המשלחת האיסלנדית מגיבה: "לא הייתה לנו כוונה רעה". צילום מסך מיוטיוב

המשלחת האיסלנדית מגיבה: "לא הייתה לנו כוונה רעה"

לאחר הפרובוקציה שביצעו בגמר האירוויזיון עם הנפת דגלי פלסטין בניגוד לחוקים, חברי להקת "הטארי" האיסלנדית מגיבים למקרה: "אנחנו רוצים שעם ישראל ידע שבאנו למטרת תקווה ולא שנאה". הנהלת האירוויזיון: "נדון על ההשלכות של המקרה". כל הפרטים

גמר האירוויזיון ששודר במוצאי שבת השבוע בתל אביב הצליח לסקרן מיליונים ברחבי העולם, בין היתר בשל הפרובוקציה שביצעו חברי המשלחת האיסלנדית בעת חשיפת הניקוד שקיבלו. כשצילמו את התגובה של חברי הלהקה לניקוד היחסית נמוך שקיבלו, הם הניפו מול המצלמה דגלי פלסטין, כמחאה הקהל בז להם והמאבטחים החרימו מהם את הדגלים.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

יממה לאחר מכן, בראיון לערוץ מוזיקה איסלנדי, ענה סולן הלהקה מתיאס האראלדסון על הביקורת שקיבלו בעקבות הפרובוקציה הפוליטית. כשנשאל על התגובות שקיבלו ענה: "התגובות היו מרשימות, מפתיעות אבל בעיקר קשות" סיפר מתיאס והסביר "שום דבר ממה שעשינו או אמרנו במהלך המסע הזה לא היה בעל כוונות רעות או זדוניות". "אנחנו רוצים שהאומה הישראלית תדע, אנחנו באים בתקווה - לא בשנאה" והדגיש: "תקווה לישראל ולפלסטין". שותפו, קלמנס האניגן, הוסיף והבהיר: "ברור שלא היינו בטוחים אם אנחנו רוצים להניף את הדגלים האלה, זה היה רעיון של חברת Svikamylla (חברת התקליטים של הלהקה)". קלמנס גם טוען שבמידה ולא היו מבצעים את פרובוקציית הדגלים, הם היו עלולים לאבד את עבודתם בשל המחויבות של חברי הלהקה לחברת התקליטים.

 

להקת "הטארי" מתארת את עצמה כלהקת אמנות במה 'אנטי-קפיטליסטית BDSM' וטוענת שמטרתה היא להביא לנפילתו של הקפיטליזם. הלהקה היומרנית התבטאה לא מעט פעמים נגד ישראל, בקריאות להפסיק את הכיבוש ואף הזמינו את רה"מ נתניהו לקרב איגרוף ידידותי.

נכון לכתיבת שורות אלה, איגוד השידור האירופי טרם החליט על העונש של רשות השידור האיסלנדית על הפרת חוקי התחרות, לפיהם כל מפגן או פעילות פוליטית אסורה בשום צורה. בתגובה שמסרה לנו דוברות האיגוד נכתב: "תחרות הזמר של האירוויזיון היא אירוע א-פוליטי והפרובוקציה האיסלנדית הפרה ישירות את חוקי התחרות. הדגלים הוסרו במהרה ונדון על ההשלכות עם הגורמים האחראים לאחר התחרות".

להקת
להקת "הטארי" בגמר האירוויזיון © אורית פניני, כאן 11
 
 
תגובות