או יוצר שהיית רוצה ליצור איתו שיר?

"ווהו יש מלא! כי באמת יש כל כך הרבה מוזיקה שמדליקה אותי ותמיד שאני נפגש עם חברים מוזיקאים פה בארץ כי לא יצא לי לפגוש מוזיקאים בעולם. וכל פעם שאני נפגש עם נתן גושן או עם עמדי או ישי ריבו או עם אליעד, אמיר דדון שנפגשנו לא מזמן. יוצאים דברים מדהימים, כל השטויות שאנחנו עושים לא סימנתי עוד לדואט ספיציפי, מאמין שיום אחד זה כן יקרה, יש איזה משהו באלבום השלישי שאנחנו עובדים עליו עכשיו, השירים כבר מוכנים וצריך להפיק אותם ולעבד אותם".

 

מה המטרות שלך להמשך הדרך המוזיקלית והאישית שלך בחיים?

"מוזיקלית אני מקווה ומאמין, אני רוצה כל הזמן ליצור ולא להיתקע במקום מבחינה מוזיקלית כל הזמן ליצור משהו חדש ולדבר עליו. ולעסוק בו מבחינה רעיונית ומוזיקלית גם, כל הזמן ללמוד ולהתקדם ולהביא משהו חדש. כי אם אתה נתקל באותו מקום זה לא מעניין וגם לא רלוונטי. מבחינה אישית אני מקווה באמת להצליח לשמור על העיקר בחיים שלי, ולדעת להבחין בין עיקר לתפל, למצוא את האיזון הנכון בין הדברים שאני עושה בחיים, להמשיך להנות ולשמח אנשים".

אתה חושב שזה שאתה גר במקום מרוחק מתל אביב ומרכז היצירה של המוזיקה הישראלית, משפיע על המוזיקה שאתה יוצר?

"לא יודע כי אני נמצא המון בתל אביב אבל זה שיש לי את השקט שלי שאני יכול לחזור אליו, יש לזה שקט ומרחק. וגם הג'מים שאנחנו עושים בפרדס חנה מרכזים הרבה הרבה מוזות שמתעוררות ביחד ויוצרות משהו חדש".

© גיא כושי ויריב פיין

אתה מגדיר את המוזיקה שלך לקהל צעיר או בוגר? או שזה לא משהו שאתה חושב עליו כשאתה כותב שיר?

"כשאני כותב אני לא חושב על כלום, זה פשוט מגיע ובא ואני אומר תודה, על כל מילה על כל חרוז ועל כל צליל כי זה באמת מתנה. ואחר כך מוציא את השיר ואני לא יודע במי הוא יגע וכשאני מגיעה להופעה אני רואה איזה מיקס מאוד מעניין וכיפי בין נוער לחיילים לאנשים בני חמישים ושישים וכאשר הם עומדים ביחד בהופעה זה פשוט מרגש. אבל אני עושה את זה גם בפסטיבלים וימי סטודנט וזו אנרגיה פסיכית וכיתות אומן לפנסיונרים בני שישים עם אותם שירים פחות או יותר עם עיבודים אחרים והכל קורה והכל מעניין ולכל אחד זה עושה משהו אחר".

מה אתה חושב על המוזיקה שנוצרת בארץ בזמן האחרון? וכוכבי הרשת שמוציאים להיטי פופ בסגנון חול? אתה חושב שזה משהו שישפיע על המוזיקה הישראלית או טרנד חולף?

"הכל משפיע. דודו פארוק לצורך העניין שהוא דמות מוקצנת לחלוטין ויוצרת משהו כאילו הזוי וזה משפיע עליי, אני לא יודע איך זה משפיע אבל זה נותן לי רעיונות ומוזה וכל שטות כזאת, אני לא אומר שטות במובן של זלזול אלא במובן טוב ומשוחרר, השטויות נותנות לאומנים שגם במיינסטרים הרבה רעיונות ואומץ חשוב".

שרת את שיר הנושא של הסרט ״מכתוב״, אתה רואה את עצמך יום אחד גם משחק בסרט או בסדרה?

"אני חושב שכן, לא למדתי משחק אבל זה באמת משהו שיכול לקרות".

הזכייה של נטע באירוויזיון מעלה בך מחשבות של גם ללכת ולהופיע עם המוזיקה שלך באירופה ולייצג את המדינה שלנו?

"ההופעה של נטע באירוויזיון קודם כל היא מרגשת ומשמחת אותי, זה נותן לי רעיונות ושוב אני מרגיש שיש לי עוד הרבה מה לעשות ודרך ארוכה פה בתוך המדינה שלי לפני שאני יוצא לייצג אותה בחוץ. אני לא אגיד לא, בשיר נכון ובסיטואציה נכונה זה יכול לקרות".

ולסיום, תרצה לאחל משהו לגולשי פרוגי?

"שיהיו חתיכים ויפים, ויפות ותמשיכו לשמוע מוזיקה טובה ולבוא להופעות שאף אחד לא יכתיב את הנוער בישראל ויקרא לו רדוד וזול כי הנוער שאני פוגש בהופעות וברחוב זה נוער מדהים ובואו להופעות".



תגובות