ביקורת אלבום: אריאנה גרנדה מבולגנת, וזה מה שיפה . צילום מסך מיוטיוב

ביקורת אלבום: אריאנה גרנדה מבולגנת, וזה מה שיפה

לאחר שלושה אלבומים מצליחים אריאנה גרנדה חוזרת באלבום חדש. האם היא הצליחה לשמור על ההצלחה של הקודמים? ואיך האירועים החשובים בחייה השפיעו על המוזיקה? ביקורת אלבום

אריאנה גרנדה, הזמרת, היוצרת והשחקנית האמריקאית נחשבת לזמרת פופ בין המצליחות בשנים האחרונות בעיקר בזכות הקול המיוחד שיש לה שגורם לשיריה להגיע למקומות ראשונים במצעדים ולאהדה רבה ברחבי העולם. לאחר שלושה אלבומי אולפן מצליחים ("Yours Truly", "My Everything" ו"Dangerous Woman") גרנדה חוזרת לאחר שנתיים של עבודה עם אלבום חדש ורביעי במספר ששמו "Sweetener" שיצא ביום שישי האחרון ומאז לא מפסיק לשבור שיאים. אחד מהם הוא בשירות המוזיקה "ספוטיפיי" כאשר הגיע ביומו הראשון ל15.1 מיליון השמעות, שזהו שיא לאלבום של זמרת.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

השיר הראשון באלבום או, שהוא יותר ההקדמה של האלבום הוא קאבר קצרצר של כ40 שניות שנקרא "Raindrops". זהו קאבר לשיר מפורסם בשם "An Angel Cried" של להקת ארבע העונות שזוכה לחידוש קטן של גרנדה ונחשב בעיננו כהכנה לשירים המלאים שלה באלבום, התחלה נחמדה אך לא הכרחית לאלבום שכולל לא פחות מחמישה עשר שירים. "blazed" הוא השיר השני באלבום, שיתוף פעולה ראשון באלבום עם לא אחר מאשר פארל וויליאמס שהיה אחראי על הפקת שירים רבים מהאלבום. זהו שיתוף פעולה שלישי בין השניים כשהפעם מדובר בשיר אהבה עם מנגינה מאוד מיוחדת שגורמת לנו לרקוד. שיר מעט מוזר ומלא באווירה של שירים ישנים ומיקס של חדשים.

לאחר מכן מגיע שיתוף הפעולה באלבום עם ניקי מינאז', שכבר שיתפו יחד פעולה במספר להיטים כולל הלהיט הגדול "Side To Side" מאלבומה הקודם של הכוכבת. את השיר "The Light Is Coming" הפיק וויליאמס, שהתארח בשיר הקודם באלבום. שיר מאוד כיפי, השירה של אריאנה והראפ של ניקי מצליחים ובענק שוב. השיר מדבר על להתסכל על הדברים החיוביים בחיים בזמנים קשים וכמו שמו - האור מגיע.

 

השיר הבא באלבום נקרא "​R.E.M", שיר זה נכתב על ידי גרנדה ופארל וקולות הרקע בשיר הם של ארוסה של גרנדה, פיט דייווידסון. השיר מדבר על שלב מחזור השינה שבמהלכו קוראים דברים חלומיים בחיו של בן אדם. השיר הוא גרסה מחודשת לשיר גנוז של ביונסה בשם "Wake Me Up" והוא שיר מיוחד, המנגינה שלו מאוד קליטה ואי אפשר להפסיק לזמזם את הפזמון, אך עם זאת עדיין חסר לנו משהו בשיר. מיד לאחר מכן מגיע "​God Is A Woman", אותו הוציאה הזמרת לאחרונה יחד עם קליפ ייחודי ועתיר הייפ והוא שיר פופי שהתאהבנו בו ביג טיים.

השיר הבא באלבום הוא השיר שמלווה את השם של האלבום והוא "Sweetener", שיר שנכתב ב-2016 כשהכוכבת החלה לעבוד על האלבום, אך לאחר פיגוע הטרור בהופעתה במנצ'סטר בשנה שעברה, היא לקחה הפסקה קצרה וחזרה בכל הכוח לאחר הפיגוע המצער לעבודה מרובה על האלבום הנוכחי. השיר, שמתחבר מאוד לסיטואציה של גרנדה לאחר האירוע הטראגי, מדבר על הבאת אווירה חיובית למצב מסוים והוא לגמרי עושה את זה, כאשר אנו מאזינים לשיר אנו מרגישים רצון לרקוד ולשמוח כאילו אף אחד לא מסתכל עלינו.

 השיר השביעי באלבום הוא "Successful", שיר מאוד חיובי בו אריאנה שרה כמה כיף לה לייצר מוזיקה ואומרת גם לאחרים שייצרו מוזיקה כי זה עושה לה טוב והיא רוצה לשתף את ההרגשה הזו בשיר, היא נהנת ממה שהיא עושה והמוטיב הזה חוזר לאורך כל השיר, וגם במנגינתו.

השיר הבא באלבום הוא "Everytime" מדבר על התאהבות של בת כלפי מישהו, אהבה מהירה שאפילו מגיעה לפזיזיה ולא אמיתית אך עדיין אהבה. שיר חמוד אך בלי משהו מיוחד שמפיל אותנו. לאחר מכן מגיע "Breathin", שיר אופטימי בו הזמרת עוסקת בהתקפי החרדה שלה ובתחושה שהשמיים עומדים ליפול עליה, אך היא ממשיכה לנשום כי היא מוצאת את האומץ, אחד השירים שהפתיעו אותנו לטובה באלבום המדובר.

לאחר מכן מגיע הלהיט הגדול של הקיץ ושל גרנדה עצמה "​​No Tears Left To Cry", שיר מדהים שלא יוצא לנו מהראש מאז שיצא. שיר קליט שמyדבר על איך לא נשארות דמעות כדי לבכות אותן לאחר חוויה קשה, הוא עוסק להנות מהאהבה והסתכלות על הצד החיובי במקום לבכות.

 

שיתוף הפעולה השלישי באלבום שנקרא "Borderline" בו הכוכבת משתפת פעולה יחד עם הראפרית האמריקאית מיסי אליוט. אריאנה הודתה כי השיר הזה בעקרון אמור להיות באלבום של אליוט אך לבסוף נהיה חלק מאלבומה, שיר קצת מבולגן לא ממש הבנו מה הכוונה שלו והוא אחת מהאכזבות שלנו באלבום. המקצב של השיר טוב אך לא יותר מזה לצערנו. לאחר האכזבה מהשיר הקודם מגיע "​better off", שמרגש באמיתיות שיש בו והוא בלדה שעסקת במערכת יחסים לא טובה וורעילה כאשר האישה בוחרת לעזוב בטענה שעדיף לה לבד.

משמיעה של השיר אנו מרגישים כי מדובר על מערכת היחסים של גרנדה עם הראפר מאק מילר שהסתיימה לפני מספר חודשים. לאחר כל השירים החיוביים והקצביים ששמענו במהלך האלבום מגיע השיר הזה, שנותן קצת פרופרציות לצד השירים המרימים.

 בעשר שניות הראשונות שלו,"​Goodnight N Go" נשמע קצת רינגטון ישן של טלפון, אך ברגע שהזמרת מתחילה לשיר הכל מתבהר לנו ונשמע כשזהו שיר פופי מגניב כמו שאנו רגילים לשמוע מגרנדה, אם כי יש תחושה שהשיר קצת חוזר על עצמו. שיר טוב אך מגיע לאחר שירים שדומים לו. שיר נכתב בהשראת השיר  “Goodnight And Go” של אימוג'ן היפ.

שיר אחד לפני אחרון ומאוד קצר, אורכו דקה ו-14 שניות הוא "Pete Davidson". שיר זה מספר על האהבה המטורפת של גרנדה לארוסה וכמה שהיא מאושרת שהוא איתה. הכוכבת צירפה לאלבום שבועות אחדים לפני שיחרורו השיר רומנטי ומחמם לנו את הלב, עם כמה שהוא קצר הוא מסכם לנו את מערכת היחסים של הזוג בצורה מושלמת. שיר מדהים שחבל שהוא כל כך קצר, כי היינו רוצים לשמוע יותר ממנו, אך במקום זה אנחנו פשוט מאזינים לו שוב ושוב.

גרנדה והארוס
גרנדה והארוס, פיט דייווידסון © צילום מסך מאינסטגרם

השיר האחרון באלבום מגיע, והוא "​get well soon". השיר ארוך במיוחד ואורכו 5 דקות ו22 שניות, אותו הזמן שארך הפיגוע בהופעתה של אריאנה במנצ'סטר. בסופו ישנה דקה שלמה של שקט לזכר אותם אנשים שאיבדו את חייהם באותו פיגוע. שיר עם משמעות רבה שדורשת גם מאמץ רב מגרנדה לשיר אותו לאחר האירוע הקשה. שיר קצת קשה אך אין ספק שהוא משהו מיוחד ומדהים שסוגר לנו את האלבום בצורה מופלאה.

לסיכום, לפי דעתנו האלבום מתחלק לשני חלקים, החלק הכיפי המשוחרר והקופצני לעומת החלק השני, החלק עם המסרים הקשים וההבנות של גרנדה במהלך השנתיים האחרונות. אריאנה החלה לעבוד על האלבום לפני הפיגוע במנצ'סטר ואנו יכולים לראות בשירים איך הפיגוע השפיע עלייה מבחינה מוזיקלית, בנוסף להשפעה של חייה האישיים על המוזיקה זכינו לראות אריאנה אחרת, יותר עמוקה. ההרמוניה בשירים היא מטורפת, הקול של גרנדה מלטף את המנגינות ביחד עם קולות הרקע שמעצימים את השירים. לא כל אחד יאהב את האלבום, שכן זהו אלבום מבולגן מעט וזה מה שיפה בו. בשמיעה ראשונית הבאלגן יכול להישמע לא טוב אך כאשר מבינים את המשמעות של השירים זה כבר דבר אחר לגמרי.

 

תגובות