ביקורת אלבום: אד שירן מפתיע עם שירי ראפ רבים. צילום מסך מיוטיוב

ביקורת אלבום: אד שירן מפתיע עם שירי ראפ רבים

אד שירן עם אלבום חדש לגמרי, שכולו פרויקטים מדהימים של שיתופי פעולה. בכל שיר שירן משתף פעולה עם זמר אחר אהוב, ובין השמות אפשר למצוא את ג׳סטין ביבר, קמילה קאבלו, ברונו מארס, ומה לא. ביקורת אלבום!

אד שירן לא מפסיק לספק לנו שירים לחרוש עליהם, כאלה שלא יוצאים לנו מהראש ונכנסים לנו ללב. והפעם, באלבום מרגש, כיפי, קליל, מצחיק, וקיצי במיוחד- הוא משתף פעולה עם כל חבריו מתעשיית המוזיקה, שמות חמים רבים מהעולם וגם כאלה שהיינו שמחים להכיר יותר. אז קבלו, ביקורת אלבום - ״no.6 collaboration project ״ (פרויקט שיתופי הפעולה מספר 6).

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

האלבום נפתח עם, ״beautiful people״ ששחרר יחד עם קאליד. שיר מקסים שאנחנו מזמזמים בכל מקום, התחברנו אליו מאוד גם בגלל המילים המקסימות שלו וגם בגלל האווירה הטובה שלו. לאחר מכן נעבור אל ״south of border״, בו נראה אורחות מיוחדות - קמילה קביו וקארדי בי, מדובר בשיר שהכי סיקרן אותנו. השלישייה מוציאה שיר פשוט מקסים ועם אווירה מדהימה, שמשלב קטעים בספרדית וגם קטעי ראפ, אך קלילים, שקארדי בי תרמה רבות. שיר מיוחד ושונה מהשירים שאנו רגילים משירן.

 

אחריו יש את “cross me”, יחד עם צ'אנס דה ראפר ופיאנבי רוק. זוג ראפרים שמשתף פעולה עם הזמר האהוב שלנו אד שירן לשיר שמשלב שני סגנונות שונים לגמרי, ומצליח להשתלט על האווירה ואף יוצא אליו קליפ מיוחד מאוד, צבעוני ודומיננטי. השיר הרביעי הוא “take me back to London” יחד עם סטורמזי, עוד שילוב של סגנונות שונים לגמרי - שירי נשמה עדינים וראפ, שירן מוכיח לנו את כשרונו כאן בשילוב הסגנונות. בניגוד לשירי הראפ מגיע עכשיו הבלדה העדינה והמדהימה בשם  ״best part of me״ יחד עם יאבה, זמרת מדהימה שכדאי שתכירו, והפעם הוא נשאר בבית: שיתוף פעולה מקסים עם זמרת עדינה ומתוקה, שמביא קצת רוגע ועדינות לאלבום אחרי שני שירי ראפ רצופים. השיר הזה הוא לגמרי בין האהובים עלינו באלבום הזה, ופשוט פותח לנו את היום בכיף, רוגע ועדינות.

 

אחריו בא האהוב עלינו - “I don’t care”, שאם עדיין לא יצא לכם להיתקל בו נספר כי משתתף בו לא אחר מג׳סטין ביבר. והוא מביא לנו שיר שכבר הצליח להשתלט על המצעדים, ואף שחרר אותו ראשון בתור, וכך הודיע על האלבום הזה מלא שיתופי הפעולה. השיר הזה פותח לנו את הקיץ עם שיר וקליפ שלא יוצאים לנו מהראש, ואווירה מדהימה, קלילה, כיפית, עם השיר הכי קיצי לעונה החמה. השיר הבא הוא ״antisocial״, שמשותף עם בן הזוג של קיילי ג'נר, הראפר טרוויס סקוט. הפעם מעט כבד יותר מהשאר, אבל מדובר בשיר חזק מאוד עם קשיחות ואופי, שאהבנו מאוד ואף מכניס עוד קצת זריקות צבע לאלבום.

 

אחריו מגיע ״remember the name״, יחד עם אמינם ופיפטי סנט, שיר מקסים עם מעט ראפ קליל שמוסיף הרבה אופי, ויש לו קצב כיפי ונחמד מאוד, לא כבד כמו שירי ראפ בדרך כלל. אחריו יש את “feels”, עם יאנג טאג וג׳יי האס, שיר מאוד יפה עם קצב מעולה שנשמר ולא מאבד את זה, והוא אחרי השירים האהובים עלינו פה באלבום. השילוב של המזרים יותר שלישייה מקסימה, והשיר, אף שנראה כמו עוד שיר ראפ, לא משלב קטעים כאלה בתוכו אלא הוא שיר קליל לגמרי, כמו שאנחנו אוהבים. השיר העשירי באלבום הוא “put it all an me” עם אלה מאי, שיר כיפי וקליל במיוחד, עם סאונד מאוד רגוע שנכנס לרשימת השירים העדינים יותר באלבום, והוא שיר פשוט מקסים שכנראה נשמע ללא הפסקה בקיץ הקרוב.

שיר מספר אחת עשרה באלבום הוא ״nothing on you״, יחד עם פאולו לונדרה ודייב, שיר פשוט מהמם שמראה לנו כמה שירן יכול להתעלות על עצמו עם כמויות של כישרון, וזה עוד שיר שעושה לנו את האלבום ליפה יותר ועם כל כך הרבה סגנונות שונים שזורים בתוכו. אחריו מגיע ״I don’t want your money״, ביחד עםH.E.R.גם הוא כיפי מאוד עם פזמון קליט ומקסים, שאהבנו מאוד.

 

השיר מספר שלושה עשר באלבום המיוחד הזה הוא “1000 nights” שבוצע יחד עם הראפרים a boogie wit da hoodie ומיק מיל, שמוסיף עוד קצת ראפ לאלבום אבל הוא מאוד, מאוד יפה. יש לו קצב מיוחד מאוד והקול המדהים של שירן לגמרי תורם לאווירה המדהימה שלו. אחריו מגיע “way to break my heart”, יחד עם סקרילקס, שגם הוא ברשימת העדינים שלנו, והוא נכנס לנו ישר ללב, שיר מקסים, שמראה את הצד הטוב ביותר של שירן - העדין, לא קשוח מדי, עם הרבה יופי ורוגע.

 

השיר האחרון לאלבום שיתופי הפעולה המדהים הזה הוא ״blow״, הבטחת האלבום, שמבוצע יחד עם ברונו מארס המדהים שכל כך התגעגענו אליו וכריס סטפלטון, והוא, עם אופי דומיננטי, קצב מדהים, ובאופן כללי אחד השירים הטובים באלבום ושל אד שירן בכלל- עם סגנונות מעט ישנים שמשלבים רוק ישן ואווירה חדשה לשיר, והוא סוגר את האלבום הזה שהלוואי ונראה יותר. לסיכום, האלבום הזה של שירן לגמרי נכנס לנו ללב, השירים האלה לא יצאו לנו מהפלייליסט לעוד המון זמן, ואנחנו פשוט מאושרים שמישהו לקח את היוזמה המבורכת הזו ששילבה את כל הסגנונות, כל הסוגים, כל היופי והכירה לעולם יוצרים מעט פחות מוכרים, אבל פשוט מדהימים- שנשמח להכיר יותר. ספרו לנו מה השיר שהכי אהבתם ולמה!

תגובות